KAVINĖ, KURIOJE VALGIARAŠTIS KEIČIAMAS KASDIEN (#)

Augustas Kalinauskas prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 2 s.
Daiva Gronskienė. R. Tenio nuotr.
25-erius metus maitinimo ir apgyvendinimo verslą – specializuotą virtinukų kavinę, erdvę edukaciniams renginiams ir viešbutį – Kėdainiuose vystanti Daiva Gronskienė jau kurį laiką norėjo persikelti į Kauną. Tačiau šį pavasarį idėja buvo įgyvendinta tiesiog žaibiškai, netikėtai gavus kvietimą įsikurti naujai įrengiamose patalpose, o rugsėjį jos bistro „Spaustuvė“ jau atvėrė lankytojams duris.
 
Įkvėpimo šaltinis

Pagrindinis verslininkės įkvėpimo šaltinis – noras įgyvendinti ilgai brandintą svajonę. Keliaujant po užsienio šalis, akis ne kartą užkliuvo už greito ir kokybiško, sveriamo maisto kavinių. Tokio tipo įstaigų Lietuvoje, anot D. Gronskienės, iki „Spaustuvės“ dar nebuvo, tad po truputį ši idėja darėsi vis patrauklesnė.
 
Pasiruošimas naujai veiklai

Prieš atverdamas duris, „Spaustuvės“ kolektyvas atliko rinkos stebėseną, gilinosi į vartotojų poreikius. „Daug diskutavome ir analizavome potencialią klientų auditoriją su verslo parko „Aušra“, kuriame esame įsikūrę, personalu. Kalbėjomės su čia įsikūrusiomis įmonėmis ir jų darbuotojais apie tai, kokio tipo maitinimo paslauga jiems reikalinga. Savo verslo modelį sukūrėme atsižvelgę į visų šių pokalbių ir stebėsenos metu surinktą informaciją“, – teigia verslininkė.
 
Iššūkiai ir atradimai

Didžiausi verslui kylantys iššūkiai šiuo metu yra nuolatinis kokybės palaikymas, patikimos komandos subūrimas bei pridėtinės vertės kiekvienam klientui kūrimas, nes maitinimo įstaigų šiandien yra be galo daug. „Žinoma, tik atsidarius ir pačioje veiklos pradžioje sunkumai visuomet yra susiję su finansiniais ištekliais. Norit įrengti modernią, gerai funkcionuojančią maitinimo įstaigą, reikia labai daug įrangos, ji turi būti nauja, moderni ir patikima. Visam tam reikia didelių finansinių investicijų. Tačiau tai padaryti padeda per 25 metus šioje srityje sukaupta patirtis“, – pagrindinius maitinimo verslo iššūkius vardija D. Gronskienė.

Nors ši įmonė dar visiškai nauja, tačiau maitinimo sritis verslininkei jau puikiai pažįstama. Per ketvirtį amžiaus šio tipo veikloje ji teigia išmokusi tikrai daug: „Žinoma, „Spaustuvėje“ pradėjome žmonėms naują sveriamo maisto tradiciją, tad apie atradimus kalbėti dar kiek ankstoka. Reikėtų palaukti, kol su šio tipo paslauga supažindinsime kiek platesnę klientų auditoriją.“
 
 

Kiekvieną dieną kitoks valgiaraštis

Kaskart užsukę į „Spaustuvę“ klientai randa vis kitokį valgiaraštį. Jį sudarinėja gamybos personalas, stebėdamas klientų poreikius bei maitinimo sektoriaus tendencijas. Kasdien valgiaraštis sudaromas tuo pačiu principu. Dienos pietums siūlomos dvi sriubos – paprasta ir trinta, po vieną kiaulienos, paukštienos, miltinių ir vegetariškų patiekalų pasiūlymą.
 
Verslo atsipirkimas

Šiuo metu „Spaustuvė“ yra atlikusi preliminarius skaičiavimus, tačiau tai dar tik pirmieji veiklos mėnesiai, todėl prognozėms dar gana anksti. „Rinka dinamiška, ji nuolatos kinta. Tačiau tikrai žinome, kad anksčiau nei per dvejus metus šis verslas neatsipirks“, – teigia kavinės įkūrėja.
 
Pastato praeitį primena čia veikusi spaustuvė

Prieš kiek daugiau nei 70 metų dabartinio bistro vietoje buvo įkurta legendinė Kauno spaustuvė „Aušra“, apie kurią iki šių dienų byloja ne viena kavinės interjero detalė. Tačiau vienas pagrindinių išlikusių dalykų – tai žmonių atmintis. Užsukantys klientai neretai prisimena čia veikusią įstaigą, kai kurie net papasakoja su ja susijusią savo patirtį. „Pavyzdžiui, vienas lankytojas pasidalino prisiminimais apie tai, kaip vaikystėje į šią spaustuvę keliavo su mokyklos ekskursija“, – klientų įspūdžius pasakoja D. Gronskienė.
 
Komunikacija ir plėtra

Kol kas kavinė daugiausia komunikuoja socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“. „Tai vietos, kur pasiekiame klientus su kasdien nauju dienos pietų meniu. Taip pat veiklos pradžioje turėjome pasirodymų žiniasklaidoje, bendradarbiaujame su kavinių veiklą skelbiančiais portalais“, – pasakoja verslo kūrėja. Nors plėtros į kitus miestus bistro kol kas neplanuoja, tačiau, augant verslui, augs ir komanda, o jai didėjant, daugės ir idėjų. Todėl jau šiuo metu kavinė dėlioja naujas mintis dėl valgiaraščio koncepcijos papildymo.
 
Patirtis sudarant kolektyvą

Iššūkių buriant darbuotojų komandą, anot D. Gronskienės, yra visuomet, tačiau bistro atveju viskas sekėsi gana sklandžiai. Dabartinis vadovės tikslas – kad komanda išliktų, būtų stipri, motyvuota ir vieninga. „Tačiau daugiau apie patirtį ieškant personalo turbūt bus galima pasakyti tik po kelerių metų darbo“, – patikslina verslininkė.
 
Linkėjimas

Paklausus, ko palinkėtų pradedančiajam ar jaunam verslui, „Spaustuvės“ bistro įkūrėja atsako lakoniškai, bet įkvepiančiai: „Bandydami labai sparčiai tobulėjame, tad bandykite!“
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai