ATRADUSIOS PAŠAUKIMĄ VERSLE, ĖMĖ MOKYTI IR KITUS (#)

BZN start prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 45 s.
Lilija Šmeliova ir Roma Žilionytė. Asmeninio albumo nuotr.
Ilgalaikio makiažo meistrės Lilija Šmeliova (44) ir Roma Žilionytė (39) prieš kelerius metus nusprendė, kad jau pats metas dalytis savo patirtimi. Taip gimė „PM akademija“, kurioje kursus baigia ne tik specialybės neturinčios merginos, bet ir tos moterys, kurios nusprendžia, kad specialybę keisti niekada ne per vėlu.
 

Iš darbo biure į nuosavą verslą

Nors L. Šmeliova ir R. Žilionytė darbuojasi kartu, jų kelias į šią sritį buvo skirtingas. Ilgalaikio makiažo meistrė L. Šmeliova, kuri yra viena ilgiausiai dirbančių šioje srityje Lietuvoje, pasakoja, kad jos kelias susiklostė žingsnis po žingsnio. Moteris aštuonerius metus dirbo odontologo asistente, bet susilaukusi vaiko suprato, kad norėtų save išbandyti kitur.
 
„Mane visuomet traukė tai, kas susiję su grožiu. Motinystės atostogų metu išmokau dirbti su blakstienomis. Komplimentai, kad rezultatas atrodo natūraliai, paskatino ieškoti ir kitų saviraiškos priemonių. Pamažu pradėjau domėtis ilgalaikiu makiažu, kas Lietuvoje prieš tiek metų buvo visiška naujiena. Tad, kai atėjo metas grįžti į buvusį darbą, supratau, jog turiu daug nuolatinių klienčių ir visko suderinti nespėsiu“, – pasakoja ji.
 „Žinome, kaip svarbu kartais yra palaikymas, atsakymai į, rodos, paprasčiausius klausimus, todėl stengiamės, kad ši erdvė taptų namais būsimoms specialistėms“
„PM akademija“ įkūrėjos.
Tuomet moteris pradėjo vis labiau gilintis į ilgalaikio makiažo ypatumus, vykti į mokymus užsienio šalyse. Pasak L. Šmeliovos, baimės nebuvo, nes ji jautė, kad būtent tai yra sritis, kurioje galima geriausiai atskleisti savo talentą. Dirbdama ji susipažino su R. Žilionyte ir jos tapo draugėmis, kurios dabar yra lygiateisės kolegės bei verslo savininkės.
 
„Pamažu susidomėjau šia sritimi, nors iki tol sukausi įprastame biure, kuris su grožio industrija visai nesusijęs. Baigusi mokymus, daug konsultavausi su Lilija, dviese ėmėme vykti į įvairius kvalifikacijos kėlimo kursus. Būtent vienuose jų prieš kelerius metus nutarėme ne tik kartu pradėti dirbti atlikdamos ilgalaikio makiažo procedūras, bet ir organizuoti mokymus, kurių metu ruošime šios srities specialistes“, – kaip gimė bendra verslo idėja, atskleidžia R. Žilionytė.
 
Ilgalaikio makiažo meistrės pripažįsta, kad žengti šio žingsnio jos nebijojo todėl, kad nebuvo didelės finansinės rizikos – tereikėjo susirasti tinkamas patalpas ir įgyvendinti savo viziją. Kadangi moterys prieš tai jau buvo įgijusios daug patirties, jų tikslas buvo sukurti erdvę, kurioje galėtų ir dailinti klientes, ir dalytis savo patirtimi su būsimomis meistrėmis: „Žinome, kaip svarbu kartais yra palaikymas, atsakymai į, rodos, paprasčiausius klausimus, todėl stengiamės, kad ši erdvė taptų namais būsimoms specialistėms“, – tikina pašnekovės.
 
Tad moterys ir toliau gražina klientes, bet taip pat dalijasi savo žiniomis su tomis, kurios nusprendė siekti svajonių ar išbandyti save kitokiame amplua.
 
Keisti specialybę niekada ne per vėlu

„Galima išskirti keletą segmentų moterų, kurios ateina į šiuos kursus. Pirmas – moterys iš įvairių sričių: ekonomikos, teisės, bet ieškančios dinamiškesnio darbo, išsiilgusios bendravimo ir nebijančios kardinalių pokyčių, o antras, dažniausiai sudarantis apie pusę grupės, tai moterys, jau dirbančios grožio industrijoje.
 
Be to, žinias gilinti nusprendžia ir jau dirbančiosios kosmetologijos ar manikiūro srityje. Keletas studenčių prieš tai buvo įgijusios net gydytojo specialybę. Ir, žinoma, dalis klienčių yra tik mokyklą baigusios ir dar ieškančios savo kelio. Kaip matote, profesiją keisti gali ir visiškai nepatyręs, ir jau šiek tiek kojas apšilęs žmogus, kuris trokšta keistis ir augti“, – nebijoti bet kada pradėti mokytis skatina L. Šmeliova.
 
Aštuonių dienų mokymai, po kurių galėsite įkurti savo verslą

Pašnekovės teigimu, labai svarbu pasirinkti kokybiškus kursus, kurie atneštų ilgalaikę naudą: „Pavyzdžiui, mūsų mokymai trunka aštuonias dienas, nes ne tik dėstome teoriją, svarbiausia – praktika, kurios metu merginos realiai susipažįsta su darbu. Tai vieninteliai tokios trukmės kursai Lietuvoje.“
 
Mokymuose kas mėnesį susirenka grupė, kurioje būna 4–6 žmonės. „Tai optimalus skaičius, kai žmonės gali ir drauge mokytis, ir užduoti visus kylančius klausimus. Šis aspektas įvardijamas kaip vienas didžiausių pranašumų. Mokomės atlikti ilgalaikio makiažo procedūras akių vokų, antakių, lūpų srityse. Žinių įgijimas grupėje suteikia daugiau informacijos. Juk klausimas, kuris iškilo šalia besigilinančiam žmogui, gali būti aktualus ir kitiems studentams, o įvykusi klaida bus pamoka jos išvengti. Beje, svarbu paminėti, kad, norint darbuotis šioje srityje, itin svarbus geras regėjimas“, – pabrėžia R. Žilionytė.
 
Taip pat kursų metu daug dėmesio skiriama rinkodarai, bendravimo psichologijai, klientų aptarnavimui, darbo proceso organizavimui, kad vėliau pradedančiosioms specialistėms būtų paprasčiau įsitvirtinti rinkoje.
 
„Socialinių tinklų eroje turi gerai išmanyti ir savo sritį, ir stengtis perprasti rinkodaros ypatumus, ypač jei norima dirbti sau. Tad į mokymus visuomet pakviečiame rinkodaros ekspertę, kuri padeda suvokti rinkodaros pagrindus ir pateikia praktiškų patarimų. Dabartinėje rinkoje nepakanka gerai atlikti procedūrų – iš asmeninės patirties pastebėjome, kaip svarbu mokėti save pristatyti, komunikuoti teikiamas paslaugas, jas pateikti vizualiai“, – apie kursų pridėtinę vertę kalba L. Šmeliova.
 
Dirba visa komanda

Anot eksperčių, šioje srityje labai svarbios rekomendacijos iš lūpų į lūpas. „Be viso to, dar pasitelkiame socialinius tinklus, užsakome reklamą „Facebook“ tinkle, kruopščiai apgalvojame kiekvieną įrašą ir jį lydintį maketą. Socialiniuose tinkluose kuriame klienčių bendruomenę, kuri žinotų, kad į mus visuomet galima kreiptis patarimų ar užduoti iškilusius klausimus. Vienos to dėl didžiulio krūvio tikrai nepadarytume – mums padeda profesionalus dizaineris ir rinkodaros specialistė, esant poreikiui, ir kitų sričių specialistai“, – atskleidžia ilgalaikio makiažo meistrės.
 
Klausyti savęs

Pasak „PM akademijos“ įkūrėjų, plėtojant savo verslą, labai svarbu tobulintis, vykti į įvairias konferencijas. „Pasitaikys ir klaidų, tačiau tik taip tampama profesionalais bet kurioje srityje“, – dalijasi pašnekovės.
 
L. Šmeliova ir R. Žilionytė linki visuomet pirmiausia klausyti savęs: „Mes pačios įsitikinome, kad reikia daryti tai, kas artimiausia širdžiai, tuomet tapsi geriausias savo srityje, o ir į darbą kiekvieną dieną eisi tarsi į šventę.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai