PATIKĖJO VERSLĄ SUTELKTINIAM FINANSAVIMUI (#)

Kornelija Viečaitė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 59 s.
Martynas Nikolajevas. Asmeninio albumo nuotr.
2017 m. kosmetikos rinka buvo įvertinta 532 mlrd. JAV dolerių, o iki 2023 m. tikimasi, kad jos vertė pasieks net 800 mlrd. JAV dolerių. Nieko keista, kad šitaip klestinti grožio industrija plėtojama visuose pasaulio kampeliuose, o tam tikri procesai turėtų būti supaprastinti. Nuo 2014 m. projektą „Veleza“ pradėjęs vystyti Martynas Nikolajevas siūlo naują ir paprastesnį būdą išsirinkti specialiai jums tinkančią kosmetiką. Tačiau labiau nei pati verslo idėja intriguoja komandos pasirinktas finansavimo būdas, kurį komentuoja „Velezos“ rinkodaros vadovė Ramunė Tumasonytė.

„Net 79 proc. kosmetikos priemonių vartotojų susiduria su sunkumais, norėdami rasti tokį produktą, kuris atitiktų jų poreikius“, – skelbiama „Velezos“ interneto svetainėje. Dėl šios priežasties ir atsirado „Veleza“. Vienas iš grožio salonų kasdienę veiklą palengvinančios ir priimti užsakymus internetu leidžiančios programos „Salonium“ kūrėjų M. Nikolajevas yra ir vienas iš projekto „Veleza“ sumanytojų.
 
Kosmetika internetu lengviau

Veleza“ yra grožio bendruomenė su produktų duomenų baze, kur vartotojai gali dalytis savo patirtimi apie vieną ar kitą produktą, juos reitinguodami, pildydami apklausas, keldami nuotraukas bei vaizdo įrašus ir produktų apžvalgas. Taip apsipirkdami internetu klientai gali rasti geriausiai poreikius atitinkančius produktus, o kosmetikos įmonės džiaugiasi 20–30 proc. padidėjusiu perskaičiavimo kursu. Programėlė „Veleza“ taip pat leidžia skenuoti produktus ir sužinoti kitų vartotojų atsiliepimus, norint tinkamai pasirinkti tam tikrą produktą. Viena labiausiai žavinčių projekto idėjų ta, kad visas turinys yra generuojamas vartotojų, taip leidžiant jiems geriausiai išsirinkti jau kitų patikrintas prekes.
 
Finansavimas platformoje „SeedInvest“

Projekto „Veleza“ komanda domėjosi galimybėmis pritraukti naujų investicijų iš rizikos kapitalo fondų arba verslo angelų. JAV vertybinių popierių platinimo miniai (angl. Equity Crowdfunding) bendrovė „SeedInvest“ projekto komandai pasiūlė akcijas investuotojams pristatyti jų pačių ir šios bendrovės partnerės Europoje „CrowdCube“ platformose. Komanda neslepia, kad pasiruošimo laikotarpis buvo itin rimtas. „Velezos“ komandos narė R. Tumasonytė sako, kad iki patekimo į platformą atliekamas išsamus teisinis ir finansinis įmonės veiklos patikrinimas, nustatoma jos vertė ir parduodamų akcijų kaina. „Vėliau įmonė pati turi pritraukti dalį investicijų, kad būtų matoma ir reklamuojama platformose viešai. Jeigu bendrovei nepavyksta surinkti minimalios užsibrėžtos sumos, pinigai lėšų įnešusiems investuotojams grąžinami,“ – pasakoja projekto rinkodaros vadovė.
 
Prieinamumas abiejose platformose

Sutelktinio finansavimo kampanijoje „Veleza“ bendradarbiauja su dviem partneriais – „SeedInvest“ (JAV) ir „CrowdCube“ (Jungtinė Karalystė), tad atitinkamose valstybėse norintieji investuoti į šį projektą turi tai daryti per atitinkamą platformą. „Mūsų kvietimas investuoti yra prieinamas vienu metu abiejose platformose, tai suteikia galimybių pasiekti didesnį potencialių investuotojų skaičių, taip pat ir geografine prasme,“ – pasirinkimą aiškina R. Tumasonytė.
 
Pirmenybė teikiama plėtrai
„Skirsime daugiau pinigų vartotojams pritraukti, rinkodarai, kad galėtume greičiau augti naujose rinkose. Plėtra yra mūsų prioritetas.“
M. Nikolajevas.
Kol kas „Velezos“ finansų rinkimo kampanija nesibaigė, tačiau komanda jau dabar žvelgia į priekį ir kuria ateities planus. „Kai pritrauksime investiciją, norėsime išplėsti komandą, nes jau dabar jaučiame, kad pardavimo ir produkto plėtros srityse reikėtų daugiau žmonių. Taip pat skirsime daugiau pinigų vartotojams pritraukti, rinkodarai, kad galėtume greičiau augti naujose rinkose. Plėtra yra mūsų prioritetas“, – sako projekto „Veleza“ įkūrėjas ir vadovas M. Nikolajevas.
Kampanijos metu kviečiama investuoti į įmonę „Veleza“ ir įsigyti akcijų (Equity Crowdfunding), o investavusieji, kaip ir dera, sulauks atlygio.
 
Svarbus teisinis pasiruošimas

Kol kas savo sėkmės pamatuoti „Veleza“ dar negali. „Kadangi pačią kampaniją baigsime tik spalio pabaigoje, dar tik įpusėjome, sunku pasakyti išvadas ar pasidalyti pamokomis – turime palaukti rezultatų,“ – sako R. Tumasonytė.
Vis dėlto komanda jau dabar gali pateikti keletą patarimų. „Dar pasiruošimo metu pastebėjome, kad, bendradarbiaujant su vertybinių popierių platinimo miniai platformomis, itin svarbu tinkamai pasiruošti teisinius dokumentus, teisinį pagrindą būsimiems sandoriams, – neslepia komandos „Veleza“ narė. – Dokumentų derinimas, teisinės konsultacijos gali užtrukti ilgiau, nei tikėtasi, todėl jų nereikėtų atidėti paskutinei minutei.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai