SUKŪRĖ TRIMAČIUS ŽEMĖLAPIUS SLIDININKAMS (#)

BZN start prieš 8 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 51 s.
„Fatmap“ komanda. Asmeninio albumo nuotr.
Dviem kalnų entuziastams Mishai Gopaului ir Dave’ui Cowellui prieš trejus metus gimė idėja sukurti 3D technologija paremtus žemėlapius, kurie atvaizduotų kalnuotas vietoves, skirtas slidinėjimui ir kitam ekstremaliam sportui. Šiuo metu startuolio „Fatmap“ komanda išsiplėtė iki daugiau nei dešimties narių, o vienas jų, lietuvis Paulius Liekis, atsakingas už trimačių projektų įgyvendinimą, atskleidžia startuolio atsiradimo ir sėkmės istoriją.
 
Pramogoms suteikia kokybės

P. Liekis pasakoja, kad „Fatmap“ skirta ne tik profesionalams, bet ir tikriems sporto entuziastams, kurie ieško pramogų, planuoja maršrutus savarankiškai ir nori įsivertinti kalnuotų vietovių galimybes, prieš vykdami ten.
 
„Platforma veikia ne tik internete, bet turi ir mobiliąją versiją. „Fatmap“ buvo sukurta tam, kad slidinėjimo ar kalnų pramogų nuotykius galėtumėte planuoti paprasčiau. Tai veikia kaip navigatorius, leidžiantis ištyrinėti pasaulines gamtos vietas. Be abejo, tai padeda ištyrinėti aplinką, todėl suteikia daugiau saugumo užsiimant sportu“, – sako P. Liekis.
 
Anot jo, „Fatmap“ sukurti žemėlapiai vaizdžiai ir spalvingai atvaizduoja skirtingas vietoves, taip pat pateikia vietinių ekspertų rekomendacijas žygeivių, slidinėjimo, kopimo į kalnus ir dviračių sporto mėgėjams.
 
Konkurentų apstu

Pašnekovas neslepia, kad, plėtojant tokį verslą, konkurentai yra visi, kurie užsiima žemėlapių braižymu ir atvaizdavimu, navigacinėmis sistemomis. Net popieriniai žemėlapiai yra vieni didžiausių startuolio konkurentų.
 „Sukurti stiprią komandą, kuri sudarytų tvirtą verslo pamatą, yra konkurencinis pranašumas ir raktas į sėkmę“
P. Liekis.
„Žemėlapių būna trijų rūšių: miesto, tarpmiestinių ir lauko. Didžiausi šios rinkos žaidėjai, tokie kaip „Google Maps“, „Bing“ ir kiti, pateikia miesto ir tarpmiestinius navigatorius. „Fatmap“ pranašumas yra aukštos kokybės duomenys, skirti lauko (angl. outdoors) erdvėms atvaizduoti“, – skirtumą paaiškina pašnekovas.
 
Pasak P. Liekio, konkurentų, kurie taikytųsi į tą pačią lauko sporto entuziastų kategoriją, yra, tačiau vienintelis „Fatmap“ kuria savą žemėlapių platformą, kuri specializuota būtent šiai sričiai. Konkurentai dažniausiai naudojasi kitų platformų žemėlapiais ir ant jų pritaiko savo technologijas. Pašnekovo teigimu, konkurencinis pranašumas yra skirtingas kompetencijas turinti komanda, su kuria galima sukurti išskirtinę platformą.
 
„Mes supratome, kad žemėlapių kūrimas yra labai kompleksiška veikla. Tam reikia ir kalnų sporto išmanymo, ir trimatės grafikos žinių, programavimo gudrybių, žemėlapių sudarymo ir dizaino įgūdžių. Jeigu mes neturėtume kiekvienai sričiai reikiamo žmogaus, negalėtume sukurti tokio produkto, koks jis yra dabar. Taigi sukurti stiprią komandą, kuri sudarytų tvirtą verslo pamatą, yra konkurencinis pranašumas ir raktas į sėkmę“, – įsitikinęs pašnekovas.
 
Daugiau nei 100 pasirinkimų

Prieš trejus metus startavusi platforma išaugo iki daugiau nei 100 aukštos raiškos žemėlapių su aprašymais ir patarimais sporto entuziastams.
 
„Šioje platformoje galima rasti net lietuviškąjį Liepkalnį, – džiaugiasi pašnekovas ir priduria, kad didžiausi iššūkiai tykojo suvokus, kaip sudėtinga sukurti nuosavą žemėlapių platformą. – Mes dvejus metus kovojome su šiuo sunkumu. Dabar susiduriame su panašiais sunkumais bandydami platformą paversti pasauline. Taip pat pradžioje buvo bijoma, kad, pateikdami daug informacijos apie profesionalų kalnų sportą, mes prikviesime čia ir mažai patyrusių sportininkų, kuriems tokia pramoga gali tapti rizikinga. Visgi ši baimė nepasiteisino ir supratome, kad viskas vyksta atvirkščiai – mažiau patyrusiems mes suteikiame galimybę domėtis ir sužinoti, o turint pakankamai informacijos išvengti ir tykančių pavojų.“
 
Tikslinė startuolio auditorija, pasak pašnekovo, yra slidininkai, snieglenčių sporto mėgėjai, žygeiviai, dviratininkai, kopinėtojai po kalnus. Startuolis labiau orientuotas į patyrusius, profesionalius sportininkus, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje siekia tapti ir kiekvieno kalnų sporto entuziasto pasirinkimu.
 
„Ilgalaikėje perspektyvoje tikimės, kad galėsime atsakyti vartotojams net į klausimą, kur jie galėtų nuvykti kopinėti po kalnus su vaikais, praleisti kalnuose keturias valandas ir užsukti pailsėti į jaukų restoraną“, – ateities vizija dalijasi pašnekovas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai