POLINKIS Į MENĄ PASKATINO ĮKURTI KERAMIKOS INDŲ VERSLĄ (#)

Inga Rauluševičienė prieš 6 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 52 s.
Diana Anužė. Asmeninio albumo nuotr.
Kaunietė menininkė Diana Anužė (35) ilgametį pomėgį pavertė nuosavu namams skirtų keramikos indų verslu „DiDeco“.
 
Verslo idėją paskatino pomėgis

„Nors įgijau magistro laipsnį, tačiau tai neturi nieko bendra su menu. Meilė keramikai atsirado dar vaikystėje, pirmą kartą prisilietus prie molio tuo metu lankytame būrelyje. Polinkis į keramiką padėjo realizuoti norą nulipdyti autorinių indų savo namams“, – pomėgio pradžią prisimena menininkė.
 
Svarbiausia keramikoje kantriai išlaukti

„DiDeco“ – dar vienas prekių ženklas autorinių dekoro detalių namams industrijoje (didžiausią dalį šiuo metu užima keramika), gimęs iš pirmųjų kūrėjos vardo raidžių „Di“ ir bendro apibūdinimo „Deco“. Šiai verslo idėjai neseniai sukako treji metai, bet pirmieji iš jų buvo ramūs pagal užsakymus. Atsidurti su savo keramikos kūryba socialiniame tinkle „Facebook“ tarp kitų smulkiųjų verslininkų paskatino artima draugė, o didžiausi gerbėjai ir sekėjai buvo draugai ir bičiuliai, laikui bėgant ir jų draugų ratas, nors keramikos gaminių nuotraukų tuo metu prašmėžuodavo vos keletas.

„Keramikos indų užsakymų pradėjo gausėti, atsiradus vis daugiau jų mėgėjų dėl socialinės reklamos. Sudėtingiausia buvo išlaukti: indų degimo proceso nepagreitinsi, pagal mano ar klientų poreikius nulipdytiems indams reikia laiko, kol išdžius, kol išdegs pirmasis „biskvitas“, kuris trunka apie dvi paras, galiausiai glazūravimas – dar dvi paros. Tam ne tik reikia ramybės, susitelkimo, kantrybės, bet ir vyksta savotiška kova tarp vizijos ir rezultato, kuris ne visada tenkina. Dabar, po tiek įvairiausių bandymų, supratau, kad kiekviena netobula indo detalė yra mano darbų išskirtinumas ir savitumas, nubrėžiantis pirkėjo pasirinkimo ribą tarp rankų darbo gamybos indų ir didmeninės prekybos parduotuvėse“, – apie technologinį gaminio kelią prasitaria verslininkė.

Keramikos mene pasitaiko visko: ne viskas pavyksta iš karto, būna, kad indai skyla, glazūra pradeda „burbuliuoti“ ir tenka visą gamybos procesą pradėti iš naujo, o tai sukelia nemažai nerimo ir streso.
 
Kūrybos variklis – teigiamos klienčių žinutės

Kūrėja D. Anužė džiūgauja: „Turiu pačias fantastiškiausias klientes – moterų yra 99 procentai. Visada galvojau, kad Lietuvoje nusistovėjęs toks požiūris, kad nusipirkti patinkantį daiktą ir būti juo patenkintam yra kaip ir norma, o papildomai dėkoti ar džiaugtis nebūtina. Visai kas kita, kai daiktas nepateisina lūkesčių, tada prasideda lavina skundų, komentarų... Nepatikėsite, bet su „DiDeco“ yra visiškai priešingai! Labai dažnai gaunu grįžtamąjį ryšį teigiamomis žinutėmis, pilnomis nuoširdžių linkėjimų ir padėkų, kad namai tapo jaukesni, o maistas skanesnis, be to sulaukiu nuotraukų prie vakarienės stalo.“
 
Keramikos indai išsiskiria savo tobulu netobulumu
„Man daug svarbiau išlikti ištikimai savo stiliui ir braižui. Labai džiaugiuosi, kad mano klientai tai vertina“
D. Anužė.
Pašnekovė teigia, kad visas priemones ir įrangą įsigijo iš asmeninių lėšų, o „DiDeco“ kuriami indai išsiskiria savo braižu, tobulais netobulumais, kurie ypač patinka klientėms. „Šiuo metu keramika išgyvena savąjį renesansą. Aš nedrįsčiau savęs vadinti keramike, nes nebaigiau su šia sritimi susijusių studijų, be to, yra daug šios srities profesionalų, kurių darbais aš žaviuosi, ir tiesa tokia, kad jie kuria keliasdešimt kartų geriau už mane. Tačiau man daug svarbiau išlikti ištikimai savo stiliui ir braižui. Labai džiaugiuosi, kad mano klientai tai vertina“, – sako D. Anužė.
 
Klientai – ne tik moterys ir ne tik Lietuvos gyventojai

„Kaip jau prieš tai minėjau, beveik visos mano klientės yra moterys, bet labai džiaugiuosi, kai susisiekia klientai vyrai, mėgstantys gaminti ar tiesiog norintys padovanoti vienetinį indą savo mylimajai. Šiuo metu visi užsakymai keliauja į lietuvių namus, bet nebūtinai gyvenančių Lietuvoje“, – prasitaria D. Anužė.

DiDeco“ – atviras pasiūlymams ir jų sulaukia daug, tačiau vykdo atranką tarp to, ko pageidauja klientai, ir to, kur linksta pačios kūrėjos širdis. „Dabar sakau, kad niekada negaminsiu šeimos židinių ir troškinimo indų, bet kaip bus ateityje, negali žinoti. Šiuo metu gaminu indus naudodamasi dviem krosnimis ir neplanuoju plėstis, juk, mano manymu, tai ir neturi tapti masiniu gaminiu“, – tikina menininkė.

„Turėkite drąsos, klausykite savo širdies ir nebijokite klysti!“ – pataria verslininkė.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai