MODERNŪS MOKYMAI RESTORANAMS, VIEŠBUČIAMS IR GROŽIO SALONAMS (#)

BZN start prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 4 s.
„Va taip” komanda. Viktoro Pociaus nuotr.
Lietuvoje sutikti užsieniečių, dirbančių restorane ar grožio salone, tampa vis įprastesniu reiškiniu. Nors šių darbuotojų profesinė ir kultūrinė patirtis yra skirtinga, visiems neišvengiamai tenka susidurti su tais pačiais iššūkiais, perprantant mūsų šalyje keliamus reikalavimus ir galiojančias taisykles. Privalomieji higienos įgūdžių mokymai yra viena iš prievolių, iki šiol kėlusių daug neaiškumų. Tačiau HORECA ir kitų paslaugų sektoriaus konsultacijų įmonė „Va taip“ nusprendė imtis pokyčių.
 
Privalomieji higienos įgūdžių mokymai Lietuvoje restoranų, viešbučių, grožio paslaugų sektoriaus atstovams yra labai gerai pažįstama procedūra. Pasak „Va taip“ vadovės Jolitos Rimavičienės, pusvalandžio pokalbis bei piniginę maždaug 10 eurų palengvinanti prievolė yra tai, kaip apie šią procedūrą dažniausiai atsiliepia darbuotojai. Deja, ne tik darbuotojų, bet ir daugumos verslininkų manymu, tai tėra valstybinė prievolė, neteikianti jokios aiškios naudos.
 
„Tenka pripažinti, kad abejingas darbuotojų ir verslininkų požiūris į šiuos mokymus yra susiformavęs neatsitiktinai. Akivaizdu, kad šiais laikais tokia mokymų forma, kai siekiama perduoti informaciją, bet ne suvokimą, labai stipriai atsilieka nuo šiandieninių poreikių“, – teigia J. Rimavičienė.
 
Atliko tyrimą ir sukūrė patrauklų produktą

Paslaugas, padedančias išspręsti visus restoranų, viešbučių ir grožio salonų atidarymo bei vystymo klausimus, teikianti įmonė „Va taip“ šią tendenciją stebi jau kelerius metus ir, glaudžiai bendradarbiaudama su šių sektorių atstovais, nuolat susiduria su realiais pavyzdžiais, kurie ir įkvėpė imtis pokyčių iniciatyvos. Įmonė parengė modernius mokymus, atsižvelgdama į verslo problemas ir vyraujančią praktiką.
 „Siekiame, kad po mokymų darbuotojas ne tik atsimintų pagrindines higienos normų taisykles, bet ir suvoktų, kodėl jos svarbios.“
J. Viltrakienė.
Tuo tikslu, prieš pradėdama kurti modernią privalomųjų higienos įgūdžių mokymų programą, „Va taip“ atliko rinkos tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti darbdavių ir darbuotojų požiūrį, poreikius bei esamą situaciją. Deja, paaiškėjo, kad dauguma įmonių, mokančių darbuotojus, šiuos mokymus veda atmestinai, o kartais net ir fiktyviai.
 
„Mums nepriimtinas formalus požiūris į darbuotojų ugdymą. Mes įsitikinę, kad situacija turi keistis. Siekiame, kad po mokymų darbuotojas ne tik atsimintų pagrindines higienos normų taisykles, bet ir suvoktų, kodėl jos svarbios, kad jų pasitelkimas padeda pagerinti kliento patirtį ir nuo darbuotojų įgūdžių bei žinių priklauso pačios įmonės įvaizdis. Tai, be abejo, pirmiausia naudinga darbuotojui, tačiau dar naudingiau įstaigos vadovui“, – teigia „Va taip“ higienos ekspertė Jurgita Viltrakienė.
  
Jos teigimu, dabar ypač aktualu, kad medžiaga būtų lengvai įsisavinama, pateikta vaizdiniu bei garsiniu formatu. Taip pat darbuotojams svarbu laiko sąnaudos, mobilumas bei mokymai užsienio kalbomis. Todėl įmonė visa tai sujungė ir pirmoji rinkoje pasiūlė naujos kartos privalomuosius higienos mokymus.
 
Mokymai persikėlė į internetą

Naujoji „Va taip“ mokymų programa sukurta taip, kad būtų priimtina ir lengvai suprantama. Visų pirma įmonė perkėlė mokymų medžiagą į internetą, sukurdama elektroninę versiją. Mokymus darbuotojas galės išklausyti lietuvių, rusų arba anglų kalbomis jam tinkamu laiku ir patogioje vietoje. Sistema sukurta taip, kad padėtų kuo išsamiau susipažinti su medžiaga ir ją suvokti.
 
Kaip pabrėžia higienos ekspertė, tai puiki priemonė, leidžianti vadovui patikrinti darbuotojų žinias bei įgūdžius, siekiant užkirsti kelią higienos normų pažeidimams, kurie gali būti labai skausmingi ir nuostolingi verslui.
 
Po šių ergonomiškų mokymų žinių testas išlaikomas 100 procentų. Jį išlaikiusiems asmenims išduodamas Privalomojo higienos įgūdžių mokymo atestatas.
 
Mokymų programa tobulinama toliau – jau ruošiami specializuoti mokymai pagal konkrečias pareigybes, siekiant išvengti perteklinės informacijos.
 
Naujai programai – verslininkų komplimentai

Naujų mokymų formatą jau įvertino paslaugų sektoriaus atstovai. Vilniuje veikiančio barzdaskučių salono „Herr Katt“ bei picerijos „Monstro“ vadovas Michailas Pletnevas ypač džiaugiasi pagaliau atsiradusia galimybe higienos įgūdžius gauti šiuolaikiška forma ir užsienio kalba.
 
„Mes patys esame užsieniečiai ir turime užsieniečių darbuotojų, todėl mums buvo labai gerai pažįstama privalomųjų higienos įgūdžių mokymų sistema ir amžinai ją lydintys keblumai. Ne kartą teko patiems savo darbuotojams vesti mokymus apie higienos normas, nes, grįžę iš oficialių kursų, jie taip nieko ir nebūdavo išmokę, nes paprasčiausiai nesuprasdavo. Neabejoju, kad naujoji mokymų programa atneš kardinalių pokyčių ir suteiks ne tik informacijos, bet ir supratimo apie higienos normas bei jų svarbą“, – sako verslininkas.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai