VERSLAS GIMĖ IŠ MEILĖS LINUI (#)

Agnė Liubertaitė prieš 6 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 3 s.
Daiva Ambrozė. Asmeninio albumo nuotr.
Elegantiški lino drabužiai su lėtos mados prieskoniu – taip savo verslą apibūdina lino studijos „CozyBlue“ kūrėja Daiva Ambrozė (36). Prieš daugiau nei dvejus metus duris sostinėje atvėrusi studija gali didžiuotis, kad lininius drabužius iš jų perka ne tik lietuvaičiai, bet ir amerikiečiai ar skandinavai.

Baimę nugalėjo lengvai


Iš Kupiškio kilusi D. Ambrozė prisimena, kad meilė lino audiniui ją lydi jau daugybę metų. „Dar pati būdama studentė mielai siūdavausi sukneles iš lino. Sugalvodavau, ko norėčiau pati, kas man būtų patogu ir gražu dėvėti. Taip ilgainiui atsirado noras savo pomėgį plėsti ir juo dalintis su kitais“, – pasakoja verslininkė. Paklausta, kodėl savo studijai davė „CozyBlue“ vardą, D. Ambrozė aiškina, kad tai pati mėgstamiausia jos spalva, o ir lino žiedas yra būtent mėlynas: „Lininis audinys yra labai jaukus dėvėti. Tai tikrai pirmas žodis, kuris kyla pagalvojus apie liną. Taigi jauki mėlyna tapo „CozyBlue“.“

Nors nemažai pradedančių verslininkų dažnai prisipažįsta bijoję nuosavo verslo pradžios, D. Ambrozė sako nejautusi jokios baimės. Priešingai – noras pažinti savo sritį ir pradėti naują veiklą nugalėjo bet kokią įtampą. „Aš tiesiog ėmiau daryti. Neklausiau patarimų ar nuomonių. Matyt, nelabai kas ir žinojo, nes nemėgstu kalbėti apie savo planus. Smagiau yra juos įgyvendinti, nes, kol kalbi, išnaudoji visą energiją, kurią galėtum skirti ką nors darydamas“, – šypsosi D. Ambrozė. Ji prisimena, kad verslo steigimo pradžioje pati sunkiausia buvo finansinė dalis, nes prireikė daug santaupų. Tačiau „CozyBlue“ kūrėja įsitikinusi, kad pirmaisiais metais svarbiausi turi būti toli gražu ne pinigai. „Pirmieji metai skirti augti, plėstis, žinioms ir supratimui kaupti. Reikia kartais suklysti ir vėl daryti. Uždarbis tais metais nėra smagioji dalis ir neturėtų būti svarbiausia“, – aiškina verslininkė.

Nors lino audinys dažniausiai siejamas su Lietuva, lietuvišku kaimu ir papročiais, pagrindinė „CozyBlue“ auditorija, pasak šio verslo kūrėjos, yra amerikiečiai, kanadiečiai, vokiečiai, prancūzai bei Skandinavijos gyventojai. Tačiau D. Ambrozė džiaugiasi, kad sulaukia ir nemažai lietuvaičių dėmesio, kai jie vis labiau atranda lininius drabužius.

„Vietos užteks visiems“

D. Ambrozė įsitikinusi, kad, be atsidavimo ir pastangų, dar labai svarbu turėti gerą komandą. Be pačios Daivos studijoje pluša dar dvi profesionalios siuvėjos, o, kai užsakymų yra labai daug, į pagalbą moterys pasikviečia ir daugiau rankų. „Be galo didžiuojuosi savo komanda ir „CozyBlue“ darbo filosofija. Visos dirbame su malonumu ir džiaugsmu. Taip pat labai gera, kad mūsų darbai nukeliauja taip toli, o labiausiai džiugina, kai drabužiai papuošia nuotakas“, – šypsosi pašnekovė.

Lino studijos kūrėja prisimena, kad prieš pradėdama dirbti net pamiršo pasidomėti lino gamintojais bei kūrėjais ir tik vėliau pastebėjo, kiek jų Lietuvoje daug ir kokie visi savaip įdomūs. Tačiau konkurencijos pašnekovė nejaučia: „Aš manau, kad vietos tikrai užteks visiems. Labai smagu matyti, kad Lietuva tampa lino kūrėjų šalimi. Manau, visi kartu kuriame bendrą kokybę ir šiltus atsiliepimus, keliaujančius atgal į Lietuvą iš viso pasaulio. Nors mūsų ir yra nemažai, bet visi išlaiko savitą stilių, o tai nuostabu“, – įsitikinusi D. Ambrozė.

Viskas savomis rankomis

Studijoje „CozyBlue“ gimstantys drabužiai siuvami pagal kiekvieno kliento matmenis bei individualius užsakymus. Todėl studija nebendradarbiauja su siuvyklomis ir nevykdo masinių užsakymų, o viską savo rankomis siuva kelios siuvėjos. Dėl to natūralu, kad klientų, kaip ir drabužių, skaičius yra optimalus. „Per daug nesistengiame savęs reklamuoti ar pardavinėti, nes po to nieko nebespėsime. O toks darbo tempas, kokį turime dabar, yra labai mums tinkamas. Mums gera būti mažiems, kokybiškiems ir dirbti taip, kaip dirbame“, – aiškina D. Ambrozė. Tačiau ji priduria, kad net ir tokiu atveju būna laikas, kai klientai gaminių turi laukti gerą mėnesį ir ilgiau. Pasak „CozyBlue“ įkūrėjos, didžioji dalis klientų juos susiranda patys – juos atveda rekomendacijos arba nišinių gaminių, pavyzdžiui, lininės vestuvinės suknelės, troškimas.
 
„Mažiau kalbėkite“

D. Ambrozė pripažįsta, kad nesiekė sukurti didelio verslo, nes svarbiausia, kad užsiėmimas šildytų širdį. „Tai jauki ir moteriška veikla, kuri teikia laimę man ir mano komandai“, – sako ji. Dėl šios priežasties ir suma, kurią moteris įdėjo į verslą, nebuvo kosminė, o visos investicijos per kelerius metus jau atsipirko. „Tačiau investuoti reikia kasmet. Į audinius, naujus gaminius, nuotraukas. Dirbant pagaliau viskas sustoja į vietas ir galima džiaugtis ne tik smagiu darbu, bet ir atlyginimu“, – atskleidžia verslininkė. Tiems, kurie svajoja būti Daivos vietoje, tačiau nedrįsta, moteris sako: „Mažiau kalbėkite, daugiau darykite. Nebijokite ir drįskite. O jei bijote, vis tiek darykite.“
 
 
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai