ŽINOMAS VERSLININKAS UŽSIMOJO PERKELTI STARTUOLĮ Į KITĄ LYGĮ (#)

Povilas Sabaliauskas prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 43 s.
Aurelijus Rusteika. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Spalio pabaigoje po startuolių pasaulį pasklido žinia, kad vieno didžiausių buitinės technikos pardavėjų Lietuvoje „Topo centro“ įkūrėjas Aurelijus Rusteika investuoja į žinomą startuolį „Dalinuosi.lt“. Verslininkas neslepia turintis planų šiuo metu šiek tiek stagnuojančią dalinimosi platformą pakelti į kitą lygį, gal net išplėsti ją į kitas šalis. Su juo pasikalbėjome ir apie tai, kuo jį patraukė „Dalinuosi.lt“, ir apie tai, ko jis ieško investuoti siūlančiuose startuoliuose.
 

Išgirdo iš garsaus investuotojo

Verslininkas pasakoja pirmą kartą apie „Dalinuosi.lt“ išgirdęs maždaug prieš porą metų. Tuomet netikėtai sutiktas žinomas investuotojas Ilja Laurs ir paminėjo perspektyvaus startuolio vardą.
 
„Nuo tada ir pradėjau stebėti, kas jie tokie, ką daro, kaip viskas juda. Susidomėjau ir dėl to, kad apie panašią veiklą galvojome ir mes. Aš labai apsidžiaugiau, kad Lietuvoje jau buvo padaryta kažkas panašaus ta kryptimi. Tiesa, mes galvojome apie B2C, o čia krypstama į C2C. Tačiau veiklos principas tikrai panašus“, – prisimena A. Rusteika.
 
Anot jo, susidomėjimą dar labiau sustiprino faktas, kad prie projekto prisidėjo ir toks žinomas verslininkas. Tai tarsi patvirtino, kad startuolio komanda yra gana tvirta ir stabili. Šis įspūdis netruko pasitvirtinti ir maždaug prieš metus su įkūrėjais pirmą kartą susitikus gyvai.
 
„Jie degė ryžtu, bet jiems trūko investicijų, todėl jie nelabai žinojo, kaip judėti pirmyn. Pats projektas atrodė kiek pristabdytas. Tačiau man svarbiausia buvo idėja ir platforma. Aš mačiau, kad galimybė augti yra tikrai didelė. Labai džiaugiuosi, kad įkūrėjai sutiko dirbti kartu. Su jais bus daug paprasčiau judėti pirmyn. Jie patys rašė ir verslo planą. Man atrodo, kad yra geras ženklas, kai žmonės tiki savo projektu ir jo ateitimi“, – teigia pašnekovas.
 
Daugiausia dėmesio skirs rinkodarai

100 tūkst. eurų į „Dalinuosi.lt“ investavęs verslininkas pabrėžia, kad ši suma – tai tik įrankis siekti pagrindinio tikslo, t. y. viso platformos potencialo realizacijos. Pati daiktų dalinimosi nuomos pagrindais idėja pasirodė esanti gyvybinga, bet dabar reikia įrodyti, kad ji dar ir tvari bei potencialiai populiari. Tai padaryti bus galima tik skyrus deramą dėmesį reklamai.
 
„Iki šiol projektas vystėsi su labai minimalia rinkodara. Galima ją pavadinti partizanine. Tai dar veikia, kai įmonė neturi pinigų ir vystosi po truputį. Tačiau jeigu nori didelio verslo, reikia investuoti. Mūsų tikslas – pasiekti bent 10 kartų daugiau lankytojų nei dabar. Čia ir prasideda didieji žaidimai. Taigi mūsų dėmesys dabar daugiausia telksis į rinkodarą. Pavykus pritraukti daugiau žmonių Lietuvoje, bus galima pradėti galvoti ir apie kitus Europos miestus“, – savo planus dėsto A. Rusteika.
 
Anot jo, labai daug pasako tai, kad pirminė „Dalinuosi.lt“ idėja lyg ir buvo C2C, bet realybė viską sustatė kiek kitaip. Jau dabar toje veikloje dalyvauja palyginti daug įmonių. Akivaizdu, kad verslui toks modelis įdomus, todėl platforma pamažu turėtų judėti būtent šia kryptimi. Ji ne tik patrauklesnė monetizacijos prasme, bet ir artimesnė pačiam verslininkui.
 
„Warrenas Buffetas yra sakęs, kad investuoti reikia į tai, ką supranti. Aš irgi vadovaujuosi tokiu principu. Gaunu daugybę pasiūlymų – kasdien po kokius du ar tris. Net verslo planus atsibosta skaityti. Tačiau aš neinvestuoju ten, kur nieko nesuprantu. Noriu suprasti startuolį ir aiškiai suvokti, ką ir kaip galima su juo nuveikti. Jeigu gaučiau tegu ir gerų pasiūlymų bankų ar statybų srityje, tikrai ten kojos nekiščiau. Daugybė įdomių projektų yra toje srityje, kurią suprantu ir mėgstu. Ten ir žiūriu. „Dalinuosi.lt“ toks ir yra“, – teigia jis.
 
Pataria nepervertinti idėjos

Investuotojas pasakoja, kad svarstydamas, ar investuoti į vieną ar kitą startuolį, vertina daugybę veiksnių. Grupė jaunų žmonių, studentų gali turėti idėją, bet nebūti niekam jos pardavę. Į tokį projektą natūraliai žiūrima daug atsargiau. Tačiau jeigu žinomas, pažįstamas žmogus tą idėją jau nupirkęs, apsispręsti lengviau.
 
„Šiuo metu gal ir yra pora projektų, kuriuos atidžiai stebiu. Tačiau dažnai būna ir taip, kad prasidėjęs bendravimas visgi nutrūksta. Matau tokią problemą, kad dažnai pervertinama savo intelektualinio indėlio vertė. Sukuriama idėja, nubraižomas planas ir galvojama, kad tai verta milijono. Iš tikrųjų jokio rezultato dar nėra, todėl idėja dar nieko verta. Tai žmonėms sunku suprasti. Tačiau, kol klientas tau nesumokėjo pinigų, tol net ir geriausia idėja yra nieko verta“, – sako A. Rusteika.
 
Verslininko teigimu, startuoliui reikėtų suprasti, kad tas investuotojas, kuris ateina su pinigais, tuos pinigus irgi uždirbo savo kruvinu prakaitu, todėl jis nori ir turi turėti tam tikrų garantijų.
 „Turi būti ir tam tikra kontrolė. Be jos bus visiškai neaišku, ar einame tinkama kryptimi.“
A. Rusteika.
„Dėl visko kaltas nepatyrimas, istorijų iš užsienio persiklausymas. Tačiau yra viena, kai milijonas žmonių tau suneša po dolerį. Visai kas kita, kai visus pinigus suneša vienas ar du investuotojai. Nieko keista, kad jie reikalauja iš tavęs rezultatų. Visiškai natūralu, kad investuotojas nori ateiti su garantijomis, o ne su mažumos paketu ir nesikišimu į veiklą“, – dėsto pašnekovas.
 
Bendro darbo su startuoliu dinamiką jis įvardija labai paprastai: tai iš tikrųjų turi būti darbas kartu.
 
„Aš turiu atsinešti savo žinias ir patirtį, o jie – savo entuziazmą. Tačiau aš noriu, jog startuolis suprastų, kad tai iš tikrųjų turi būti darbas kartu. Aš tikrai nesikišu į kasdienius procesus, bet rezultatų aptarimas, pasiekti tikslai, strategija yra bendras indėlis. Tuo pačiu turi būti ir tam tikra kontrolė. Be jos bus visiškai neaišku, ar einame tinkama kryptimi“, – įsitikinęs „Topo centro“ įkūrėjas.
 
Tačiau daugiausia džiaugsmo jam kelia tai, kad šiuo metu tikrai jaučiamas startuolių kilimas. Vis daugiau jų pereina į aukštesnį lygį, t. y. gali parodyti nebe vien idėją, bet ir apčiuopiamus rezultatus.
 
„Tai rodo, kad einame pirmyn. Tai labai daug reiškia, nes ir investuotojams tampa lengviau. Daug produktyviau kalbėtis su žmonėmis, kurie jau yra kažką supratę, gerai suvirškinę savo idėjas, pamatę, kaip jos veikia. Nereikia pradžiamokslio. Juk su tais, kurie dar tik pasiekę idėjos lygmenį, bendrauti sunku, nes jie dar net ragų neapsilaužę. Kai yra patirtis, didėja tikimybė, kad, davus pinigų, pavyks ir kažką pasiekti“, – tikina A. Rusteika.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai