SPRENDŽIA PUSPENKTO MILIJONO DARBUOTOJŲ PROBLEMAS (#)

Augustas Kalinauskas prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 17 s.
Ričardas Šukys. Asmeninio albumo nuotr.
Startuolis, savo veiklą pradėjęs prieš pusantrų metų, kol kas yra pirmasis toks rinkoje. Orientuota į vartotojo įpročių keitimą, dirbtiniu intelektu paremta programėlė dirba su vilkikų vairuotojais visoje Europoje. Didelis iššūkis šioje srityje, anot kompanijos vadovo Ričardo Šukio, yra naujų įgūdžių įgijimas, kuriuo paremtas sėkmingas programėles naudojimas: „O kuo žmogus vyresnis, tuo jam sunkiau pasikeisti. Visgi jei prieš įsigydamas Aron, vairuotojas darė tam tikrus nusižengimus, o po mėnesio naudojimo jų jau nebedaro, mes tai laikome laimėjimu.“ – produkto privalumus įvardija idėjos autorius.
 
Projekto pradžia

 
Įmonė dirba kurdama produktus ir inovatyvias idėjas transporto logistikos sektoriui Europoje ir Amerikoje, todėl nuolat stebi situaciją rinkoje. „Stebėdamas situaciją, natūraliai pradedi matyti, kokios yra problemos. Viena jų – vairuotojų neišdirbami darbo laikai, kai nepadaroma tai, ką būtų galima padaryti. Tad nusprendėme tai keisti, kurdami dirbtiniu intelektu paremtą produktą, kuris padėtų vairuotojui keisti savo įpročius.“ – pasakoja pašnekovas.
 
Galimybių studija

 
Kad įsivertintų, ar startuolis tikrai reikalingas rinkai, kompanija du metus vystė galimybių studiją, kuri pradžioje buvo pritaikyta Lietuvos rinkai, įtraukiant ir valstybines institucijas. Tarptautiniame kontekste galimybių studija apėmė didžiausias transporto valstybes – Prancūziją, Vokietiją, Ispaniją, Italiją bei Baltijos šalis. Buvo stengiamasi suprasti, kaip skirtingos rinkos sureaguos į tą patį produktą.
 
Prieš pradėdama kompanija taip pat kreipėsi į Briuselį, teikė projektą programai Horizon 2020”. „Tai buvo savo jėgų išbandymas, norėjome pasižiūrėti ar specialistai Europos komisijoje įvertins taip pat, kaip ir mes įvertinome. Greitai gavome atsakymą, kad norime investuoti, produktas atrodo labai inovatyvus ir įdomus.“ – pasakoja startuolio vadovas. Ši pirminė investicija padėjo atlikti galimybių studiją visai Europai. Tai buvo komandos startas prieš pradedant programavimo darbus, užtrukusius dar dvejus metus.
 
Produkto unikalumas
 
Prie produkto atsiradimo dirbo įvairiausių sričių specialistai, kadangi programėlė veikia dirbtinio intelekto pagrindu. Buvo pasitelktos ir psichologų bei neurolingvistų komandos, kurie vertino vairuotojų asmenybes, amžiaus grupę, vairavimo patirtį ir pagal tai nuspręsdavo, kaip kokia informacija turi būti komunikuojama vartotojui, kad būtų pasiektas maksimalus rezultatas.
 „Europos komisija įvertino mus už tai, kad mažiname nusižengimų skaičių, kurie daro tiesioginę įtaką nelaimėms keliuose.“
R. Šukys.
Kompanija taip pat skelbia statistiką, kiek pažeidimų kelyje yra išvengta. Pažeidimus sudaro ne vien tik kelių eismo taisyklių nesilaikymas, kaip greičio viršijimas, bet ir dirbami viršvalandžiai. „Jei važiuojama pavargus, iškyla rizika auto įvykiui. O auto įvykis su sunkiasvore transporto priemone gali būti prilyginamas žūčiai, kurios negalima įvertinti jokia pinigine suma. Todėl Europos komisija įvertino mus už tai, kad mažiname nusižengimų skaičių, kurie daro tiesioginę įtaką nelaimėms keliuose.“ – projekto išskirtinumą pabrėžė R. Šukys.
 
Tikslinė auditorija
 
Kompanija iš pat pradžių žinojo, kad norės plėstis į Europos rinką, kadangi čia reikalavimai taikomi vairuotojams, darbo bei poilsio režimai yra visose valstybėse vienodi. Antžeminio transporto tolimųjų reisų vilkikų dalis taip pat užima 75 proc. visos Europos transporto logistikos, o likusius 25 proc. pasidalina aviacija, geležinkeliai bei laivyba. „Todėl mes aiškai supratome, kad turime spręsti 4.5 milijono darbuotojų problemą. Tai reiškia tiek, kiek žmonių Europoje vairuoja tolimųjų reisų vilkikus.“ – įvardija pašnekovas.
 
Rinkodara ir komunikacija
 
Kompanijos naudojamos marketingo strategijos yra labai įvairios. Viena jų – aktyvus dalyvavimas transporto logistikos parodose. Tačiau, kaip teigia kompanijos įkūrėjas, parodos visuomet yra loterija: „Jos metu gali būti didžiulis susidomėjimas, tačiau itin svarbu grįžus atlikti namų darbus. Ten sutinki daug žmonių, todėl per vieną ar dvi savaites turi sukontaktuoti su visais susidomėjusiais, o ne padėti anketas pusei metų į stalčių. Jei viskas atliekama būtent taip, tada parodos yra tikrai sėkminga komunikacijos priemonė.“
 
Pavadinimo paieškos

 
Pasak R. Šukio, kadangi produktas yra tarptautinis, buvo ieškoma pavadinimo, kuris būtų lengvai suprantamas. Paieškos užtruko beveik pusę metų, kadangi pavadinimo variantai būdavo siunčiami į komunikacijos agentūros tarptautinius ofisus, kurie vertindavo kokią reikšmę vienas ar kitas pavadinimas turi skirtingose šalyse. „Tai tikrai labai svarbu ir kitiems produktams siūlyčiau prieš tai pasitikrinti, jei norima save realizuoti tarptautinėje erdvėje, ar vardas turi teigiamą reikšmę kiekvienoje šalyje. Aron buvo pasirinktas, kaip tvirtas pavadinimas. A ir o raidės laikomos stipriomis, dėl to jas ir pasirinkom, kadangi mūsų vartotojų grupė yra vairuotojai ir transporto įmonės.“ – pavadinimo sėkmę aiškina vadovas.
 
Palinkėjimas
 
Anot idėjos autoriaus, svarbu nebijoti daryti tai, ką nori daryti, bet tuo pačiu reikia ir klausti savęs ar galėsi ir ar to reikia rinkoje. Jeigu į visus šiuos klausimus atsakoma taip, tada reikia ieškoti kokios programos egzistuoja ir neapsiriboti vien tik Lietuva. „Europos sąjunga tuo ir žavi, kad labai remia verslą, remia naujas idėjas.” – patikina pašnekovas. 
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai