UNIKALUS TECHNOLOGINIS SPRENDIMAS, KURIS SUDREBINS MENO PASAULĮ (#)

Inga Rauluševičienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 32 s.
Artūras Lukševičius ir Paulius Lukševičius. Asmeninio albumo nuotr.
Ne tik giminystės saitais, bet ir profesinėmis sritimis susiję broliai inžinieriai: vilnietis Artūras Lukševičius (32) ir kaunietis Paulius Lukševičius (27), verslo rinkai pasiūlė inovatyvų ir unikalų technologinį sprendimą muziejams bei meno galerijoms „HoPro“.
 
Priėmė iššūkį ir sukūrė prototipą

Visi turime idėjų pagal savo kompetencijas, patirtis, praktikas, tačiau tik nedaugelis žmonių ryžtasi savo idėjas įgyvendinti iki baigtinio produkto. „HoPro“ šiek tiek užtruko, kol sukūrė pirmąjį savo produktą, tam prireikė net pusantrų metų. Per šį laikotarpį įgavo labai daug vertingų žinių, tad antrą ir vėlesnius prototipus sekėsi auginti kelis kartus greičiau.

„Idėja sukurti produktą išsigrynino tada, kai pamatėme, kad meno ir muziejų pasaulyje praktiškai nėra naujų vizualinių ir garso technologijų. Nusprendėme eiti iššūkio keliu ir sudrebinti meno pasaulį, sukurdami prototipą su skaidriu paveikslo rėmeliu ir aktyvaus stiklo technologija. Kai tyrinėjome rinką, paaiškėjo, kad panašių produktų nėra, tad mums tai buvo puiki proga išnaudoti šią dar neužpildytą ir unikalią nišą, kur būtų galima pritaikyti įvairių inovatyvių sprendimų“, – atskleidžia idėjos bendraautoris A. Lukševičius.

Šiuo metu vyksta aktyvūs gaminio pristatymai muziejams ir meno galerijoms, tiesioginė komunikacija parodų ir renginių metu, tad tikimasi palankaus grįžtamojo ryšio ir įvertinimų ne tik iš būsimų klientų, bet ir iš potencialių investuotojų, taigi susidomėjimas prototipu yra visapusiškai didžiulis.
 
Idėja išskirtinė: menas virsta interaktyvus

Prekių ženklas „HoPro“ jau gali pasigirti daugybe patvirtintų projektų tęstinei veiklai šiems metams. Pačios idėjos esmė – tai skaidraus paveikslo rėmelio su aktyvaus stiklo technologija būdas paversti paveikslą ar meno kūrinį gyvu, kitaip tariant, suteikti jam interaktyvumo. „Šio startuolio pavadinimo kilmė atsirado susijungus produkto technologinėms ypatybėms ir vertei. „HoPro“ idėjos išskirtinumas tas, kad dėl interaktyvių ekspozicijų suteikiama galimybė meno ir muziejų pasaulį paversti patrauklesniu žinių centru vietinėms ir užsienio auditorijoms, o jaunesnius lankytojus privilioti dėl jų ypatingo imlumo naujoms technologijoms“, – paaiškina verslininkas.
 


Svarbiausia partnerystė ir pasitikėjimas

A. Lukševičius pasakoja, kad veikla vykdoma nuo 2016 metų: „Pradžia buvo labai sunki, nes nebuvo įgūdžių, kaip reikia kurti įmonę. Tuo metu artimoje aplinkoje neturėjome žmonių, kurie pakonsultuotų ar patartų, kaip vystyti verslą. Sudėtingiausia buvo sėkmingai parduoti. Mūsų verslo modelis buvo pardavimai tik verslo subjektams, tad ilgainiui pastebėjome, kad darbas su verslininkais vyksta visai kitaip negu su fiziniu asmeniu. Esame linkę klientus vadinti savo partneriais ir kolegomis, su kuriais bendrai siekiame geresnių rezultatų. Toks požiūris formuoja ilgalaikius ryšius ir pasitikėjimą, o per tai natūraliai atkeliauja nauji projektai ir rekomendacijos.“

„HoPro“ savo verslo modelį apibūdina kaip H2H (angl. Human to Human). Komandoje dirba apie 10 žmonių, o veiklos principai remiasi į laikinų darbuotojų paieškas iš išorės, t. y. laisvai samdomus darbuotojus, kurie ieškomi tik per rekomendacijas. Akivaizdžios pasaulinės tendencijos, kad šis veiklos modelis eina laisvai samdomų darbuotojų kryptimi, o 2020 m. prognozės – 40 proc. darbo jėgos sudarys laisvai samdomi specialistai. Nors įmonė dar jauna, tačiau toks darbo principas jau turi pasisekimą.
 
Daug kartų suklysti – išmokti gerai parduoti

Labai svarbu, kad visa komanda pačioje veiklos pradžioje suvoktų, jog pagrindinis tikslas – parduoti prototipo prezentacijas ar nuotraukas. Galima puikiai išmanyti teorinius verslo pagrindus ir imtis rašyti verslo projektą, jį tobulinti ištisus mėnesius, kol bus pasiektas norimas strateginis, bet popierinis rezultatas. Kita vertus, vėliau suprasite, kad tai visiškai skiriasi nuo realybės ir tų sudėtingų situacijų, į kurias bus lengva papulti nebūnant geru pardavėju ir nesuprantant tiesioginio, gyvo ir aktyvaus pardavimo esmės.

„Svarbu suprasti, kad reikia pradėti parduoti nuotraukas. Kai klientas sutiks mokėti pinigus, tada jau galėsite sukurti produktą ar iki galo jį patobulinti. Verslo idėjai mes paaukojome ne tik laisvalaikį, bet ir asmenines lėšas. Norėjome išmokti gerai parduoti, tad daug kartų klydome, tačiau mūsų užmojis buvo eiti pas investuotojus tik tada, kai turėsime apčiuopiamus klientus, įgyvendintus projektus. Šiuo metu esame tokioje verslo kūrimo stadijoje, kai galime sau leisti ieškoti partnerių ir investuotojų veiklos plėtrai“, – verslo patirtimi dalijasi pašnekovas.
 
Siekia pasiūlyti geriausius unikalius sprendimus

HoPro“ komanda nuolat siekia būti geriausia, kurdama netikėtus sprendimus ir dalydamasi nepakartojama patirtimi. Visuose projektuose, kuriuose tenka dalyvauti, siekiama aukščiausios pozicijos – viršyti klientų lūkesčius. „Konkurencinė aplinka visada egzistuoja, tačiau mes stengiamės kurti visiškai unikalius sprendimus ir pasiūlyti išskirtinę patirtį savo partneriams. Susidomėjimas yra ir iš užsienio, šiuo metu vyksta derybos su Lietuvos ir Šveicarijos investuotojais. Kitiems metams planuojame didelį eksportą į ES ir JAV“, – atskleidžia A. Lukševičius.

 Didžiausias ir įsimintiniausias įvertinimas ne tik kūrėjams, bet ir mūsų mažai valstybei, kai „HoProjection“ sukurta trimačio vaizdo holograminė animacija „Expo 2017“ Astanoje pateko į prestižinį „World Expo“ muziejų Kinijoje, Šanchajuje, o praėjusių metų gruodžio viduryje įvykusio šio muziejaus atidarymo metu holograma pasiliko jame kiek ilgiau ir tebegarsina mūsų šalį. Dar viena graži ir pasididžiavimo verta patirtis, kai ES „Atvirų durų dienos“ metu Briuselyje buvo pristatyta „HoPro“ holograma, reprezentuojanti Lietuvą.

„Nebijokite kurti ir įgyvendinti naujų idėjų. Pradžia bus sunki, bet vėlesni procesai bus lengvesni. Bet kokį verslą pradėkite nuo to, kaip parduoti produktą, ir tik to mokykitės. Jaunos įmonės vertė sukuriama tik per pardavimus, rinkodarą ir inovacijų kūrimą“, – pataria verslininkas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai