Verslas kaip džiazas

Verslas

2019.04.03

Autorius: BZN start

Temos: , , .

Verslas kaip džiazas

Mindaugas Balčiūnas. Asmeninio albumo nuotr.

Ilgus metus Mindaugas Balčiūnas (42) su šeima gyveno Vilniuje ir dirbo vadovaujamąjį darbą įvairiose verslo įmonėse. Tačiau vieną dieną, su žmona savo sodyboje miško apsuptyje stebėdami eilinį nuostabų saulėlydį, galutinai nusprendė – miesto jiems gana. Taip po 40 metų gyvenimo didmiesčiuose šeima persikėlė į Anykščius ir pradėjo „pjauti grybą“ – atidarė mobilią uogų ir grybų supirktuvę.

„Prieš porą metų nusipirkome sodybą Anykščių rajone. Gimus dukrelei Marijai, nusprendėme, kad kūdikiui vasarą leisti po obelimis bus kur kas geriau nei Fabijoniškių kieme. Taip tapau kaimiečiu ir dėl to labai džiaugiuosi“, – pokalbį pradeda pašnekovas.

Norėjo savo verslo

Dirbdamas samdomą darbą, M. Balčiūnas dažnai pasvajodavo apie nuosavą verslą, bet neturėjo idėjos ir pinigų, bijojo viską mesti. Ir, kaip pats sako, prisigalvodavo daug kitų įvairiausių priežasčių, kodėl nedaryti. Galų gale šiame technologijų amžiuje, aplinkinių nuostabai, jis įkūrė grybų supirktuvę.

„Visame tų genialių verslo idėjų, ICO, bitkoinų, startuolių, „fintechų“ ir t. t. šurmulyje įkūriau mobilią grybų supirktuvę „Pjauk grybą“. Superku ir parduodu grybus. Iš pradžių perdirbimo gamykloms, vėliau restoranams. Paskui greta grybų atsirado ir uogos. Ir taip žingsnis po žingsnio priėjau prie obuolių sūrio“, – pasakoja verslininkas.

Produkcijos pavadinimai linksmi ir prasmingi

Humoro nestokojantis verslininkas nori, kad žmonės, perskaitę jo gaminių pavadinimus, nusišypsotų, todėl sugalvoja įdomių ir šmaikščių pavadinimų, pavyzdžiui, obuolių traškučiai „Krimst“, džiovinti baravykai „Pupt“, marinuotos voveraitės „Gurkt“.

„Pavadinimas „Pjauk grybą“ ne tik todėl, kad su grybais susijusi įmonė. Tai įmonė, sukurta mokytis, kur leidžiama klysti, „papjauti grybą“ ir taip judėti. Prekių ženklas „Marijos trobelė“ mums taip pat turi ypatingą reikšmę. Logotipe pavaizduota trobelė – realiai egzistuojantis namas. Tai žmonos gimtinė. Jos mamytė buvo Laimutė Marija. Deja, ji beveik prieš metus išėjo. Ir, kaip mes sakom, nuėjo pas Švč. Mergelę Mariją ir atsiuntė mums raudonskruostę dukrelę Mariją. Taigi šis vardas mums labai artimas ir brangus“, – pavadinimų prasmę aiškina pašnekovas.

Vos spėja suktis

Kai prie grybų ir uogų prisidėjo obuoliai, verslas tapo visiškai nebesezoninis. Todėl dabar vyras vos spėja įvairius darbus atlikti: gaminti produkciją, važinėti po muges, užsiimti rinkodara.

„Vasaros pradžia – uogos, vidurys ir pabaiga – grybai. Rudenį obuoliai, sūrių gamyba, brandinimas. Dirbame labai skirtinguose pardavimo kanaluose – tai ir mažmeniniai tinklai, restoranai, internetinė prekyba, specializuotos parduotuvės, verslo dovanos. Kol su tuo nesusidūriau, žinojau kalėdines muges ir Kaziuko mugę. Dabar paaiškėjo, kad, turint noro, visus metus, kiekvieną savaitgalį galima prekiauti didesnėje ar mažesnėje mugėje“, – pasakoja M. Balčiūnas.

Šeimos verslas

Darbų šioje veikloje apstu, todėl joje dalyvauja visa didelė šeima, kur kiekvienas žino, už ką yra atsakingas. „Mama – gamybos vadovė ir kokybės kontrolierė. Tėtis – pardavimas mugėse ir ūkiniai inžineriniai sprendimai. Žmona – rinkodaros ir pakavimo specialistė. Žmonos brolis –dizainas. Geriausia draugė – interneto ir „Facebook“ reikalai. Na, o man tai, kas lieka“, – pareigybes vardija vyras.

Ne strateguoja, o džiazuoja

Vyras neužsiima dideliais strateginiais ir taktiniais planais, o tiesiog daro viską iš meilės ir žiūri, kas iš to išeina.

„Man labai patinka mintis „verslas kaip džiazas“. Patinka tik pastačius koją galvoti, kur statyti kitą. Tačiau puikiai žinome, kad, norint groti džiazą, reikia labai gerai valdyti instrumentą. Taigi manau, kad mano daugiau nei 20 metų patirtis labai įvairiuose versluose padeda stipriai nenusigroti. Ir labai daug meilės šioje veikloje. Todėl ir sekasi“, – sėkmės paslaptis atskleidžia M. Balčiūnas.

Daug investicijų neprireikė

Investicijų, pasak verslininko, daug nereikėjo. Daugiausia pinigų reikia gamybinėms patalpoms, kurių sąskaita taupyti vyras neketina, nes siekia, kad jų produktai būtų išskirtinai kokybiški. Finansiškai šiek tiek padėjo Anykščių savivaldybės parama smulkiajam ir vidutiniam verslui bei lengvatinis kreditas.

Didelės plėtros nenori, tačiau svajonių milijonas

Nors veiklos pradžia rodo, kad verslą būtų galima sėkmingai plėsti ir auginti, vyras kol kas į tai žiūri atsargiai, nes nenori pernelyg nutolti nuo gamtos teikiamos ramybės.

„Taip augant kitas etapas – struktūra, samdomi žmonės, pareigos ir pareigybės, motyvacijos ir vizijos… Nesu tikras, ar šiam džiazo kūriniui reikia orkestro. Sprendimas dirbtinai riboti augimą – nedažnas versle. Bet labai jau gražūs saulėlydžiai sodyboje ir bijau juos pražiopsoti dalyvaudamas vaizdo konferencijose su užsienio partneriais“, – linksmai priežastis dėsto pašnekovas.

Tačiau svajoti vyras nenustoja – jo galvoje sukasi daugybė potencialių idėjų. „Gamyba, naudojanti tik atsinaujinančią energiją. Obuolių sūris kaip madingas „gourmet“ produktas „Michelin“ lygio restoranams. Obuolių sūris kaip ne tik Anykščius, obuolių kraštą, reprezentuojantis produktas, bet lietuviškas nacionalinis saldumynas, reprezentuojantis nuostabią lietuvišką virtuvę užsienyje. Obuolių muziejus. Tai vos keletas verslo džiazo akordų, kurie skamba galvoje“, – svajodamas pokalbį užbaigia M. Balčiūnas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.