UŽSIENIO PATIRTĮ PRITAIKĖ SVEIKOS MITYBOS VERSLE (#)

Inga Rauluševičienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 41 s.
R. Knyzienė, L. Kartavičius, I. Kalpukevičienė. Asmeninio albumo nuotr.
Linas Kartavičius (29), visa širdimi marijampolietis ir jau ambicingas verslininkas, dar visai neseniai įsiliejo į maitinimo sektorių su savo verslo idėja. Įkūręs analogo Sūduvos regione neturintį prekių ženklą „Mitybos projektas“, jis sėkmingai subūrė darbo komandą ir jau gali pasidžiaugti suradęs savo klientus.

Patirtis užsienyje įkvėpė verslo idėją

Gyvenimas užsienyje ir kelerių metų darbo patirtis Didžiosios Britanijos ir Olandijos restoranuose paskatino imtis naujo projekto sveikos mitybos rinkoje. Taip ir gimė verslo idėja prekių ženklui „Mitybos projektas“, kuris būtų naujovė gimtajame mieste ir jo apskrityje. Pats verslo įkūrėjas L. Kartavičius teigia: „Kiek save pamenu, visada patiko suktis virtuvėje, nors ir baigiau vadybos studijas, o vėliau dirbau autoservise, tačiau tai nesustabdė manęs mokytis ir tapti profesionalu visiškai kitoje srityje. Išmokau ne tik įvairių maisto gamybos subtilybių, bet ir tuo pačiu metu stebėjau visą užkulisinį restoranų darbo organizavimą. Tvirtai žinojau, kad galiu dar daugiau pasiūlyti savo miestui, kuriame užaugau ir gyvenau. Vieną dieną supratau, kad gana šios patirties ir metas dirbti sau. Nusprendžiau išvykti į Lietuvą, taigi tą momentą ir įvardyčiau kaip nuosavo verslo kūrimo kelio pradžią.“

Verslą sukūrė tik savo jėgomis

Verslo pradžia nebuvo tokia lengva, kaip atrodė. Vien idėjos ir gerų norų nepakako. Teko susidurti su biurokratine sistema, kai dėl informacijos stokos ir nežinojimo reikėjo ne vieną valandą ir dieną sugaišti tvarkant būtinus dokumentus, nuo kurių priklausė, kaip greitai bus pradėtas nuosavo verslo vystymas. Tuo metu aplinka buvo ypač palanki, nes atsirado galimybių konsultuotis su bičiuliais, kolegomis, ieškoti tam tikra prasme tos srities mentorių, kurie jau turėjo asmeninės patirties savo versluose, ir tai padėjo greičiau startuoti. Kreipimasis į vietos savivaldybės verslo rėmimo fondą dėl finansavimo subsidijos gavimo būtų pavykęs arba ne. Ne paslaptis, kad smulkusis verslas išlaidų padengimo pagal pateiktą paraišką verslo rėmimui lauktų mėnesiais, o įgyvendinti savo sumanymą norisi kuo greičiau.

„Pradžia buvo mažoje virtuvėje, tačiau pamatęs, kad pasipylė užsakymai, o klientai domisi ir rekomenduoja vieni kitiems, nuo pavienių iki įmonių, supratau, kad reikia plėstis į didesnę erdvę. Palaipsniui įdarbinau dar dvi darbuotojas, atsakingas už valgiaraštį, išsinuomojau didesnes patalpas, nors veikiame dar tik pusmetį, tačiau lūkesčiai pasiteisino“, – džiaugsmu trykšta verslo idėjos autorius.

Pats verslo įkūrėjas šiuo metu rūpinasi sauso davinio receptūromis, administravimu ir pristatymu užsakovams. Virėjos Ingrida Kalpukevičienė (34) ir Roberta Knyzienė (25) ne tik pluša sudarydamos valgiaraštį, bet ir dėl darbų gausos viena iš jų ėmėsi vadovavimo pareigų virtuvėje. Verta pabrėžti, kad ne tik pati verslo idėja, bet ir visos receptūros yra gimusios L. Kartavičiaus galvoje. Situacija pasikeitė papildžius personalą virtuvės šeimininkėmis, kurios šiuo metu atsakingos už dienos pietų kūrimą ir gaminimą. Tai ypač galima pajusti šiek tiek nestandartiniuose, bet pagal sveikos mitybos taisykles reglamentuotuose „Mitybos projekto“ užkandžiuose ir patiekaluose.

Skatina sveikai maitintis

Verslininkas tikina: „Siekiame naujovių mūsų mieste, todėl išskirtinumas tas, kad norime įvesti ir pripratinti vartotojus įsigyti dienos maisto davinius, kurie iš anksto paruošiami ir yra šalti, juos reikia pasišildyti namų ar biuro sąlygomis. Jie yra skirti daugiau tiems, kurie neturi noro ar laiko gaminti dėl perkrauto darbų grafiko ir skubėjimo. Dienos pietūs jau turi savo nuolatinius užsakovus ir atneša daugiausia pelno. Produktai naudojami tik švieži, kokybiški ir atitinkantys sveikos mitybos standartus, taigi juose nerasite nereikalingų kalorijų.“
„Kai pamatai rezultatus, visos ankstesnės nesėkmės ar nesklandumai pasimiršta akimirksniu!“
L. Kartavičius.
Mitybos projekte“ svarbiausia patenkinti klientai ir pozityvios reklamos sklaida, t. y. mažame mieste būdingas grįžtamasis ryšys iš lūpų į lūpas. Dienos pietūs jau surado savo vartotojus, o maisto daviniai dar tik skinasi kelią į priekį. Įdomu tai, kad specialioje pakuotėje esantys patiekalai suskirstyti būtent pagal sveikos mitybos formulę, t. y. maitintis penkis kartus per dieną. Maistas gaminamas be kiaulienos, o naudojant tik kalakutieną, jautieną, vištieną ir aukštos kokybės aliejus bei remiantis oficialiais kalorijų skaičiavimais.

Siekia išskirtinumo

„Tokio prekių ženklo mūsų mieste nėra, taip pat kaip ir konkurencijos. Nors vietinėje pasiūloje jau turime keletą panašaus maisto gamintojų, bet veikiančių pagal visiškai kitus principus. Tai yra vien tik iš asmeninių investicijų, santaupų įkurtas verslas, turintis visiškai atskirą koncepciją, pradedant įvaizdžiu, vizualais, žinute vartotojams ir jų pasiekiamumu bei išlaikymu. Vienareikšmiškai, tai projektas, paremtas kokybe ir išskirtinumu“, – pabrėžia L. Kartavičius.

„Mitybos projektas“ – tai paprasto, jau pažįstamo lietuviškos virtuvės maisto gamintojas ir tiekėjas. Šiuo metu šią veiklą galima būtų įvardyti kaip startą, įsitvirtinimą rinkoje ir nuolatinių pajamų užtikrinimą.

Ateityje dar daugiau ambicijų

„Pataikėme laiku, nes sveikatinimosi įpročių ir sveikos mitybos banga apima vis platesnes auditorijas, ypač kalbant apie jauną amžių, gal kiek mažiau vidutinį ir senyvą, kai nusistovėjusius valgymo įpročius sunkiau pakeisti. Mąstome apie tai, kad ateityje būtų šaunu atidaryti sveiko maisto valgyklą, bet kol kas nuo šio siekio tenka susilaikyti dėl finansinių išlaidų patalpų nuomai, įrangai, vidaus remontui, o pati idėja ir jos konceptas nugulęs popieriuje ir ypač aiškiai matomas. Be abejo, nesiginu minties, kad, pritrūkus vietos, plečiant personalą, bus būtina imtis plėtros“, – teigia nuosavo verslo savininkas.
 
„Mitybos projektas“ nežada sustoti ties vieno miesto rinka, o planuoja plėstis į kitus regiono miestelius ir atidaryti ten padalinius. Tai tik pradžia ir dar nedrįstama garsiai kalbėti apie milžiniškas pajamas, o tik patirtų sąnaudų grąžą atgal į kišenę. Daugiau tikima ta iškelta asmenine idėja tapti žinomiems ir originaliems maitinimo sektoriuje bei kryptingai eiti šios vizijos link.

„Bet kokio tikslo siekimas kainuoja ne tik daug laiko, pastangų, bet ir investicijų. Tačiau, kai pamatai rezultatus, visos ankstesnės nesėkmės ar nesklandumai pasimiršta akimirksniu!“ – motyvuoja verslininkas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai