MOBILAUS BARO SĖKMĖS PASLAPTIS – DETALĖSE (#)

Arneta Matuzevičiūtė prieš 9 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 43 s.
„Trendy Bar“ įkūrėjas Vilius Šukys (per vidurį). Asmeninio archyvo nuotr.
2015 m. lapkričio 11 d. veiklą pradėjusio „Trendy Bar“ sumanytojas ir įkūrėjas Vilius Šukys (26) užtikrintai vardija pagrindines sėkmingo verslo sudedamąsias dalis. Pirmiausia pats patirties šioje srityje prikaupęs, vidines veiklos subtilybes perpratęs ir atidžiai visus verslo vystymo procesus fiksavęs vaikinas šiuo metu Sidnėjaus centre prižiūri restoraną, kuriame darbuojasi daugiau kaip 30 žmonių. Jam tai ir poilsis, ir galimybė pasisemti patirties.

Netrukus jis grįš į Lietuvą, kur laukia įtemptas vasaros sezonas. Renginiai, pristatymai, vestuvės, vakarėliai – nesvarbu, kokioje vietoje jie vyktų, mobilus baras „Trendy Bar“ seka paskui juos ir užtikrina galimybę svečiams ragauti įmantriausių gėrimų pasirinktoje vietoje.
 
Reikia dairytis

„Trendy Bar“ istorija prasideda nuo dviejų draugų idėjos, gimusios uždarbiaujant užsienyje.

„Norvegijoje dirbdami barmenais, pamatėme išlankstomą barą ir kaip jis naudojamas. Nuo seno svajojau atidaryti nuosavą barą. Galvojau, taip ir padarysiu grįžęs į Lietuvą, tačiau tuo metu buvo bumas, kai vien tik Vilniuje galėjai vos spėti skaičiuoti naujų barų atidarymus. Su savo santaupomis konkuruoti buvo sudėtinga“, – prisimena V. Šukys.

Dirbdamas alkoholio platinimo įmonėje, entuziastingas jaunuolis pamatė, kad į renginius atvykstantis baras turi paklausą. Viena iš progų juodu su draugu nusprendė pasinaudoti ir šiek tiek užsidirbti papildomai.

Į pirmą savo renginį atvykome bene tuščiomis, – dabar prisimindamas šypsosi pašnekovas. – Tai buvo vyrų mados namų gimtadienis, tad, aišku, pasirūpinome savo išvaizda: vienodos liemenės, vienodi marškiniai, kaklaraiščiai, net laikrodžius vienodus įsigijome. Barą pasidarėme iš žurnalinio staliuko buvusio renginio vietoje, uždengėme jį juoda staltiese su užsakovo logotipu ir kibome į darbą.“

V. Šukys pripažįsta, kad būtent tuomet jie ir perprato vienas pagrindinių veiklos sėkmę lėmusių paslapčių: „Reikia atrodyti stilingai ir palaikyti gerą nuotaiką. Visi tavo draugai, o ne tavo klientai. Iki šiol išlieka ta pati taisyklė: su visais reikia bendrauti kaip su savo draugais, siūlyti reikia tai, kas pačiam patiktų, nerekomenduoti keistų ar atgyvenusių dalykų. Visada stengiamės pasiūlyti ką nors nauja.“
 
 Ne visi takai veda viena kryptimi

Per pirmuosius veiklos metus du draugai nudžiugino daugiau nei 50 renginių. Tuomet jie ėmė viešinti savo veiklą socialiniuose tinkluose, sukūrė „Facebook“ puslapį, tad į rinką pažvelgė plačiau: ėmė dalyvauti vestuvėse, įmonių renginiuose. Antraisiais metais renginių skaičius išaugo iki 94.

Tretieji metai tapo pokyčių metais – dviejų draugų keliai išsiskyrė. „Sėdome prie stalo neformalioje aplinkoje, aptarėme abiejų pusių viziją, susitarėme ir išsiskyrėme. Mano draugas pasiėmė didžiausią mūsų tuometį klientą, o aš įmonės pavadinimą, kontaktus ir idėją, – pasakoja iš Plungės kilęs, bet Vilniuje dabartinį savo verslą puoselėjantis jaunuolis. – Tačiau ir toliau esame geriausi draugai.“

Tuomet V. Šukys kibo į investuotojo paieškas. Tai nebuvo lengviausia verslo vystymo dalis, nes kaip tik 2018 m. pradžioje rinka buvo keistai sustojusi. Jam pasisekė, nes jo mintimi patikėjo ir verslo partneriu tapo su „Trendy Bar“ jau dirbęs, patirties turėjęs žmogus – Rapolas Sausaitis.

„Manau, tai buvo vienas svarbiausių pokyčių, lėmusių sėkmingą įmonės raidą“, – sako jaunasis verslininkas, mobilaus baro aptarnaujamų renginių skaičius trečiaisiais metais perkopė 150. Išsiplėtė infrastruktūra, buvo įrengtas biuras, nuolatos dirbti pradėjo jau keturi asmenys, vienu metu koordinuojantys iki 50 barmenų.
 
Konkurencija?

Paklaustas, kaip išsilaikyti tokioje konkurencingoje srityje kaip barų verslas, V. Šukys taip pat neieško žodžio kišenėje. Anot jo, norint išsilaikyti versle ir kažką gauti, reikia investuoti. Tai ne tik finansinės, bet ir moralinės investicijos.

„Klientas turi gauti kokybę, paprastą bendravimą ir jo problemų sprendimą. Mes stebime rinką. Neslėpsiu, kaip ir visi, domimės konkurentų bendravimo stiliumi, kainomis, pasiūlymais. Taip pat lankydavomės ir lankomės įvairiose parodose, sekame tendencijas specializuotuose naujienų portaluose, „Facebook“, „Instagram“, „Pinterest“ ir kituose interneto portaluose. Nuolatos žinias atnaujiname įvairiuose seminaruose“, – pasakoja „Trendy Bar“ įkūrėjas.

Tokius pačius aukštus standartus mobilus baras kelia ir savo darbuotojams – barmenams. „Trendy Bar“ svarbu išvaizda, darbo etika, atsakomybė. Svarbus ir darbo stilius – reikia ne tik gerai maišyti gėrimus, bet dar ir gražiai tai daryti, todėl pradžiamokslių barmenų jų gretose mažai.

 „Sėkmės paslaptis – skoningas visa ko pateikimas. Yra daug mobilių barų, su kuriais būtų galima palyginti „Trendy Bar“, tačiau mūsų išskirtinumas – dėmesys detalėms“, – atvirauja pašnekovas.
 
Į sėkmę etapais

Kol V. Šukys Australijoje ilsisi nuo lietuviškos žiemos ir rūpesčių asmeniniame versle, veiklą čia prižiūri jo kolega, dabar jau ir partneris R. Sausaitis.

„Be šio žmogaus „Trendy Bar“ kelionė sėkmės link būtų trukusi gerokai ilgiau. Jis buvo žmogus, patikėjęs mano idėja, sutikęs tapti investuotuoju ir nerti į tuomet dar nepažįstamus verslo vandenis“, – gražių žodžių kolegai negaili V. Šukys.

Anot jo, labai svarbu žmonės, su kuriais plėtoji verslą, taip pat svarbu juos išlaikyti šalia, nuolatos motyvuoti ir neleisti pamiršti, kad jie yra svarbi komandos dalis. Visiems, kurie dar tik svarsto apie nuosavą veiklą, reikėtų pradėti nuo kažko mažo ir patikėti savo turimais gabumais.

„Jei nori turėti restoranų tinklą, tau nebūtina atidaryti jų visų iš karto. Pradėk nuo kažko mažo. Pirmiausia atidaryk vieną, apdairiai pažiūrėk, kaip viskas vyksta, ir jeigu viską darysi gerai, verslas savaime augs. Čia žmonės ir klysta – užsibrėžia didelius tikslus, bet neišskaido jų į mažesnius, todėl laikui bėgant nematydami rezultatų pasiduoda. O kai tikslai mažesni, juos lengviau pasiekti – tai kuria motyvaciją, – atkreipia dėmesį „Trendy Bar“ įkūrėjas. – Yra toks stereotipas, kad sėkmės lydimas žmogus turi vaikščioti su kostiumu, bet yra daug žmonių, kurių profesijoje tai tiesiog nereikalinga. Vaikydamiesi stereotipų, dažnai pamirštame, ką gebame geriausiai, kas galėtų atnešti daugiausia džiaugsmo kasdienybėje. O kai viską darai nuoširdžiai, tai nelieka nepastebėta. Visgi įsimintiniausios istorijos yra ne apie išskirtines verslo idėjas, o apie išskirtines asmenybes.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai