VERSLAS, PRASIDĖJĘS NUO PADOVANOTO ŠALIKO (#)

Urtė Kasparavičiūtė prieš 6 dienas Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 10 s.
Renata Riškutė-Skrebūnė. Asmeninio albumo nuotr.
„Mezgės“ – vieno šaliko istorija, kuriai atsirasti padėjo virtinė atsitiktinumų. Draugė padovanojo man šaliką, kuris sulaukė daug dėmesio ir komplimentų iš aplinkinių, o tada aš tiesiog pasiūliau numegzti jų daugiau ir viską nufotografuoti. Šis projektas prasidėjo nuo dviejų draugių. Numezgėme pirmuosius šalikus, nufotografavau juos Vingio parke ant savo kolegės Kristinos, sukūriau „Facebook“ puslapį ir prasidėjo. Pirmiausia draugai, paskui draugų draugai – taip pamažu pradėjo kurtis bendruomenė“, – apie tai, kaip atsirado prekių ženklas „Mezgės“, kalba įkūrėja ir kūrybos vadovė Renata Riškutė-Skrebūnė (33).
 
Tradicijų ir inovacijų samplaika

„Mezgimas yra viena seniausių drabužių gaminimo technikų, kurios privalomai visi buvome mokomi mokyklose. Tačiau dabar virbalai padėti į šalį ir procesai tapo kur kas labiau automatizuoti, o atsiradus technologijoms buvo išplėstos mezgimo galimybės ir technikos. Labai dažnai mezgimas laikomas archajiška pramoga, nors neretai pamirštama, kad netgi kojinės ir apatiniai būna megzti, o be trikotažo suteikiamo komforto vargu ar įsivaizduojama kasdienybė“, – apie tai, kad mezgimas – ne tik tradicijų, bet ir inovacijų samplaika, pasakoja pašnekovė.

„Šiuo metu mezgame moderniausiomis mezgimo mašinomis, siūlai keliauja iš geriausio siūlų fabriko Europoje, todėl galiu savo klientams pasiūlyti labai kokybiškus mezginius. Stengiuosi naudoti medvilnę, vilną, liną ir kitus mūsų kraštui bei klimatui būdingus siūlus bei spalvas“, – tikina R. Riškutė-Skrebūnė.
 
Grožis slypi paprastume

Pašnekovės teiraujamės, kas jai svarbiausia kuriant drabužius ir kam ji skiria daugiausia dėmesio. „Man itin svarbu, kad drabužis būtų dėvimas ir mėgstamas. Labai svarbu tas jausmas, kai įlendi į naują megztinį ar suknelę ir jauti, kad jis sukurtas tau, nevaržo tavęs, nekeičia tavo spintos, o ją papildo. Esu praktikė ir tikiu, kad grožis slypi paprastume. Labai daug dėmesio skiriu siūlams. Noriu, kad gaminius būtų lengva prižiūrėti, jie būti ilgalaikiai ir tvarūs“, – teigia prekių ženklo „Mezgės“ įkūrėja.
 
Būtina tikėti tuo, ką darai
„Tada nusipurtai, susikaupi, susirenki save iš naujo ir vėl bandai.“
R. Riškutė-Skrebūnė.
„Privalai tikėti tuo ką darai, kuri. Kartais tikėjimą pameti, kai rodos pats sėkmingiausias sezono drabužis, turintis neribotas dėvėjimo ir stilizavimo galimybes, paprasčiausiai neįtikina klienčių, jos nepajunta drabužio. Tada nusipurtai, susikaupi, susirenki save iš naujo ir vėl bandai. O visa kita – rutina ir smulkmenos, vėluojantys siūlai, stringanti gamyba, gendantys mechanizmai, sergantys vaikai“, – paklausta apie iššūkius, su kuriais susiduria lietuviško prekių ženklo kūrimo procese, pasakoja moteris.
 
Kurk kaip sau ir neteks raudonuoti

Šiais laikais drabužių pasiūla velniškai didelė. Gali nešioti viską, ką tik širdis geidžia. Smalsu sužinoti, kodėl žmonės turėtų atkreipti dėmesį į „Mezgės“ sukurtus drabužius ir kuo jie išsiskiria iš kitų gamintojų. „Iš mezginių gamintojų „Mezgės“ išsiskiria tuo, kad tai pilna sezoninė drabužių kapsulė, kuri yra tik megzta. Plačiąja prasme iš gamintojų „Mezgės“ išsiskiria tuo, kad čia nekuriamas pirkėjos ir pardavėjos santykis. „Mezgės“ – maža bendruomenė, kuriai skiriu daug dėmesio, bendravimo pasakojimų. Kadangi visa tai darau pati, jaučiu visą prekių ženklo pulsą. Apie drabužių kokybę nekalbėsiu, nes savaime suprantama, kad jie yra aukštos kokybės, atitinkantys sezoniškumą, stiliaus subtilybes – kitaip ir būti negali. Tai sąžiningo verslo pamatas. Nemeluok ir nebūsi prigautas. Kurk kaip sau ir neteks raudonuoti“, – įsitikinusi pašnekovė.
 
Geriausias įvertinimas – didelė bendruomenė socialiniuose tinkluose

„Penki didieji Lietuvos miestai, didelė bendruomenė socialiniame tinkle „Facebook“, besikurianti „Instagram“ bendruomenė yra geriausias įvertinimas ir didžiausia klienčių dovana. Esu labai dėkinga visoms, kad leidžia man būti“, – kaip sukurtus drabužius įvertino klientės, atskleidžia R. Riškutė-Skrebūnė.
 
Nuosavas prekių ženklas – ego patenkinimas

„Nuosavas prekių ženklas yra savojo ego patenkinimas. Mano klientė yra tokia kaip aš: dirbanti, daranti, auginanti, puoselėjanti, atvira, „pankaujanti“. Tai nėra vieno tipo moteris, tai – minčių, vietų, emocijų mišinys. Megztinius renkasi vienokio tipo moterys, sukneles kitokio, kelnes dar kitokio, o dar kur nuotaikos įtaka... Noriu tikėti, kad mano drabužius vilki laisva miesto siela, ieškanti, klaidžiojanti, bet pažįstanti save“, – paprašyta įsivaizduoti, kokia moteris ar mergina, pagaliau žmogus, nešioja „Mezgės“ kurtus drabužius, dėsto pašnekovė.
 
Kiekviena sukurta kolekcija – žingsnis į priekį

„Kiekviena „Mezgės“ kolekcija yra žingsnis į priekį, todėl sau ir savo prekių ženklui visada linkiu dėti žingsniuką į priekį. Nors kartais norėtųsi ir šuoliais judėti, bet bijau, kad šokdama praleisiu kokią nors pamoką, kurią galiu išmokti žingsniuodama iš lėto. Tai taip ir žingsniuoju jau kelerius metus – stabiliai į priekį“, – teigia prekių ženklo „Mezgės“ įkūrėja R. Riškutė-Skrebūnė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai