PASIŪLĖ SPRENDIMĄ SUKANTIEMS GALVAS DĖL DOVANŲ (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min.
Gitana Baliutavičienė ir Renata Jakimavičienė. nuotr. Dovilė Jakštaitė
Komunikacijos agentūroje dirbusios ilgametės kolegės iš Šalčininkų kilusi Gitana Baliutavičienė (39) bei jonaviškė Renata Jakimavičienė (37) šiemet nėrė į nepažintą, tačiau išsvajotą sritį. Moterys įkūrė startuolį Ką padovanoti“, palengvindamos dovanų ieškojimo dalią daugybei lietuvių.
 
Drąsos įkvėpė Forbes
 
Apie tai, kad norėtų verslo, susijusio su dovanomis, G. Baliutavičienė sako žinojusi jau seniai, mat nuolat lydėjo suvokimas, kaip gera dovanoti dovanas. Visgi galutinį postūmį atsisveikinti su samdomu darbu ir pradėti kelią link nuosavo verslo padarė žinia apie trečią vaikelį.
 
„Penkiolika metų dirbau komunikacijos srityje, man tai labai patiko, tačiau pajutau poreikį pakeisti kryptį – užsiimti kažkuo visai kitu. Kaip tik buvau sužinojusi, kad laukiamės trečio vaikelio. Atsisveikinau su mylimais kolegomis ir mėgstamu darbu su ašaromis akyse, bet tvirtai žinodama, kad turiu pamėginti kažką sugalvoti, nors dar tiksliai nežinojau ką. Bet dovanų projektas galvoje sukosi labai seniai“, – prisimena pašnekovė.
 
G. Baliutavičienė prisimena, kad pradžia nebuvo lengva, reikėjo tiek sau, tiek kitiems įrodyti, jog tokia verslo idėja yra reikalinga.
 
„Vyras sakė, kad idėja įdomi, tik kažin, ar verta verslo. O paskui vieną dieną parnešė „Forbes“ žurnalą, kur buvo straipsnis apie investicijas į dovanų startuolį Rusijoje. Kitose rinkose – JAV, UK ir kitur – dovanų registrų praktika tikrai labai paplitusi: veikia nemažai portalų, kuriuose galima susidaryti savo svajonių sąrašus, jais patogiai dalintis, tarkime, vestuvių ar palankynų proga“, – sako pašnekovė.
 
Komanda būtina
 
Surinkusi visą įmanomą informaciją apie verslo startą, moteris ėmėsi veiklos, tačiau praėjus pusmečiui pamatė, kad viskas klostosi ne taip, kaip norėta.
 
„Susirašiau biudžetą, verslo planą, parašiau krūvas straipsnių būsimam tinklaraščiui, net pranešimo žiniasklaidai juodraštį apie verslą, kurio dar nebuvo! Išsinuomojau darbo vietą. Bet praėjo pusė metų ir supratau, kad kažkaip nejudu tolyn, buksuoju, trypčioju. Nėra komandos, nėra partnerio, kuriam visa tai irgi rūpėtų. Ir pirma mintis buvo – Renata! Su ja esame nemažai dirbusios ir puikiai susidirbusios, be to, ji ne mažiau, o gal net ir daugiau klejoja dovanomis ir tuo, kaip teikti džiaugsmą žmonėms aplink. Buvau jai pasakojusi apie šią idėją seniai, tad ji žinojo esmę. Be to, taip pat ieškojo naujos veiklos po ketvirtųjų motinystės atostogų. Renata mėgsta kaitą ir naujoves, tad pokyčiai jai tik į sveikatą. Be to, labai norėjo dirbti sau“, – verslo partnerės pasirinkimu džiaugiasi pašnekovė.
 
Sujungė paslaugas
 
„Norų sąrašo galimybę turi ir dauguma el. parduotuvių, bet mūsų tikslas buvo sujungti juos į vieną vietą, kad iš bet kurios parduotuvės galėtum įsitraukti norą į savo sąrašą. Be to, iškart rasti ir koncentruotų dovanų idėjų. Jas pateikdami, daugiausia orientuojamės į pačių išmėgintas, geras rekomendacijas turinčias, įdomesnes dovanas, vietinių kūrėjų kūrinius“, – idėją pristato verslininkė.
 
Moteris atkreipia dėmesį, kad svečias el. parduotuvėje gali ne tik pasižymėti, ar dovana buvo nupirkta, bet ir kooperuotis jungtinei dovanai su kitais. Nenuostabu, jog dovanų projektas startavo būtent prieš didžiąsias šventes.
 
„Statistika rodo, kad dovanų pikas, bent jau pagal paieškas „google“, yra dvi savaitės iki Kalėdų. Labai mažai žmonių joms ruošiasi iš anksto. Bet mes irgi norime po truputį keisti šią tradiciją, kad pasiruošimas būtų ankstesnis, o pačios šventės būtų skirtos ramiai, džiugiai pasibūti su šeima, draugais ir artimaisiais. Noras buvo startuoti dar lapkritį, bet žmogus planuoja, IT juokiasi“, – šypteli pašnekovė.
 
Analizavo poreikį
 
Startuoti neišsiaiškinus poreikio rizikinga, tad pirmiausia Gitana ir Renata užsakė rinkos tyrimą, ar išties ta problema opi daugeliui.
 
„Tyrimas atskleidė, kad problema aktuali daugeliui, net nesitikėjome, kad beveik devyniems iš dešimties. Paaiškėjo, kad 86 proc. žmonių sunku sugalvoti, ką padovanoti, tik 14 proc. tai ne problema. Be to, dar pamatėme ir tai, kad žmonės griebiasi dovanoti grynuosius pinigus arba čekius labiau apsidrausdami, kaip saugų variantą, nes bijo neįtaikyti, nežino žmogaus norų. Nors didžioji dalis prisipažįsta, kad mieliau pildytų troškimus ar prisidėtų prie norimos dovanos, jeigu žinotų norus“, – sako G. Baliutavičienė.
 
Vienas iš startuolio siekių – keisti dovanų kultūrą ir pripratinti žmones nebijoti pasakyti savo norų ar idėjų, o dovanotojams palengvinti išrinkimo dalią bei mažinti aplink mus nereikalingų ar nebūtinų daiktų kiekį.
 
„Žmonės savo norus žino, tokių yra 78 proc., tik dauguma kuklinasi juos pasakyti. Mūsų užmojis yra keisti tokias nuostatas, formuoti gerąją dovanų kultūrą. Nes kur kuklumas – ten ir begalė nebūtinų daiktų. Idėjos padeda ir rūpestį išspręsti, ir žmogų nudžiuginti. Juk tokia ir yra dovanos esmė“, – įsitikinusi verslininkė.
 
Motyvuoja moterys
 
Ne paslaptis, kad moterys dažniausiai yra atsakingos už jaukumą ir dovanas, todėl jos, anot pašnekovės, visų geriausia motyvacija.
 
„Jos pagrindinis mūsų atspirties taškas. Kas pats turi vaikų ir rūpinasi dovanomis, kas matė nusiminusio vaiko akis, kai trečią sykį gauna tą pačią Kakę Makę, kas yra apsikrovęs tiek žaislų ir daiktų, kad jau nebežino, kur juos dėti, kas laužo galvą, kaip nudžiuginti kažkuo, kas domina, apie ką svajoja, kas reikalinga, kam įteikiama krūva vokelių vietoj įsimintinų dovanų – tas mus labai palaiko. Motyvuoja tai, kad žmonės, kurie susikuria sąrašus ir pasidalina prieš šventę dovanų idėjomis, sako – tai veikia“, – pasakoja pašnekovė.
 
Be to, verslo partnerės patvirtino dažnai kartojamą frazę, jog suradus mėgstamą veiklą dirbti tiesiog nebereikia.
 
„Darome tai, kas abiem yra smagu. Mums patinka susitikti, generuoti idėjas, dovanoti gražius daiktus, „smegenų šturmu“ sukurti idėjų straipsniui ar retkarčiais viena kitą patempti viršun, kai kuriai iš mūsų ima svirti rankos“, – džiaugiasi moteris.
 
Linki surasti komandą
 
Startuolio kūrėjos teigia, kad planų ateičiai turi begales. Tarp jų ir bendruomenės kūrimas, ir patogesnės sistemos tobulinimas, ir finansų bei verslo partnerių paieška, mokėjimo sistemos integravimas. Naujuosius metus pasitikdamos su naujais plėtros planais, Gitana ir Renata kitiems pradedantiesiems linki visų pirma susirasti tokią komandą, kuri degs noru įgyvendinti tuos pačius tikslus.
 
„Susiraskite palaikymo komandą. Tai labai padeda, kai apninka abejonės. Tiesiog darykite tai, ką sumąstėte. Jeigu nepavyks, sukaupsite vertingos patirties ir išvengsite graužaties: „o kas būtų, jeigu tada būčiau...“ O jeigu pavyks, būsite įgyvendinę savo planą ir turėsite sėkmingą nuosavą verslą. Jeigu lygiagrečiai dirbate kitus darbus ar laisvai samdomu darbuotoju, skirkite dienos laiką, kurį dedikuosite grynai savo verslo darbams. Ir turėkite komandą ar partnerį. Kartu siekti tikslo daug lengviau, nors visi ir gąsdins, kaip jūs neva nepasidalinsite būsimų milijonų“, – sako G. Baliutavičienė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai