PRIEŠ METUS ĮKURTAS STARTUOLIS PRITRAUKĖ 2 MLN. FINANSAVIMĄ (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 37 s.
Shahan Lilja ir Gintautas Miliauskas. Asmeninio albumo nuotr.
Vos prieš metus lietuvio Gintauto Miliausko drauge su švedu Shahanu Lilja įkurtas techninės įrangos diagnostikos automatizavimo startuolis „Mavenoid“ pritraukė 2 mln. JAV dolerių investiciją.
 
Jauno startuolio sėkme patikėjo du rizikos kapitalo fondai: „Point Nine Capital“ ir „Creandum“. Be to, prie finansavimo prisijungė ir keli gerai žinomi verslo angelai: Andreasas Ehnas, Jeremy Yapas, Erikas Byreniusas, Alfredas Ruthas ir Leo Giertzas.
 
„Finansavimo gavimas yra itin reikšmingas įvykis mūsų startuoliui. Tai leis mums pritraukti naujų talentų į komandą ir su didesniu pajėgumu plėstis į naujas rinkas“, – sako startuolio bendraįkūrėjis G. Miliauskas.
 
Inovatyvus startuolis

„Mavenoid“ pozicionuoja save kaip ateities sprendimą techninės įrangos diagnostikai. Nuo savo starto, įvykusio prieš metus, įmonė jau ėmė bendradarbiauti su septyniomis didelėmis Šiaurės šalių bendrovėmis.
 
Startuolis sukūrė dirbtiniu intelektu paremtą problemų sprendimo būdą, šiek tiek panašų į daugumos įmonių diegiamą pokalbių robotą (angl. chatbot), tačiau paremtą tikslesniais klausimais ir galimybe spręsti realias problemas. Kaip sako patys įkūrėjai, ši sistema mažiau kalba ir daugiau dirba. „Mavenoid“ automatizuoja techninį aptarnavimą su virtualiuoju agentu įmonės puslapyje ar programėlėje. Dirbtinis intelektas užduoda klausimus vartotojui su keliais labai konkrečiais pasirenkamaisiais atsakymais, taip siaurindamas problemos sritį, kol randama jos priežastis.
 
Anot startuolio autorių, ši sistema veiksmingesnė už anksčiau naudotus pokalbių robotus, nes čia vartotojui pateikiami paprasti klausimai. Jam nereikia pačiam galvoti ir formuluoti savo problemos, kurią aiškiai papasakoti techninėje srityje dažnai būna sudėtinga dėl skirtingų terminų ir profesinės kalbos.
 
Dirbtinio intelekto ir žmogaus sinergija

Startuolio kūrėjai įsitikinę, kad dirbtinis intelektas nebūtinai turi pakeisti žmogaus darbą. Svarbiau yra bendradarbiauti ir taip pasilengvinti kasdienę veiklą. Įmonės pasiūlytas sprendimas dėl savo patogumo sparčiai randa kelią industrinių įmonių sektoriuje, nes tai sutaupo įmonės sąnaudas, tačiau nenukenčia problemų sprendimo kompleksiškumas.
 
„Sistema leidžia vartotojų aptarnavimo skyriaus žmonėms susikoncentruoti ir dirbti tik su tomis problemomis, kurioms iš tiesų reikia žmogaus prisilietimo ir kurių negali sutvarkyti dirbtinis intelektas. Kitas pranašumas – kad sistemai „Mavenoid“ diegti prireikia kelių dienų, o ne mėnesių“, – pastebi startuolio autoriai.
 
Sistema visiškai įdiegiama sujungiant profesionalų žinias su dirbtinio intelekto gebėjimu sparčiai mokytis. Ekspertinės žinios panaudojamos sudaryti pradinėms sąlygoms, kad dirbtinis intelektas galėtų kuo greičiau mokytis iš sąveikos su klientais.
 
Konkurentų nesibaimina

Paklaustas apie rinkoje veikiančius startuolio konkurentus, G. Miliauskas teigia, kad jų yra, tačiau veiklos principai skiriasi.
 
„Kai kurie konkurentai bando kurti sudėtingus, tikimybėmis pagrįstus mechanizmų gedimo modelius, tačiau tai kiek apsunkina sistemos diegimą. Tokioms sistemoms išmokyti prireikia gebėjimo įvertinti sąlygines tikimybes, o klientams tai padaryti gali būti sudėtinga, todėl konkurentų produktas yra labiau individualizuotas nei mūsų. Mūsų tikslas veikti 80/20 sprendimo principu, kur 80 proc. sudaro nauda, o 20 proc. – kaina. Kita vertus, turime konkurentų, kuriančių pokalbių robotus ir paprastas informacijos rinkimo bei atsakymo sistemas, tačiau tai ribotą turinį pateikiantys įrankiai. Pavyzdžiui, jūs pateikiate klausimą, o sistema atsiunčia jums sąrašą nuorodų, kur galite paskaityti ir rasti atsakymą. Mūsų sistema sukurta taip, kad vestų klientą per problemos sprendimo procesą, o ne siūlytų patiems susirasti atsakymus pateiktame informacijos sraute“, – teigia „Mavenoid“ bendraįkūrėjis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai