KAUNO GATVĖS MENAS PERSIKĖLĖ ANT DRABUŽIŲ (#)

Urtė Kasparavičiūtė prieš 6 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 5 s.
Inga Pažereckaitė - Kalėdienė „Kaunas IN“ nuotr.
„Gatvės meno Kaune vis daugėja ir susidomėjimo juo taip pat. Gatvės meno įvairovė ir gausa mums, miesto viešinimo, rinkodaros ir turizmo skatinimo agentūrai, yra labai palanki terpė jį padaryti arba paversti maršrutu, perkelti bei įtraukti į ekskursijas, skatinti savarankišką miesto pažinimą būtent per gatvės meną. Tad mūsų, „Kaunas IN“, sukurtas „It’s Kaunastic“ serijos maršrutas, pristatantis gatvės meną Kaune „Sienografo užrašai“, paskatino ir poreikį šią temą dar labiau vystyti. Labai džiaugiamės, kad keliai suvedė su dizainere Rita Kazokaite, su kuria sutapo noras, požiūris ir idėjos sukurti drabužių kolekciją, perkeliant ant jų pasirinktus gatvės meno piešinius“, – apie sukurtą drabužių ir aksesuarų liniją „Kaunastic“ pasakoja „Kaunas IN“ turizmo skyriaus vadovė Inga Pažereckaitė-Kalėdienė.

Siekia vietinės gamybos

„Išsipildė vienas didžiausių mūsų norų, kad kūrėjas, dizaineris produktus gamintų vietoje, Kaune. Kitaip sakant, norėjome produkto, kuris būtų vietinės gamybos. Norime, kad drabužių ir aksesuarų linija „Kaunastic“ atvaizduotų mieste esančius gatvės meno kūrinius. Vienas iš projekto tikslų – populiarinti ir pačius objektus, jų autorius“, – teigia pašnekovė.

Geriausias Kauno ambasadorius – laimingas miesto gyventojas

Smalsu, kaip projektui sekasi rinkoje? Ar jau spėjo pritraukti Kauno gatvės meno gerbėjus, turistus ir stileivas, kuriems patinka pati idėja? „Vos paviešinę šią drabužių seriją, sulaukėme labai gerų atsiliepimų ir didelio susidomėjimo net iš pačių kauniečių, o tai labai džiugina. Kauną vartojantis ir juo besidžiaugiantis gyventojas yra geriausias miesto ambasadorius“, – pasakoja „Kaunas IN“ turizmo skyriaus vadovė.

Pradėta aktyvi komunikacija užsienio rinkai

„Kadangi ši drabužių serija buvo pristatyta tik kiek daugiau nei prieš mėnesį, tai labiau ir buvo orientuota į vietos gyventoją, tačiau jau pradėjome aktyvesnę komunikaciją ir užsienio auditorijai. Drabužiai skirti visiems, kurie yra neabejingi gatvės menui, nėra nei amžiaus ribų, nei sienų“, – teigia I. Pažereckaitė-Kalėdienė. Pasiteiravus, kokie šio projekto tikslai ateityje, pašnekovė tikina, kad bus daug naujienų, kurių ilgai laukti nereikės: „Pavasaris jau čia pat, o naujienos – kartu su pavasariu.“
Pasiteisino sumanymas Kauno gatvės menui suteikti naują pavidalą.

„Sumanymas perkelti Kauno gatvės meno objektus tikrai pasiteisino ir sulaukė didelio susidomėjimo nuo pat pradžių. Daug kas klausinėjo: „Kas toliau, kokius dar piešinius perkelsite?“ Pasipylė siūlymai, ką dar kauniečiai norėtų matyti perkeltą ant drabužių. Bendradarbiavimas su agentūros „Kaunas IN“ komanda – didelis malonumas. Komanda be galo veržli, palaiko idėjas ir padeda jas vystyti bei paleisti į gyvenimą“, – apie idėją perkelti gatvės meną ant drabužių bei sėkmingą bendradarbiavimą pasakoja dizainerė R. Kazokaitė (nuotr. dešinėje).

Gatvės menas žavi konceptualumu

„Kauno gatvės menas mane žavi konceptualumu, piešiniai turi prasmingas istorijas, sumanymus. Važiuojant pagrindinėmis gatvėmis, ypač pro senamiestį, be galo smagu ant pastatų sienų matyti didelių formatų meno objektus, o ne tik komercines reklamas“, – apie tai, kuo žavingas Kauno gatvės menas, kalba pašnekovė.

Menininkams reikia palaikymo

Idėja perkelti gatvės meną ant drabužių garsina ne tik patį miestą, bet ir lietuvių menininkus. „Menininkams reikia palaikymo, tad visada malonu sulaukti teigiamo grįžtamojo ryšio. O pasirinkus drabužį su patinkančiu meno kūriniu atrodo puiki proga menininkui išsakyti komplimentą, parodyti, kad patinka jo sukurtas meno kūrinys, idėja. Be abejo, tai didina ir meno kūrinių, ir menininkų žinomumą, skatina atkreipti dėmesį bei pasidomėti kūrinio sukūrimo istorija“, – tikina dizainerė.

Tikslas – lengvai atpažįstami objektai ant drabužių

Pasiteiravus, į ką su agentūros „Kaunas IN“ komanda buvo atsižvelgta renkantis, kokius piešinius perkelti ant drabužių, pašnekovė pripažįsta, kad buvo svarbūs keli aspektai – kad perkeliami objektai tiktų drabužio formatui ir išliktų lengvai atpažįstami kaip gatvės meno objektai. „Startuojant su šiuo projektu, svarbu buvo objektų žinomumas, todėl buvo pasirinktas „Senelis išminčius“, „Gyva grafika“, J. Mačiūno aikštės fragmentai, „Fluxus“ actekas, M. Skupskio „Kosmonautas“ bei „Tikslo link“ dėl savo populiarumo tarp miesto svečių“, – vardija R. Kazokaitė.

Ateities planuose – dar daugiau meno

„Artimiausi planai – pristatyti marškinėlių kolekciją pavasariui ir vasarai, įtraukti dar daugiau meno objektų. Taip pat planuojame sukurti ir nedidelę kolekciją vaikams. Su šiuo projektu siekiame įsilieti į „Kaunas 2022“ organizuojamus renginius. Dabar kaip tik artėja Laimės diena, kurios metu norėtume pakviesti ir pačius miestiečius bei miesto svečius į kūrybines dirbtuves, kuriose bus galima susikurti laimingus Kauno marškinėlius“, – projekto ateities tikslus atskleidžia dizainerė.



 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai