RADO, KAIP PANAUDOTI SMS REKLAMĄ (#)

Kornelija Viečaitė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 13 s.
Ernestas Petkevičius. Asmeninio albumo nuotr.
Lietuvos įmonė „Vertex“, jau aštuonerius metus tarpininkaujanti tarp didžiausių prekybos centrų, parduotuvių ir pristatymo bendrovių bei klientų SMS rinkodaros srityje, pristato naują projektą „Birdchain“. Tai programėlė, leidžianti vartotojams kaupti kriptovaliutą, interaktyviai bendraujant su daugybe skirtingų pavidalų gaunama reklama. Plačiau apie tai papasakojo vienas iš projekto sumanytojų Ernestas Petkevičius.
 
Reklama, patenkinanti vartotojus

Svarstant, kaip atnaujinti savo paslaugą, „Vertex“ komandai kilo idėja, pasinaudojus technologija „blockchain“, už gautas žinutes suteikti žmonėms atlygį. Dažnai tokie atlygiai nekonvertuojami, o turi būti iškeisti į prekes ar paslaugas. „Birdchain“ veikimo principas kitoks.

„Atlygiai kriptovaliuta labai likvidūs, galima atiduoti draugui, šeimai, išsikeisti pačiam. Programėlė „Birdchain“ leidžia gautas žinutes paversti paskatinimu gaunant „birdcoinus“. Juos nuperka „Birdchain“ klientai, t. y. verslas, ir siunčia žinutes bei duoda vartotojui atlygį, kad jis su ta žinute kažką interaktyviai nuveiktų“, – aiškina E. Petkevičius.

Kad klientas būtų labiau įtrauktas, žinutė nėra tik žinutė, o gali būti pateikta vaizdo įrašo formatu, apklausa ar kt. Tarkime, gavote žinutę apie savaitgalį vykstančią akciją. Jeigu atsakote, kad dalyvausite, užpildote apklausą ar pasidalinate su draugu, gaunate kriptovaliutos. Pasiūlymai iš įvairių segmentų taip pat gali būti tinkinami pagal žmogaus amžių, pomėgius ir interesus. Verslas suinteresuotas, nes taip vartotojai interaktyviai bendrauja su jų rinkodaros priemone, o klientas pagaliau patenkintas, kad gauna reklamą.
 
Nauda ir verslui

Verslo reklamos tikslas toks, kad vartotojas reklamą ne praleistų pro akis, o būtų įtrauktas į informaciją, kurią gauna. Per programėlę „Birdchain“ vartotojas savo noru žiūri reklamą, ja dalinasi, atsako į klausimus, pildo apklausas bei kitaip interaktyviai bendrauja su reklama ir dar už tai gauna atlygį. Į interaktyvų bendravimą įeina vaizdo reklamos, žaidimai, užduotys, kurias klientai įkelia į sistemą, o su jomis sąveikaudami vartotojai gauną atlygį kriptovaliuta. Toks rinkodaros būdas pagerina sistemos pritaikymą, nes daugiau žmonių ima suprasti kriptovaliutų ekosistemą, o vartotojas kas mėnesį dar gauna keliolika ar keliasdešimt eurų už tai, kad telefone turi programėlę. „Telefonas sumoka pats už save“, – juokauja E. Petkevičius. Be kita ko, „Birdchain“ padeda operatoriams didinti vartotojų skaičių, nes vien darbas su „blockchain“ bei atlygiai kriptovaliuta vartotojams ir dalinimasis pajamomis atrodo labai novatoriškai.
 
Pokyčiai kriptopasaulyje

E. Petkevičius sako, kad „Birdchain“ kreipėsi tik į minios finansuotojus, įkvėpti tokios finansavimo idėjos. „Anuomet tokių sumų kaip dabar verslai nesurinkdavo, – pasakoja jis. – – Žmonės patikėdavo vienu ar kitu projektu ir suaukodavo pinigus, po 100–200 dolerių, t. y. 1–2 „Ether“ vienetus kriptovaliutos (šiuo metu „Ethereum“ kursas – 230 dolerių – aut. past.). Buvo rengiama nedaug ICO, jie pateisindavo lūkesčius. O štai dabar dauguma ICO finansuojami rizikos kapitalo fondų.“

Pradinė ICO idėja buvo tokia: pinigus skiria ir produktu naudojasi bendruomenė, tačiau dabar rizikos kapitalo fondai pinigus investuoja ilgalaikėje perspektyvoje kaip į startuolį ir nori investuoti ne tik į kriptovaliutą, bet ir į akcijas.
 
Duobėtas ICO kelias

Savo ICO „Birdchain“ pristatė sausį, o iki sausio vidurio kriptovaliutų vertė kilo aukščiausiai, tad sekėsi itin gerai. Deja, vėliau buvo didžiulis kriptovaliutų kapitalizacijos nuosmukis. Įvairių kriptovaliutų įsigiję žmonės nebeturi nei noro, nei lėšų investuoti toliau, nes brangiai pirkta kriptovaliuta įšalo, tačiau ja pasinaudoti ir gauti rezultatą nekantrauja. Kalbant apie investavimą, paprasto vartotojo susidomėjimas kriptopasauliu dabar nukritęs, o vartotojai nori gauti jau veikiančias programėles ir kriptovaliutos – pažadai, duoti per ICO, turi būti realizuoti į produktus. „Birdchain“ komanda per pasirinktus keturis ICO vykdymo mėnesius tikėjosi pataikyti į laikotarpį, kai įvyks ir rinkos pakilimas, deja, nepataikė. „Soft Cap“ susifinansuoti pavyko, tad projektas vyksta toliau“, – sako E. Petkevičius. Nors komanda tikėjosi surinkti 10 tūkst. „Ethereum“ kriptovaliutos, pavyko surinkti daugiau nei 2 tūkst., tačiau paleisti beta versijai tiek pakako.
 
ICO rengti gali ne bet kas

Mąstantiesiems apie savo projekto finansavimą E. Petkevičius pataria rimtai pasverti, ar rengti ICO, nes laikas, kai tai galėjo padaryti bet kas, seniai praėjo. Be rimtos komandos, laiku ir vietoje pasiūlytos idėjos ir 200–300 tūkst. eurų biudžeto projekto pradėti jis nepataria. Reikia važiuoti į labai daug konferencijų, daug keliauti, siūlyti savo projektą, gali tekti atsisakyti socialinio gyvenimo, aukoti laiką su šeima. „Šiuo metu surengti ICO yra lygu įtikinti rizikos kapitalo fondus investuoti į jus kaip į startuolį“, – tikina jis. Siūlomas produktas jau turi būti paruoštas ir būtina parodyti, kaip greitai jis pelnys vartotojų palankumą bei populiarumą, įrodyti, kad produktas jau turi trauką ir kažkas juo naudojasi. Taip pat svarbu nurodyti, kad vadovaujamasi elementariai galiojančiomis taisyklėmis, pritraukiant investicijas į įmonės kapitalą mainais už akcijas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai