ĮKŪRĖ TAMSOJE ŠVIEČIANČIŲ STIKLO PAPUOŠALŲ VERSLĄ (#)

Inga Rauluševičienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 44 s.
Martyna Bartkutė. Asmeninio albumo nuotr.
Širdimi vilnietė, gimusi ir užaugusi sostinėje, menininkė Martyna Bartkutė (29) ir jos verslo partneris bei širdies draugas Justinas Stonkus (29) Kaune įkūrė tamsoje šviečiančių papuošalų verslą „Starli Jewelry“, paremtą unikalia technologija, dangaus kūnus perkeliant į stiklo gaminius.
 
Stiklo medžiaga padiktavo verslo idėją     

„Vaikystė prabėgo Vilniuje – Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, kurioje mokiausi ne tik tapybos, grafikos, bet ir skulptūros. Norėjosi atrasti ir išmokti dar kažką naujo, todėl pasirinkau studijuoti stiklo specialybę Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultete. Kūryba mane lydi visą gyvenimą, o studijų metu gimė ir patys pirmieji darbai, susiję su stiklo technologija. Pradėjau nejučia realizuoti pirmuosius užsakymus, iš to uždirbti, nors tai pradžioje nebuvo nuolatinės pajamos, nes daug laiko atimdavo mokslai. Stiklas ir visa, kas su tuo susiję, man visada asocijavosi su tam tikra mistika“, – prisimena idėjos iniciatorė M. Bartkutė.

Verslo idėja pradėti gaminti šviečiančius auskarus turi ypatingą priešistorę. Pašnekovė daug laiko praleisdavo gamtoje, stebėjo procesus, ypač naktinį dangų, jo kūnus, kuriuos norėjosi pritraukti arčiau žmogaus. Stiklo specialybės studijos bei jau sukauptos žinios paskatino jas pritaikyti ir sukurti unikalų produktą mados, stiliaus ir kartu originalaus įvaizdžio rinkai. Daugybė eksperimentų į stiklą liejant šviečiančias medžiagas savaime pakuždėjo pavadinimą, sudarytą iš angliškų žodžių: „star“– žvaigždė ir „light“– šviesa. Išverstas pavadinimas reiškia „žvaigždžių šviesa“.

„Norėjosi į kiekvieną papuošalą įlieti kuo daugiau šviečiančios medžiagos, kad jame būtų dalelė dangaus. Pats technologinis procesas nėra paprastas, todėl ir tokių gamintojų, bent jau Lietuvoje, neteko sutikti. Šviečiantiems auskarams pagaminti naudojamas fotoliuminescencinis (tamsoje šviečiantis) pigmentas, atsparus karščiui, kuris įkepamas į stiklo vidų. Ši medžiaga įsikrauna nuo šviesos, lempos ar kito šviesą skleidžiančio šaltinio, o tamsoje tas švytėjimas puikiai matomas. Taip vyksta nuolatinis procesas, maišant įvairius metalus ir pudras, eksperimentuojant, kol išgaunamas norimas pavidalas“, – savo išrastu technologiniu receptu dalijasi kūrėja.

Komandoje dirba tik dviese, tačiau to visiškai pakanka, nes progresuoti pavyksta dėl abiejų tuo metu juntamos vidinės būsenos ir bendrumo, todėl veiklomis tolygiai pasiskirsto pagal tai, kaip tą akimirką ar dieną jaučiasi. Galima sakyti, vienareikšmiškai papildo vienas kitą ne tik kūrybiniame, bet ir technologiniame procese.
 
Klientai sugrįžta dėl išskirtinumo

Starli Jewelry“ autorė teigia kurianti visą gyvenimą, tačiau šviečiantys auskarai padarė savotišką šuolį: „Nuo pat pradžių mačiau viziją, turėjau aiškų planą, ką ir kaip daryti, netgi kaip iš to finansiškai gyventi. Pripažinsiu, sunkiausia buvo pradžia, kuri kėlė klausimų dėl įrangos gamybai įsigijimo, nors visgi ne tai, o laikas buvo didžiausia investicija šiai verslo idėjai įgyvendinti. Pradėjusi garsiai apie tai kalbėti artimoje aplinkoje, gavau daugiau atsakymų ir palaikymo, nei galėjau tikėtis.“

Šviečiantys auskarai pagaminti iš stiklo, o veriamas kotelis iš specialaus hipoalerginio plastiko, skirtas būtent jautriems klientams, kurie netoleruoja metalų, naudojamų bižuterijos ar juvelyriniuose dirbiniuose. Tai pritraukia žmones, verčia juos pamėgti ir įsigyti gaminius ar rekomenduoti kitiems.

„Aš pati negaliu nešioti metalinių auskarų, todėl natūraliai ieškojau sprendimo. Džiugina, kad atsirado begalė tokių, kuriems šis problemos sprendimas patiko, todėl akivaizdžiai pasiteisino sugrįžtančių pirkėjų skaičiumi. Orientuojamės į įvairių atspalvių, alergijos nesukeliančių ir šviečiančių auskarų gamybą, nors papildomai siūlome ir įvairių pakabukų“, – pasakoja pašnekovė.
 
Sugalvojo idėją didesniems pardavimams

Prekių ženklas „Starli Jewelry“ ne tik šviečia, bet ir nesiskundžia pardavimais bei klientų srautu. Vis dėlto kūrėjai nežada sustoti vietoje. M. Bartkutė nestokoja idėjų ne tik kūrybos ir technologinių eksperimentų srityje, bet ir kaip pritraukti dar daugiau sėkmingų pardavimų, tad sugalvojo idėją panaudoti magiškus žiūronus tiesioginėje prekyboje.

„Vertiname bendravimą akis į akį su klientu, tuomet matome ir jaučiame jo nuotaikas, emocijas, reakcijas į kūrinius, todėl sukūrėme specialius žiūronus, pro kuriuos pažvelgęs žiūrovas galėtų išvysti įvairių formų ir pavidalų dangaus šviesulius, apgyvendintus auskaruose. Be abejo, tai labiausiai žavi jaunus žmones bei tuos, kurie neabejingi naujovėms ir netikėtumams. Iš gaunamų užsakymų pajamų gyventi galime, jau atsiradęs materialinis stabilumas, nors svyravimų neišvengiame, bet ta nepriklausomybė ir laisvė, patiems planuojant savo darbą ir poilsį, atperka viską“, – džiaugiasi verslo autorė.
 
Pirkėjai ne tik lietuviai

M. Bartkutė pastebi, kad smagiausias kūrinių pardavimas vyksta tiesiogiai bendraujant su žmonėmis ir nuo to ypač priklauso geri pardavimai. Daugiausia patirties komanda turi iš darbo Lietuvos mugėse, parodose, mados renginiuose miestuose ir miesteliuose, kuriuose teko sutikti itin džiugių nuotaikų ir pozityvių pirkėjų, galbūt dar ir todėl, kad didesnė pasiūla išlieka didmiesčiuose. Norėtųsi paneigti mitą apie lietuvių konservatyvų būdą, nes, palyginti su užsieniečiais, pavyzdžiui, kaimyninėmis šalimis, mūsų krašte tokiais gaminiais susidomėjimas didžiulis ne tik tarp jaunimo, bet ir tarp vyresnių žmonių.
„Lengviau karutį stumti nei galvoti, kad jį reikės stumti. Taigi pradėkite nuo vizijos ir plano, imkite ir darykite.“
M. Bartkutė.
„Sulaukiame daug pirkėjų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. Pardavimai vyksta ir internetu, dabar populiarioje platformoje www.etsy.com, kuri sujungia viso pasaulio rankdarbių rinką. Artimoje ateityje esame išsikėlę sau tikslą susikurti ir atskirą internetinę parduotuvę lietuvių kalba. Mūsų verslas dar jaunas, bet esame pasiruošę jį plėsti ir vystyti, kad mūsų papuošalai lengvai pasiektų pirkėjus visame pasaulyje. Grožis, inovatyvumas ir praktiškumas – tai yra mūsų kūrybos pagrindas“, – sako optimizmu trykštanti menininkė.

„Lengviau karutį stumti nei galvoti, kad jį reikės stumti. Taigi pradėkite nuo vizijos ir plano, imkite ir darykite. Žengę pirmąjį žingsnį, neatidėkite rytojui, turėkite ryžto ir pradėkite veikti! Sujunkite aplinkui esančius žmones, nesvarbu, ko sulauksite: palaikymo ar ne“, – pataria verslininkė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai