ĮKŪRĖ LIETUVIŲ MOKYKLĄ TENERIFĖJE (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 48 s.
Irma Liubertienė. Asmeninio albumo nuotr.
Jau antrus metus Tenerifės saloje gyvuoja lietuvių mokykla, kurioje siekiama sukurti vaikams psichologiškai sveiką aplinką ir suteikti galimybių mokytis lietuvių kalba bei pažinti skirtingas kultūras. Mokyklos įkūrėja ir vadovė Irma Liubertienė pasakoja, kad visa idėja ir komanda kūrėsi pamažu, labai natūraliai.
 
Idėja kilo keliaujant

Pašnekovė pasakoja, kad mintis sukurti lietuvių mokyklą Kanarų salose kilo šeimai pradėjus vis daugiau atostogų laiko praleisti būtent Tenerifėje.

„Prasidėjo viskas prieš septynerius metus nuo atostogavimo ir šiltesnio, pastovesnio klimato paieškų. Vaikai tuo metu dar buvo maži ir, žinoma, sirgdavo, norėjosi sustiprinti jų sveikatą, o kartu pasižvalgyti, pakeliauti. Taip po truputį pradėjome pažinti Kanarus ir vis daugiau laiko leisti Tenerifėje“, – prisimena pašnekovė.

Dabar beveik pusę metų šeima gyvena Tenerifėje, o likusią laiko dalį grįžta į Lietuvą, kur vaikai, kaip ir kiti Tenerifės lietuvių mokyklėlės mokiniai, lanko tradicines lietuviškas mokyklas.
 
Užaugo natūraliai

Lietuvių mokyklos įkūrėją I. Liubertienę galima vadinti pedagoge iš prigimties. Atradusi savo pašaukimą, Pozityvaus ugdymo instituto vadovė, VDU Švietimo akademijos doktorantė aplink save subūrė panašaus mąstymo komandą.

„Viskas pavyko, nes, prisirpus mokyklos idėjai, prisijungė tinkami žmonės, tokie kaip pradinių klasių mokytoja Rolanda Masiulienė ir Dora Karoblytė, kuri rūpinasi ikimokyklinukais. Mokyklos nebūtų be vaikų, bet geros mokyklos nebūtų be gerų mokytojų. Man atrodo, kai sieki ir turi tikslą, prisikvieti tai, ko tau trūksta. Skamba kiek stebuklingai, bet mokytoja R. Masiulienė, turinti 14 metų pradinio lavinimo Suzuki metodu patirtį, susirado mane per socialinius tinklus. Tiesiog parašė žinutę, kad norėtų prisijungti ir mes susitikome pasikalbėti. Nesudvejojau nė akimirkos ir iki šiol esu laiminga, kad ji dirba kartu. O jaunoji D. Karoblytė jau gyveno Tenerifėje ir prisijungė prie komandos mokyklai įsikūrus. Dabar neįsivaizduoju geresnio žmogaus mažiesiems ugdyti. Tai vaikų advokatė, draugė ir mokytoja. Manau, toks gebėjimas bendrauti su vaikais yra dovana, tikrų tikriausia dovana“, – savo komandos narėmis džiaugiasi pašnekovė.
 
Tarp Lietuvos ir Kanarų

Didžioji dalis mokinių, pasak I. Liubertienės, dalį laiko praleidžia jų mokyklėlėje, o likusią mokslo metų dalį sėkmingai grįžta į Lietuvą ir integruojasi savo mokyklose. Tai padaryti leidžia lankstus ugdymo procesas ir individualus požiūris į kiekvieną vaiką.
„Geografija to neapriboja, savo šeimos vertybes ir rutinas galime pasiimti ir praktikuoti bet kurioje pasaulio vietoje.“
I. Liubertienė
„Kiekvienas atvykęs mokinukas pas mus ir toliau mokosi savo pradėtą kursą, atsiveža pratybas ir vadovėlius, turi asmeninį ugdymosi planą. Todėl, net ir dalį mokslo metų pasimokę vaikai, grįžę į Lietuvą lengvai įsilieja į mokymosi procesą, neturi nei akademinių, nei emocinių sunkumų, atvirkščiai – būna sustiprėję, pažinę kitas kultūras, pramokę naujų kalbų“, – pabrėžia pašnekovė.

Anot jos, toks mokyklos modelis padeda vaikams lengviau prisitaikyti šiandieniniame nuolat kintančiame pasaulyje. „Šiuolaikiniame pasaulyje vaikus reikia mokyti atsisveikinti, paleisti ir keistis; pastovios aplinkos tiesiog nėra, aplinka keičiasi ir naudinga išmokti keistis kartu su ja. Pastovumas, kurį vertėtų išlaikyti, tai kiekvienoje šeimoje egzistuojantys ritualai, įpročiai ir veiklos. Tai yra svarbu, nes suteikia saugumo jausmą. Geografija to neapriboja, savo šeimos vertybes ir rutinas galime pasiimti ir praktikuoti bet kurioje pasaulio vietoje. Be to, dažnai stebiu, kaip paprastai mano vaikai įsilieja į mokslus ir veiklas grįžę į Vilnių, o patirtis Tenerifėje juos skatina dar labiau mylėti ir suprasti savas šaknis. Kelionės padeda įvertinti ir puoselėti lietuvybę“, – džiaugiasi I. Liubertienė.
 
Telkia bendruomenę

Mokykla veikia pozityvaus ugdymo principais, kurie, pasak įkūrėjos, apima tris pagrindinius komponentus: vaiko akademinius pasiekimus, vaiko charakterio ugdymą – socialinius ir emocinius gebėjimus, taip pat vaiko sveikatą.

„Įdomu tai, kad lavindami tradicinį intelektą nebūtinai išlavinsime vaiko socialines ir emocines kompetencijas, t. y., gaudamas gerus rezultatus, jis nebūtinai gebės tvarkytis su sunkiais jausmais, sudėtingomis situacijomis ir kurs sau palankius santykius su aplinkiniais žmonėmis ar gebės priimti tinkamus sprendimus. Dažnai atvirkščiai, papuolus į sudėtingesnę situaciją ar nepasisekus, tokiems vaikams, o vėliau suaugusiesiems sudėtinga pralaimėti, išeiti iš perfekcionizmo rato. Tačiau, jei matysime bendrą visumą ir lygiavertiškai ugdysime vaikų savivertę, empatiją, socialinius gebėjimus, pamažu gerės ir jų akademiniai rezultatai, o dar svarbiau – pasitenkinimas jais, motyvacija mokytis, siekti ir gebėjimas susitvarkyti su nesėkmėmis, atsitiesti“, – pasakoja pašnekovė.

Be to, ji atskleidžia, kad Tenerifėje įkurta mokykla veikia kaip savotiška bendruomenė, vienijanti mokytojus, tėvus, vaikus, aplink gyvenančius žmones, o vietinių palaikymo ir nuostabos dėl tokio lietuvių sutelktumo tikrai nestinga.

„Steigdami mokyklą sulaukėme labai daug palaikymo ne tik iš Lietuvos švietimo ministerijos, bet ir iš čia sutiktų vietinių žmonių, taip pat iš vietinės savivaldos. Meras Emilio Navarro, su kuriuo palaikome draugiškus ryšius, žavėjosi mūsų, lietuvių, bendruomeniškumu Vasario 16-osios šventėje, į kurią sugužėjo daugybė Tenerifėje gyvenančių bei atostogaujančių tautiečių. Ir nemanau, kad vien klimatas lemia pozityvų požiūrį, prisideda istorija, papročiai, aplinka, nors šiluma ir saulė tikrai padeda. Netgi lietuvių bendruomenė Tenerifėje yra draugiška ir itin aktyvi. Daugybė renginių ir susibūrimų tiek suaugusiesiems, tiek vaikams. Labai gera jausti savų žmonių buvimą, tai lyg atrama, suteikianti dar daugiau ryžto“, – atvirauja mokyklos įkūrėja.
 
Svajoja apie plėtrą

Paklausta, kokie šios mokyklėlės ateities planai, I. Liubertienė neslepia – globaliame pasaulyje ji mato viso lietuviškų mokyklų tinklo galimybę ir labai apie tai svajotų: „Turiu labai didelę svajonę. Norėčiau ir tikiu, kad įmanoma plėsti tokių mokyklų kaip Tenerifėje tinklą įvairiose šalyse. Pasaulis globalėja, taip pat globalėja ir švietimas. Tikiu, kad nuotolinio mokymo mokytojas bus labai paklausi specialybė ateinantį dešimtmetį. Turiu viziją, kad galėtume plėstis bendradarbiaudami su kaimynais latviais, rusais, lenkais, todėl ir mokykla vadinasi Tarptautinė Baltijos mokykla Tenerifėje (Baltic International School in Tenerife). Esu tikra idealistė ir tai man padeda siekiant svajonių ir tikslų, o darbas su vaikais traukė ir žavėjo visuomet, todėl mokyklos įkūrimas tikriausiai buvo tik laiko klausimas.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai