KURIAMOSE ILIUSTRACIJOSE SLYPI PRASMĖS PAIEŠKOS IR TIKROS ISTORIJOS (#)

Urtė Kasparavičiūtė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min.
Edmundas Janušauskas. Asmeninio albumo nuotr.
„Pokalbį apie save norėčiau pradėti istorija, kai prieš kurį laiką leidau vakarą viename Vilniaus barų. Buvo šilta, bet jau vakarėjo. Su draugais gėrėme kažkelintą bokalą ir ėjome dar. Pakeliui link baro mane užkalbino nepažįstama mergina ir tuo metu, kai mes kalbėjome, ji ant mano telefono pastebėjo lipduką „Kaipdievasduos“, o vėliau ir pati pasisakė, kad tokį turi. Iš karto pagalvojau, kad meškerė užmesta – galima traukti, bet vėliau supratau, jog ji nesupranta – nežino, kad už šio gana juokingo slapyvardžio stoviu aš“, – pasakoja projekto „Kaipdievasduos“ įkūrėjas Edmundas Janušauskas.
 
Vertina nešališkumą

Tai buvo pirmas kartas, kai pašnekovas sužinojo, kokį jį mato žmonės, mėgstantys „Kaipdievasduos“ kūrybą. „Tą vakarą visai netyčia sužinojau, kaip iš šalies atrodau kitiems. Tiems, kurių nėra mano aplinkoje ir mano burbule, kurį pats aplink save sukūriau. Buvo įdomu išgirsti, kas jai patiko, o kas pasirodė gana silpna ir nebrandu, kodėl viena, kodėl ne kita ir t. t. Tai buvo objektyvus, nešališkas ir nuoširdus pokalbis apie mano kūrybą, niekaip nesusijęs su mano išvaizda, elgesiu ar gyvenimo būdu“, – pasakoja kūrėjas.
 
Nesibaigiančios išraiškų ir formų paieškos

„Nelaikau to projektu – jis neturi nei pradžios, nei pabaigos. Čia mano mintys paverstos į kažką, kas šiuo metu patinka apie tūkstančiui žmonių socialiniuose tinkluose. Viskas prasidėjo nuo manęs, aplinkos, kuri darė man įtaką ir atvedė iki šiandien, kai jau egzistuoja „Kaipdievasduos“. Tikiuosi, tai neliks tiesiog iliustracijomis socialiniame tinkle „Instagram“ ar ant drabužių. Noriu, kad išraiškų ir formų paieškos vyktų nuolat. Pavyzdžiui, netrukus rengsime vakarėlį, bus taip, kaip dievas duos. Todėl sekite mano naujienas ir galbūt nustebinsiu ne tik save, bet ir jus“, – pasakoja E. Janušauskas.
 
Pavadinime – žodžių junginys, išgirstas vidurnaktį

„Keistas reikalas tas pavadinimas. Kartais jame slypinti dviprasmybė pakiša koją, nes iliustracija įgauna kažkokią dievišką, šiuo atveju religinę, prasmę, kurios mano galvoje, kai piešiau, nebuvo. Žinoma, esu už tai, kad kiekvienas analizuotų vaizdus savaip – taip, kaip jis nori. Nes nemėgstu primesto autoriaus ar eksperto žinojimo, kai kūrinį reikia suprasti būtent taip, kaip jį norėta sukurti. Aš už laisvas mintis bei laisvą protą ir jums čia vadovėlių, kaip mane suprasti, nerašysiu. „Kaipdievasduos“ – tik žodžių junginys, kurį aš išgirdau vidurnaktį iš rėkiančio vyro. Ir pamaniau, kad toks ir bus mano prekių ženklas. Beje, to vyro daugiau nemačiau“, – paklaustas apie prekių ženklą ir jo atsiradimo istoriją, atskleidžia pašnekovas.

Nuo iliustracijų iki drabužių

Sukurtos „Kaipdievasduos“ iliustracijos neseniai persikėlė ir ant drabužių. „Už tai noriu padėkoti marškinėlius sukūrusiai dizainerei Agnei Charašauskaitei. Taip pat prisiminiau vieną iš „Play4n4“ organizuojamų vakarėlių „Sunday Sessions“. Jis vyko nakvynės namuose „Jamaika“. Aš išėjau į lauką, jau buvo tamsu, nors žvėrys iš Vilniaus gatvės dar ramūs ir apsaugos kviesti nereikia. Prie manęs prisėdo keletą metų pažįstama mergina ir pradėjo klausinėti, kada atspausdinsiu jai savo iliustraciją ant marškinėlių. Prieš tai ir kiti retkarčiais to paties paklausdavo, bet „Jamaikos“ atvejį kažkodėl prisiminiau pirmą. Jis nebuvo vienintelis, todėl galima sakyti, kad šitą mintį man pasėjo pažįstami. O mergina iš „Jamaikos“ marškinėlių taip ir neįsigijo“, – tikina E. Janušauskas.
 
Svarbiausias siužetas

Pašnekovui kuriant piešinius svarbiausia yra siužetas. „Svarbu paišyti detalėmis, bandyti pasakoti istoriją, kurti siužetinę liniją, kuriame žmogus yra tavo žiūrovas, pamato viską iš karto. Visas linijas, ženklus, kurie buvo paišomi su tam tikromis prasmėmis. Viską iš karto. Ir pamato per tai, kaip pats užaugo ir kuo tapo. Per savo prizmę. Tai man svarbu. Kad kiekvienas pamatytų kažką, kas jam sukeltų emociją. Kiekvienam skirtingą, savitą“, – teigia kūrėjas.
 
Tarp projekto gerbėjų – technomuzikos klausytojai ir vaikus auginantys tėvai

Dabartinė projekto auditorija – marga ir įvairi. „Vieni klausosi technomuzikos, vaikšto kiekvieną savaitgalį į „Kablį“, laisvalaikį leidžia neaiškios būsenos ir greičiausiai prisimins tai visą gyvenimą. Kiti ramiai augina vaikus, kuria darnius santykius su antrąja puse ir mūsų marškinėlius perka vienodus“, – „Kaipdievasduos“ auditoriją apibūdina kūrėjas.
 
Bus taip, kaip dievas duos

Pasiteiravus apie projekto ateities viziją, pašnekovas tikslų neapibendrina. „Viskas gimė netikėtai, greičiausiai ir mirs netikėtai. Aš nežinau, ar plėsimės, ar augsime, greičiausiai bus taip, kaip dievas duos“, – teigia projekto „Kaipdievasduos“ įkūrėjas E. Janušauskas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai