ĮKŪRĖ ERDVĘ, ATVERIANČIĄ DURIS SEPTYNIOSE ŠALYSE (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 49 s.
Lina Maskoliūnė. Asmeninio albumo nuotr.
Nuo pernai sostinėje veikianti bendradarbystės erdvė UMA pasiūlė rinkai netradicinį, užsienyje patikrintą ir įsitvirtinusį modelį. Kaip pasakoja „Technopolio“, kuriam priklauso ir „UMA Workspace“, vadovė Lina Maskoliūnė, šioje erdvėje sukuriama galimybė laisvai, saugiai ir efektyviai dirbti kiekvienam.
 
Helsinkio modelis

Nors Lietuvoje „UMA Workspace“ duris atvėrė tik prieš metus, pirmoji erdvė buvo pristatyta Suomijos sostinėje dar 2010 m., kur sulaukė didelio pasisekimo ir pradėjo plėtrą į kitas šalis. Sėkmingo veiklos modelio paslaptis, anot L. Maskoliūnės, labai paprasta: žmogui turi būti patogu, o darbo vietos mobilumas šiuolaikiniam verslui tiesiog būtinas.
 
„Šiuolaikiniame verslo pasaulyje, kai darbo vieta ir standartinės darbo valandos nebėra taip svarbu, mobilumo, lankstumo ir ryšių svarba auga. Analizuojant vartotojų elgseną ir stebint besikeičiančius žmonių poreikius, „Technopolio“ biurų miesteliuose buvo pradėtos planuoti ir įrenginėti modernios, kasdienius šiuolaikinio žmogaus poreikius atitinkančios bendradarbystės erdvės (angl. human workspace). Šiandien „UMA Workspace“ – vienas didžiausių ir moderniausių darbo erdvių projektų Šiaurės Europoje“, – teigia L. Maskoliūnė.
 
Kuria didelę bendruomenę

Kaip vieną ryškiausių „UMA Workspace“ išskirtinumų ir pranašumų, palyginti su kitomis bendradarbystės erdvėmis, pašnekovė įvardija galimybes, kurias suteikia UMA narystė.
 
„UMA Workspace“ erdvėse išsinuomosite ne tik darbo vietą, bet ir tapsite didelės bei progresyvios bendruomenės dalimi. Reguliariai organizuojame visai bendruomenei aktualius renginius ir seminarus. Išskirtinį dėmesį telkiame į naujų narių integraciją: padedame įsikurti ir susipažinti su kaimynais. Dirbantieji UMA erdvėse vieni kitus vadina savo kolegomis, tad susirasti naujų klientų ar verslo partnerių čia itin paprasta. Kuriame verslo bendruomenę, kur prie kavos puodelio gali susitikti verslo partnerį, į reprezentatyvią erdvę pasikviesti naujų investuotojų ar kolegų iš užsienio“, – vardija pašnekovė.
 
Negana to, bendruomenę galima pavadinti net tarptautine. Bendradarbystės erdvės įsikūrusios net keturiolikoje skirtingų miestų septyniose valstybėse. Tai reiškia, kad darbo vietą Vilniuje įsigijęs UMA bendruomenės narys galės naudotis bendradarbystės erdvių paslaugomis ne tik Lietuvos sostinėje, bet ir Helsinkyje, Osle, Kopenhagoje, Taline, Varšuvoje.
 
Vertina lankstumą

UMA kūrėjai supranta, kad verslas auga ir gali išaugti bendradarbystės erdvės pasiūlą, todėl į visus pokyčius žvelgia labai lanksčiai.
„Norėjome sukurti erdvę, kur įmonės galėtų augti ir plėstis patogiai.“
L. Maskoliūnė.
„Dar vienas išskirtinumas – tai lankstumas ir prisitaikymas prie kliento poreikių. Naudojate tai, ko jums reikia, mokate už tai, kuo naudojatės. Sostinės Ozo parke įsikūrusiame „Technopolio“ biurų pastate „Delta“ bendradarbystės erdvė UMA užima vieną šio pastato aukštų. Čia suplanuotos įvairiems poreikiams skirtos zonos: maži biurai 1–6 asmenims, tyliam darbui skirta erdvė, kūrybiškesniam darbui ar poilsiui skirta „UMA Coffee“ erdvė. Bet kokio tipo verslas gali išsirinkti sau tinkamiausią darbo vietą: individualų kabinetą, kūrybiškam darbui – minkštasuolį, komandiniam darbui skirtas erdves. Lanksti paslaugų sutartis leis lengvai keisti darbo vietų skaičių, užsakomas paslaugas. Visų pirma, norėjosi turėti erdvę laisvai samdomiems specialistams ar naujai besikuriančioms įmonėms, kurios pradeda veiklą Lietuvoje ir joms nereikia didelių biurų su ilgalaikiais įsipareigojimais. Norėjome sukurti erdvę, kur įmonės galėtų augti ir plėstis patogiai, o išaugusios be vargo persikelti į biurą viename iš „Technopolio“ pastatų. Ir atvirkščiai – sukurti lankstumo besiplečiančioms ar projektinėms įmonėms“, – atskleidžia „Technopolio“ vadovė.
 
Planuoja augimą

Bendradarbystės erdvių skaičius pasaulyje 2011 m. siekė 1,13 tūkst., o 2017 m. išaugo iki 13,8 tūkstančių. Ekspertai prognozuoja, kad 2020 m. kas antra verslo įmonė ar laisvai samdomas specialistas rinksis bendradarbystę. Atliepdama šias prognozes, „UMA Workspace“ taip pat žada plėtrą ir konkurentus vadina labiau kolegomis, nes kiekvienas jų yra unikalus ir turi savo tikslinių vartotojų.
 
„Planuojama, kad iki 2020 m. veiks dvi dešimtys bendradarbystės erdvių didžiausiuose Skandinavijos ir Baltijos šalių miestuose, tarp jų – Lietuvos sostinėje. Savo konkurentus vertiname labai kolegiškai ir bendraujame su kitomis bendradarbystės erdvėmis, nes manome, kad mūsų visų bendras tikslas – auginti rinką ir Vilniuje sukurti bendradarbystės erdvių pasirinkimą skirtingiems specialistams. Kiekviena bendradarbystės erdvė yra skirtinga ir turi savo klientų profilį. Mūsų pranašumai yra labai aiškūs, o koncentruojamės į savo klientų aptarnavimą bei verslo bendruomenės kūrimą. Esame įsitikinę, kad jei klientas bus patenkintas mūsų teikiamomis paslaugomis ir erdvėmis, jis niekada nenorės išeiti. Todėl visas dėmesys ir pastangos skiriamos būtent jiems“, – sako L. Maskoliūnė.
 
Skatina bendravimą

Pašnekovė prisimena, kad, bendradarbystės erdvei pradėjus veikti, visų sunkiausia buvo laužyti nusistovėjusius biurų stereotipus, skatinti verslus ir individualiai dirbančius žmones bendrauti, susipažinti, kurti bendruomenę. Visgi kūrybiški sprendimai pasiteisino ir dabar UMA naudojasi šiuolaikiški bei draugiški verslai bei darbuotojai, bendraujantys ir augantys drauge.
 
„Didžioji „Technopolio“ vizija – verslo parkuose kuriama tikroji verslo bendruomenė, kurioje vieni kitais pasitiki: kaimynas kaimynu, darbuotojas darbuotoju, netgi konkurentas konkurentu. Todėl didžiausias įvertinimas mums – tai galimybė matyti, kaip maži, bet ambicingi ir kūrybingi verslai mūsų biure plečiasi, tobulėja, išauga į dideles, tarptautines bendroves. Žinojimas, kad ir mes šiek tiek prisidėjome prie jų sėkmės, itin motyvuoja stengtis dar labiau“, – tikina L. Maskoliūnė.
 
Lygiai to paties, bendravimo ir bendradarbiavimo, UMA komanda linki ir kitiems pradedamiems verslams. „Esame įsitikinę, kad bendravimas ir pozityvūs, profesionalūs santykiai su savo klientais, bendruomene, kaimynais yra vienas reikšmingiausių laimėjimų versle. Todėl visada skatiname savo klientus bendradarbiauti. Esant galimybei, suvedame vienus su kitais, o patys rodome pavyzdį: jei mūsų biuro nuomininkas gamina produktą ar suteikia paslaugą, kurios reikia mums ir kitiems nuomininkams, mielai naudojamės patys ir siūlome kitiems. Tai tiesioginė ir labai svarbi gerų santykių nauda. Tikime, kad tarpusavio pasitikėjimo aplinka kuria saugumo jausmą. Tik pasitikinčios savimi įmonės gali bendradarbiauti. Būtent to ir norisi palinkėti visiems“, – sako „Technopolio“ vadovė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai