...

Investicija į verslą nesiekė nė tūkstančio eurų

Verslas

2018.12.10

Autorius: Arneta Matuzevičiūtė

Temos: , .

Investicija į verslą nesiekė nė tūkstančio eurų

„Voverytės butikėlio“ įkūrėja Sonata Aperavičiūtė-Romanovskė. Asmeninio albumo nuotr.

Antrus veiklos metus skaičiuojantis „Voverytės butikėlis“ internete neišsiteko ir nuo birželio pakvietė smalsuolius užsukti į „Ogmios mieste“ Vilniuje duris atvėrusią parduotuvę. Kokybiškus ir originalius daiktus vaikams bei kūdikiams siūlančios parduotuvės sumanytoja ir įkūrėja, iš Pasvalio kilusi Sonata Aperavičiūtė-Romanovskė (31) tikina, kad fizinės parduotuvės įkūrimas buvo neišvengiamas, o ateities planams dar ir būtinas.

 

Pradėti įkvėpė voveriukai

Vilniaus Gedimino technikos universitete aplinkos inžinerijos studijas baigusi, o vėliau su viešaisiais pirkimais dirbusi moteris vis nepaleido minties, kad nori turėti kažką savo, tik nežinojo, nuo ko čia pradėjus. Tinkamos aplinkybės susiklostė sulaukus dukters, kiek vėliau ir sūnaus.

„Tapau mama – viskas buvo įdomu. Teko dalyvauti Vokietijoje vykusioje parodoje, kur aptikome šaukštelius „I Can“. Jų paslaptis – paprastumas. Atrodo, toks įprastas daiktas – šaukštelis, o kiek daug jis gali reikšti vaiko raidos, augimo procese. Su tuo šaukšteliu nė metų neturintis vaikas jau gali ir pats valgyti, ir patogiai paimti, ir lavinti refleksus, motoriką“, – pasakoja S. Aperavičiūtė-Romanovskė.

Šaukštelius „I Can“ pirmiausia išbandė pašnekovės vaikai. Pastebėjusi galimybę, jauna moteris nebeatidėliojo savo verslo pradžios. Minėtieji šaukšteliai tapo pirmąja „Voverytės butikėlio“ klientams pasiūlyta preke.

„Supratau, kad laikas pradėti kažką yra dabar. Nebegalėjau laukti, o ir pavadinimas buvo čia pat: vieną šeštadienio vakarą namie lakstė dukra, viršugalvyje buvo surištos dvi kasytės, dėl to ją voveryte vadinome. Ir va prašau – „Voverytės butikėlis“, – verslo pradžią ir pavadinimo istoriją prisimena moteris.

Verslo pagrindu gali tapti ir vienas produktas

S. Aperavičiūtė-Romanovskė užsimena, kad pradėjusi veiklą sėkmės nesitikėjo. Pirminę žinią ji skleidė per socialinius tinklus. Visą komunikaciją vykdė pati: įstodavo į „Facebook“ grupę ir ten po porą kartų per dieną keldavo įrašus, skatindavo diskusijas. Vėliau kreipėsi į tinklaraštininkus. Niekada nieko bendra su rinkodara ar komunikacija neturėjusi moteris dirbo ir mokėsi vienu metu. Dabar „Voverytės butikėlį“ dauguma pažįsta iš šaukštelių „I Can“.

„Dabar nepatikėčiau, kad mes nuo tiek pradėjome. Kai pagalvoji, juokinga suma. Nebuvo nė tūkstančio eurų pradinių investicijų. Manau, kad tai buvo tikėjimas tuo, ką darome, ir tuo vienu produktu, kurį siūlėme“, – atvirauja S. Aperavičiūtė-Romanovskė.

Žmonės taip pastebėjo jos reprezentuojamo produkto naudą, patys pradėjo teikti grįžtamąjį ryšį. Klientai atsiuntė vieną vaizdo įrašą, „Voverytės butikėlis“ juo pasidalijo, paskui pradėjo siųsti ir kiti. Taip socialiniuose tinkluose atsirado rubrika „Įspūdžiai“.

Jaunai verslo kūrėjai kilo mintis surinkti originalių, išskirtinių daiktų asortimentą: ilgainiui prisidėjo knygutė, prilimpančios lėkštutės, mokomieji puodeliai. Naujų originalių daiktų kūdikiams ir vaikams „Voverytės butikėlio“ savininkė ieško „Google“. Jau dabar parduotuvės asortimente yra produktų iš Švedijos, Anglijos, Prancūzijos, Belgijos, Danijos, JAV bei Australijos.

„Produktų atsirinkimas toks mistifikuotas, išjaustas. Viską perleidi per savo prizmę, pasižiūri, kas tinka ir netinka. Testuotojai auga, tad auga ir „Voverytės butikėlio“ asortimentas. Nors savi vaikai greitai auga, svarstome likti prie daiktų, skirtų kūdikiams. Na, gal dar mamoms pasiūlyti kažką“, – užsimena pašnekovė.

Augimo perspektyva jau aiški

„Verslas kaip kūdikis, naujagimis, kurį augini. Pirmuosius metus atrodo, kad tik dirbi. Tenka planuoti ir laiką, ir finansus, kad ir asortimentą papildyti galėtum, ir pačiam dar liktų“, – verslo pradžią apibūdina jaunoji verslininkė.

Šiuo metu „Voverytės butikėliu“ rūpinasi keturi asmenys: S. Aperavičiūtė-Romanovskė, jos vyras bei dvi žavios pardavėjos, lankytojus pasitinkančios „Ogmios mieste“ esančioje parduotuvėje.

„Žmonės norėjo pamatyti, pačiupinėti prekes, o pardavimai labiausiai suaktyvėja penktadieniais ir šeštadieniais, kai žmonės ieško dovanų. Tad, tinkamu laiku ir norimoje vietoje atradę vietą patalpų nuomai, įkūrėme ir fizinę parduotuvę. Elektroninė prekyba taip pat sekasi visai neblogai, bet mūsų vizija – dovanų krautuvėlės. Ir ne tik Vilniuje“, – apie ateities planus užsimena pašnekovė.

Kol kas ir socialiniais tinklais, ir atsakymais į klientų užklausas, ir parduotuvės interjeru, ir plėtros galimybėmis vis dar rūpinasi pati verslo iniciatorė bei jos vyras.

„Kai esi mažas, turi nuolatos ieškoti vis naujų išskirtinumų, negali būti toks pat. Vis dėlto savo verslo kūrimo procese nieko nedaryčiau kitaip. Jei jau turi idėją, reikia bandyti, dirbti, nelaukti palaikymo – nes net artimiausi ne visada nuo pradžių supras – ir daryti. Pinigai nėra viskas, aišku, jie reikšmingi, bet ne esminiai“, – patarimo negaili „Voverytės butikėlio“ įkūrėja.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.