NEPABIJOJO LAUŽYTI SPAUDOS STANDARTŲ (#)

Loreta Lileikienė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 41 s.
Agnė Rimienė. Asmeninio albumo nuotr.
Kaunietė Agnė Rimienė (28) dar studijuodama magistrantūroje susilaukė vaikelio, kurio gimimas ir įkvėpė sukurti savo verslą – kūrybinga moteris užsiima kūdikio albumų, krikšto knygų, svečių knygų ir namų užrašų „Hug a book“ kūrimu ir gamyba. Ji sako, kad verslo idėjos įgyvendinimas buvo gerokai sunkesnis, nei įsivaizdavo. Derybos su spaustuvėmis, tiekėjais truko mėnesius, tačiau dabar verslas jau skaičiuoja trečius metus.
 
Įkvepia šeimos šventės ir įvykiai

Pirmuoju savo darbu pašnekovė juokaudama įvardija buvimą mama, mat dar studijuodama susilaukė kūdikio, kuris vėliau ir įkvėpė sukurti savo verslą. Šeimos ir draugų gyvenimo įvykiai – vaikučių krikštynos, vestuvės ir jų metinės, nauji namai – įkvėpė ir „Hug a book“ produktų atsiradimą, jų nuolatos gausėja: krikšto knygosdaiktadėžės, drobės ir plakatai, svečių knygos.
 
Pradžia buvo paprasta, pasakoja pašnekovė: „Kaip ir visos pirmojo vaikelio susilaukusios mamos dažnai jį fotografuodavau, užrašinėdavau jo mažuosius pasiekimus. Labai norėjau visa tai sudėti į albumą, tačiau neradau tokio, kuris atitiktų mano poreikius. Visi, kuriuos galėjau rasti knygynuose, buvo žydrais ir rožiniais tonais išmarginti, šabloniški variantai, o aš norėjau kūrybos ir improvizacijos. Nusipirkau tuščią knygą baltais lapais ir ją kurdama sugalvojau, kad visgi noriu padaryti savo.“
 
Duobių tikrai buvo

Nutarusi įgyvendinti savo idėją, A. Rimienė patyrė, kad tai gerokai sunkiau, nei įsivaizdavo. Derybos su spaustuvėmis, tiekėjais truko mėnesius, o darbų produktyvumo nepaspartino ir ant rankų sūpuojamas sūnus. Be to, verslą pradedanti moteris į spaustuves kreipėsi jau turėdama savo viziją, dizainą, tačiau sulaukdavo labai daug neigiamų atsakymų, kad išpildyti tai, ką ji sumaniusi, yra neįmanoma.
 
„Mano kokybės ir estetiškumo reikalavimus atitinkančių medžiagų taip pat nebuvo. Supratau, kad turiu išeiti už Lietuvos ribų, investuoti įsigyjant didelius medžiagų kiekius teko daugiau, tačiau mano prioritetas visada buvo kokybė ir estetika, taigi nenustojau ieškoti, nors duobių tikrai buvo nemažai, – dabar prisimena originalių šeimos albumų autorė, kuriai sunkiausia buvo matyti gana atsainų požiūrį į jauną kūrėją. – Atrodė, kad visi dirba savo darbus ir visai nerodo entuziazmo atlikti kažką, kas peržengia spaudos standartus. Sunku buvo ir tas lėtas vyksmas, kai neturi aštuonių valandų darbo dienos, o vos kelias laisvas valandas vaiko pietų miegelio.“
 
Šilčiausių prisiminimų saugykla

Vienetinių albumų kūrėja A. Rimienė sako, kad jai visada buvo įdomi kūryba, ir sunkiai įsivaizduoja save darančią kažką tą patį kiekvieną dieną. Jos sumanytas verslas kaip tik ir išpildo didžiausius troškimus.
 
„Labiausiai mėgstu albumų dizaino kūrimą, tai labai džiugina, ypač kai sulauki pirmojo baigto varianto. Patinka rinktis naujas medžiagas, ieškoti ir pritaikyti naujas idėjas, bendrauti su klientais pasakojant apie knygas bei albumus. Nors dabar kuriu ne tik albumus ir knygas, pagrindinis produktas visgi yra kūdikio albumas. Knyga, kurią sukūriau savo sūnui, o vėliau ir dukrytei yra it kokia pačių šilčiausių, jaukiausių ir gražiausių prisiminimų saugykla. Taip ir norisi ją apkabinti. Tad pavadinimą įkvėpė jausmas. „Hug a book“ – knyga, kurią norisi apkabinti“, – su įkvėpimu pasakoja dviejų vaikų mama ir jauna verslininkė, nuo pat veiklos pradžios jautusi vyro ir draugų palaikymą. „O kur dar mano ropojantis ir guguojantis kasdienis įkvėpėjas“, – šypsodamasi priduria ji. Atsargiau būsimą veiklą vertino nebent tėvai, tačiau tikėjimo savo idėja tai neatėmė.
 
Vaikai ir namai kol kas prioritetas

Verslo plėtojimą, pasak A. Rimienės, labiausiai skatina pats gyvenimas. Tolesni šeimos ir draugų gyvenimo įvykiai – vaikučių krikštynos, vestuvės ir jų metinės, nauji namai – įkvepia vis naujų produktų idėjas: krikšto knygų ir daiktadėžių, vestuvių svečių knygų, namų drobių su Šventojo Rašto tekstais ir drobių pirštų atspaudams.
 
„Taigi visa, ką kuriu ir kuo dalinuosi su savo klientais, yra be galo artima ir taip sava man pačiai. Plečiamės prekiauti užsienyje, sukūriau kūdikio albumų ir vestuvių svečių knygų anglų ir švedų kalbomis. Visai neseniai pradėjau prekiauti „Etsy“ parduotuvėje. Užsienyje konkurencija, žinoma, didesnė, tačiau apie tai per daug negalvoju. Tiesiog bandau naujas galimybes. Verslo pranašumas – galimybė dirbti iš namų ir verslą derinti su vaikų auginimu. Nors sulaukiu daug pagalbos iš mamos, kuri ateina pabūti su vaikais, dar nenoriu nuo jų atsiskirti visai dienai, tad verslaujame visi kartu. Dažnai jaučiu, kad trūksta laiko, kad galėčiau padaryti daug daugiau nuomodamasi kokią darbo vietelę atvirame biure, tačiau vaikai ir namai kol kas yra mano prioritetas“, – apie šeimos ir verslo derinimo patirtį pasakoja jauno verslo kūrėja. 
 
Skirti laiką tam, kas džiugina

„Hug a book“ sumanytoja džiaugiasi, kad kol kas sekasi neblogai ir jau pavyksta išsiversti nesiskolinant bei uždirbamomis pajamomis prisidėti prie šeimos poreikių. Iš pradžių į verslą investavo moters vyras, o pirmuosius pinigus medžiagoms įsigyti paskolino mama.
 
„Investicijos mano versle yra nuolatinės: perki medžiagas, gamini naujas knygas, už jas sumoki, vėliau parduodi klientams. Sugalvoji naują idėją ir vėl investuoji į medžiagas, – apie nuolatines išlaidas kalba A. Rimienė ir čia pat su šypsena prisimena klaidas, iš kurių pasimokė. – Vietą, kur laikau savo prekes, užliejo liūties vanduo, tad viskas, ką prieš dieną buvau parsivežusi iš spaustuvės, permirko, na, teisingiau, paskendo. Nuo tada žinau, kad negalima krauti naujų dėžių su albumais ant žemės. Buvo labai liūdna prarasti investicijas, tačiau laikausi požiūrio, kad pinigai yra uždirbami, o liūdėdamas dėl jų netekimo paprasčiausiai prarasi brangų laiką. Kasdien darau klaidų ir kasdien mokausi daryti geriau, būti geresnė.“
 
Siekiantiesiems kurti savo verslą A. Rimienė linki: „Eikite tuo keliu, kuris jums atrodo įdomus, nesekdami vien to, kas bus pelninga. Manau, kad gyvename tokiu laiku, kai pagrindinis poreikis nebėra fizinis išlikimas. 8–9 valandos produktyviausio dienos laiko turi būti skirtos tam, kas patinka, kas jus džiugina. Verslas labai daug išmoko, galite įgyti pačių įvairiausių įgūdžių ir labai skirtingos patirties, tad net jei ir nepasiseks, vis tiek bus naudinga ateities tikslams įgyvendinti.“ 
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai