ĮKŪRĖ MINI ZOOLOGIJOS SODĄ (#)

Augustas Kalinauskas prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 1 s.
Raimondas Neverdauskas. Asmeninio albumo nuotr.
„Verslo istorija prasidėjo, kai žmona nusipirko alpakų siūlų. Kadangi jų vilna yra antra pasaulyje pagal brangumą, nusprendžiau, kad vertėtų nupirkti ir keletą alpakų – bus žmonai ką veikti“, – pasakoja alpakų ūkio Šiaulių rajone įkūrėjas Raimondas Neverdauskas (49). Tad, įsigijus keturis gyvūnus, buvo nupirkti dar penki ir po kelerių metų alpakų skaičius jau viršijo 80. Be to, į ūkį atvykdavo vis daugiau žmonių, norinčių susipažinti su egzotiškais gyvūnais, kilusiais iš Pietų Amerikos.
 
Verslo plėtra

Pirmaisiais metais ūkis pasipildė tik alpakomis, bet greitai suprasta, kad žmonės vien dėl to keletą kartų tikrai nesugrįš. Tada nuspręsta investuoti į daugiau gyvūnų ir sukurti mažą zoologijos sodą. Rinkodaros konsultantas Evaldas Mockus (29) atskleidžia: „Viskas ėjosi geriau, nei tikėjomės. Praėjusiais metais atvyko 18 tūkst. lankytojų iš Lietuvos ir užsienio, nors ūkis ir įsikūręs gana atokiai. Labai sunkiai dirbame, kad sukurtume lankytojų srautą į tokį atokų kaimą.“
 
Kai 2017 m. pradžioje buvo nuspręsta plėstis, tai, anot verslininko, buvo labai sudėtingi metai, nes reikėjo ne tik sutvarkyti 3 ha teritoriją, bet ir visoje Europoje surasti retų gyvūnų, kuriems būtų tinkamas Lietuvos klimatas. 2018 m. planuojama pritraukti jau daugiau nei 25 tūkst. žmonių. „Kitais metais keliame sau dar ambicingesnius tikslus ir norime pritraukti 35 tūkst. lankytojų bei žengti žingsnį nuo mažo zoologijos sodo koncepcijos link šeimos laisvalaikio centro idėjos“, – teigia R. Neverdauskas.
 
Patirtis su darbuotojais

Alpakų zoologijos sodo komanda išties maža. Savininkas dirba su žmona, dar yra keli samdomi pagalbiniai darbuotojai: dvi mergaitės, lankančios greta esančio miestelio mokyklą, ir vienas vaikinas. „Džiaugiamės, kad galime pasamdyti vaikus, nes kaime trūksta veiklos. Be to, vaikai įgyja patirties, pažįsta verslą, mato, kaip reikia bendrauti su klientais, nes būna ir sudėtingesnių situacijų, kai reikia susitvarkyti su nepatenkintais žmonėmis. Iš tiesų vasarą dar prisijungia ir daugiau vaikų, kurie savanoriauja. Taip po truputį tampame ir rajono vaikų centru, – pasakoja alpakų ūkio įkūrėjas. – Be to, šitaip rodome, kad ir regionuose galima kažką nuveikti, jei tikrai stengiesi ir dirbi su klientais.“
 


Konkurencijos iššūkiai

Didžiausias verslo apribojimas yra atstumas nuo didžiųjų Lietuvos miestų, dėl kurio pritraukti žmones tampa kiek sudėtingiau. Daug lengviau yra tiems, kurie įsikūrę arti Vilniaus – tai reiškia daug didesnę auditoriją, mokyklas, kurios gali atvežti ekskursijas ir pan. „Todėl mes turime įdėti, ko gero, du kartus daugiau pastangų, nes esame įsikūrę 25 km atstumu nuo Šiaulių“, – pabrėžia R. Neverdauskas.
 
Vis dėlto verslininkas džiaugiasi, kad Latvija ir Ryga, kur yra įsikūrę gerokai daugiau gyventojų, gana arti. „Vis aktyviau dirbame su Latvijos rinka, kad pritrauktume daugiau lankytojų. Pirmiausia mes labai aktyviai važiuojame į parodas, taip užmezgame kontaktus, kurie padeda parduoti gyvūnus. Kuriame įvairias internetinės reklamos kampanijas, – paaiškina E. Mockus. – Taip pat esame apkeliavę zoologijos sodus Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje, net dalyje Ukrainos. Reikia pripažinti, kad ne visur įspūdis buvo teigiamas. Todėl, kurdami savo zoologijos sodą, vadovavomės taisykle, kad tik laimingi gyvūnai gali sukelti lankytojams gerų emocijų. Galime pasigirti, kad, ko gero, mūsų zoologijos sode gyvūnai gyvena pačiomis komfortiškiausiomis sąlygomis.“
 
Rinkodaros sprendimai

Verslas kaime, norėdamas būti matomas ir pritraukti lankytojų ne tik iš Lietuvos, bet ir kaimyninių šalių, negali išsiversti be komunikacijos ir reklamos internete. „Labai aktyviai dirbame su „Facebook“ – kuriame įdomų turinį, kuris padeda organiškai augti mūsų puslapiui. Taip pat, naudojantis „Facebook“ reklama, pavyksta pritraukti svečių iš Latvijos. Suskaičiavome, kad šią vasarą išleistas 1 euras per 10 dienų duoda 5 eurų grąžą“, – pasakoja E. Mockus. Šiuo metu alpakų ūkis taip pat aktyviai dirba su „Google Ads“ reklama, išbando „YouTube“ reklamos galimybes ir naudą, kuria „Instagram“ turinį.
 
Linkėjimas

Paklaustas, ko palinkėtų pradedančiajam verslininkui, R. Neverdauskas pataria per daug ilgai neužsižaisti, ruošiant ilgalaikius planus, investuojant 5 tūkst. eurų į gražią interneto svetainę ar 3 tūkst. į reklaminį klipą, nes tada pradeda atrodyti, kad viskas labai sudėtinga: „Kuo greičiau pradėsite, tuo greičiau suprasite, ar jūsų idėja įdomi žmonėms ir ar galite generuoti pardavimus. Jeigu mes nuo pradžių būtume tik skaičiavę, ko gero, būtume niekada nepradėję. Todėl siūlau neužsidaryti vien į planavimą. Jeigu matai, kad gali sugeneruoti nors ir nedidelę grąžą, geriau bandyti su dar netobulu produktu, negu eiti į rinką tik turint paruošus ką nors visiškai be trūkumų.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai