LIETUVOJE STARTUOJA NAUJAS RIZIKOS KAPITALO FONDAS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 28 s.
Per Møller ir Gytenis Galkis Asmeninio albumo nuotr.
Peras Mølleris, Jeanas-Baptiste’as (nuotr. kairėje) Daguene ir Gytenis Galkis ėmėsi naujos iniciatyvos. Gerai rizikos kapitalo bei investicijų sritį pažįstantys verslininkai sukūrė naują rizikos kapitalo fondą, kurio pagrindinis tikslas – investavimas į sektoriaus „verslas verslui“ (B2B) startuolius.

Rizikos kapitalo fondo įkūrėjų teigimu, B2B sektorius vis dar susiduria su skaidrumo stoka ir neteisybe, todėl fondas „70Ventures“ nusitaikė būtent į šią problemą ir siekia paversti Lietuvą naujuoju aukso viduriu B2B srityje, pasiūlydamas savo ilgametę patirtį, sukurtą veiklos sistemą bei akcentuodamas augančių pajamų svarbą. Ne veltui šio fondo įkūrėjai į Lietuvos rinką ateina su šūkiu: „Don’t raise money, generate revenue“, taip skatindami visą dėmesį sutelkti į startuolio pajamų augimą.

Investuos į jauną verslą

„70Ventures“ planuoja investuoti į 70 ankstyvosios stadijos B2B sektoriaus startuolių, kurių amžius svyruoja nuo trejų iki penkerių metų. Investicijos bus skirstomos etapais. Pirmieji du skirti pre-seed startuoliams, o trečiasis – tiems, kurie pasiekė seed etapą.

Pirmajame investavimo etape fondo tikslas – padėti startuoliams pasiekti savo tikslinę auditoriją ir atlikti pirmuosius pardavimus. Tai, anot įkūrėjų, tinkamiausias variantas pirmą kartą verslą pradėjusiems verslininkams bei jų startuoliams, kurie dar nėra sukūrę apčiuopiamos vertės ir neturi užsitikrinę klientų palankumo. Šioje stadijoje fondas numatė skirti 20–40 tūkst. eurų investicijas.

Antrojo etapo atveju fondo nariai padės startuoliams automatizuoti procesus ir palengvinti bendrą darbo eigą, tam skirdami 50–80 tūkst. eurų siekiančias finansines injekcijas. Anot fondo bendraįkūrėjų, šis etapas yra toks, kai būtent klientai tampa geriausiais startuolio investuotojais, todėl būtiniausia pagalba susitvarkant su padidėjusiu užsakymų srautu ir optimizuojant darbus.

Trečiasis etapas skirtas jau labiau pažengusiems startuoliams. Tai ankstyvosios stadijos, bet jau vertę kuriantys startuoliai, kuriems reikalingi aiškiai pamatuojami ir nuoseklūs pardavimai. Šioje startuolio augimo stadijoje fondas pasiryžęs investuoti 100–300 tūkst. eurų ir padėti startuoliui pritraukti daugiau komandos narių, tinkamai juos atrinkti bei įvertinti, kartu sukuriant užtikrintą pardavimų kanalą, tinkamą didžiausiam klientų skaičiui pasiekti.

Ilgametė patirtis

Naujojo fondo įkūrėjai išsiskiria ilgamete patirtimi versle. Per pastaruosius dešimt metų „70Ventures“ partneriai dirbo su daugiau nei 50 B2B startuolių kūrėjų. Ilgainiui buvo prieita prie išvados, kad didelė dalis pradedančiųjų verslininkų per daug dėmesio skiria kurdami pardavimų kanalą, kuris nesukuria jokios pridėtinės vertės.

Dėl šios priežasties „70Ventures“ komanda, investuodama į startuolių projektus ir padėdama jiems sukurti pagrįstą bei išmatuojamą augimą, remsis savo sukaupta patirtimi bei duomenimis paremta pardavimų sistema. Ši sukurta sistema išsiskiria tuo, kad įmonė išauga nuo 50 iki 5 tūkst. klientų vos per dvejus metus, o devynių mėnesių laikotarpiu sugeneruoja 10 mln. JAV dolerių pajamų. Negana to, rizikos kapitalo fondo partnerių patikrinta sistema leidžia padidinti pajamų augimą 1 tūkst. procentų vos per vienus metus.

Savo veiklos pradžioje naujasis rizikos kapitalo fondas pasiryžęs investuoti į 70 perspektyvių startuolių. Su šios komandos nariais jau anksčiau bendradarbiavo tokie sėkmingi ir gausias investicijas pritraukę startuoliai kaip „Interactio“, „PulseTip“, „CGTrader“ ir kiti. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai