...

Pristatyta nauja finansinė paslauga verslui

Verslas

2019.04.08

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Pristatyta nauja finansinė paslauga verslui

Linas Armalys. Asmeninio archyvo nuotr.

„Lietuvoje vyrauja ydinga mokėjimo praktika, nes įmonės nuolat vėluoja atsiskaityti už savo įsigytas prekes ar paslaugas pardavėjams. Dėl šios priežasties jie priversti skirti daug laiko ir pastangų spręsdami, kam suteikti mokėjimo atidėjimą. Tai reiškia, kad nedidelės ar jaunos įmonės neretai dėl galimybės atsiskaityti vėliau išgirsta griežtą „ne“, – sako verslo finansavimo įmonės „Credital verslui“ vadovas Linas Armalys.

Užburtas ratas

Pašnekovas teigia, kad kartais reikia visai nedaug, kad kiltų mokėjimų vėlavimo problema. Ji gali prasidėti nuo vieno nesumokėjusio asmens. Kai prekių tiekėjas, negavęs mokėjimo, negali sumokėti ir savo tiekėjams ar gamybos įmonėms, visiems ilgainiui pradeda trūkti apyvartinių lėšų.

Smulkiojo verslo atstovams ši problema dar skaudesnė – dėl rinkoje vyraujančių vėlavimų jiems net nesuteikiama galimybė gauti mokėjimo atidėjimo, nors būtent jiems dažniausiai trūksta pinigų naujoms prekėms įsigyti.

„Smulkiojo verslo atstovai Lietuvoje skundžiasi negalintys prekių ar paslaugų iš tiekėjų įsigyti su mokėjimo atidėjimu. Atidėto mokėjimo nesuteikimas verčia jaunas ar mažas įmones ieškoti papildomų finansavimo šaltinių, kurie neretai yra arba brangūs, arba neprieinami. O tai viena priežasčių, kodėl stringa jų veikla. Tiekėjai tvirtina, kad tokią galimybę gali suteikti tik sėkmingai bent kelerius metus veikiančioms bendrovėms, nes rizika, kad jaunesnės įmonės vėluos atsiskaityti yra pernelyg didelė, o skolos išieškojimo procesai atima daug laiko ir žmogiškųjų resursų“, – sako L. Armalys.

Žvelgiant iš teorinės perspektyvos, apsisaugojimo būdų pardavėjui lyg ir yra. Vienas jų – prekinių kreditų draudimas, tačiau ši priemonė prieinama ne visiems ir yra gana brangi, todėl dažniausiai šios problemos neišsprendžia.

„Prekinių kreditų draudimas yra alternatyvus sprendimas. Tačiau jis turi keletą rimtų trūkumų: šis draudimas nuo nemokių klientų pardavėjui yra brangus, be to, draudžiami tik tie pirkėjai, kurie skaičiuoja kelerių metų veiklos istoriją ir yra patikimi. Visgi, pasak mūsų klientų, būtent apsidraudimas nuo rizikingesnių klientų jiems ir yra aktualiausias. Be to, net ir pasinaudojus prekinių kreditų draudimu, lėšos atgaunamos labai negreitai. Neretai skolos išieškojimo procesai trunka net iki pusės metų. Tai reiškia, kad einamuoju laikotarpiu apyvartinių lėšų stygiaus prekinių kreditų draudimas taip ir neišsprendžia“, – aiškina įmonės „Credital verslui“ vadovas.

Pasiūlė alternatyvų sprendimą

Šios problemos sprendimas vis dėlto egzistuoja. Skatindama smulkiojo verslo plėtrą, „Credital verslui“ sukūrė atsiskaitymo garantijos paslaugą.

„Atsiskaitymo garantija suteikia galimybę net ir mažoms bei jaunoms įmonėms įsigyti prekių kasdienei veiklai ar verslo plėtrai su mokėjimo atidėjimu, o atsargiam pardavėjui užtikrina, kad sutarto termino pabaigoje su juo bus atsiskaityta laiku ir visa suma“, – naująją paslaugą pristato pašnekovas.

Paprastas veikimo principas

Ši paslauga veikia tokiu principu: „Credital verslui“ įvertina pirkėjo riziką ir suteikia pardavėjui garantiją, kad, pasibaigus mokėjimo atidėjimo terminui, verslo finansuotojas apmokės pirkėjo sąskaitą, o šis vėliau ją išsimokės įmonei per laikotarpį iki aštuonių mėnesių.

„Credital verslui“ vadovas pateikia pavyzdį: „Tarkime, statybų įmonė nori įsigyti didelį kiekį dažų, tačiau susimokėti iš karto negali, nes su jais dar neatsiskaitė jų darbų užsakovas. Pardavėjas, iš kurio statybų įmonė perka dažus, mokėjimo atidėjimo jai nenori suteikti, nes įmonė nedidelė, veikia trumpiau nei dvejus metus. Taigi statybų įmonė kreipiasi į „Credital verslui“, prašydama jai suteikti atsiskaitymo garantiją. Su šia paslauga laimi abi pusės – ir statybų įmonė, gavusi reikiamų prekių su ilgesniu nei įprastu mokėjimo atidėjimu, ir pardavėjas, galėjęs pasiūlyti klientui palankias sąlygas įsigyti prekių ir parduoti didelį kiekį dažų be rizikos, kad liks su skola“, – teigia L. Armalys.

Pigesnis variantas

Pašnekovas pastebi, kad tokia paslauga yra kur kas pranašesnė už verslui įprastą faktoringą. Anot jo, neatsiskaičius su faktoringo paslaugas teikiančia įmone, skola išieškoma priverstiniu būdu, sugadinama įmonės kredito istorija ir reputacija. Atsiskaitymo garantijos paslauga lankstesnė ir pigesnė. Įmonė pati gali pasirinkti, per kiek laiko grąžinti skolą jos sąskaitą apmokėjusiai „Credital verslui“. Be to, atsiskaitant ne vėliau kaip per du mėnesius, paslauga visiškai nieko nekainuoja.

„Bendraujame su skirtingų sričių verslo atstovais ir visi jie palankiai reaguoja į tokią paslaugą. Jų nuomone, tokios paslaugos labai trūko. Šiuo metu aktyviausiai atsiskaitymo garantijos paslauga domisi statybų sektoriaus atstovai. Taip pat deriname partnerystes ir su kitų verslo sektorių atstovais“, – atskleidžia „Credital verslui“ vadovas.

Ekspertai

Linas Armalys

Linas Armalys

Vadovas / „Noviti finance”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.