GRIAUNA MITUS APIE KAKAVĄ (#)

Violeta Radzevičiūtė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 18 s.
Povilas Aušra ir Agnė Aušrė Asmeninio albumo nuotr.
Povilas Aušra ir Agnė Aušrė (31), savo kelionių metu atradę kakavą, parsivežė ją ir į Lietuvą. Išragavę ne vieną rūšį, ieškojo aromatingiausio ir geriausiai nuteikiančio produkto, kurį galėtų pasiūlyti ne tik draugams bei artimiesiems, bet ir kur kas platesnei auditorijai. Rodos, pavyko – mažiau nei prieš metus gimęs šeimos verslas „Gyva kakava“ sparčiai įsibėgėja, o idėjų plėstis, kaip pasakoja P. Aušra, apstu.

Lemtingas kakavos puodelis

„Prieš metus mes, visa šeima, keliavome ir bandėme gyventi – dirbome nuotoliniu būdu ir keisdavome gyvenamąsias vietas kas mėnesį, tyrinėjome gamtą, miestus, žmones. Paskutinė kelionės vieta – Balio sala. Joje pirmą kartą kavinėje paragavome tikros kakavos. Žinojome, kad kakava yra priskiriama prie supermaisto, todėl nusipirkome jos nedidelį kiekį. Grįžę į Lietuvą, pradėjome mokytis, kaip ją tinkamai paruošti“, – prisimena P. Aušra.

Tiesa, tai dar nebuvo tikrosios verslo užuomazgos. Jos atsirado kiek vėliau. „Pamenu, po visų kelionių atėjo draugai ir jiems paruošėme tikros kakavos. Tą kartą išgėriau du didelius puodelius kakavos. Tada ir prasidėjo kakavos nuotykis... Beveik visą naktį negalėjau užmigti, aiškiai girdėjau savo širdies plakimą, po krūtine kažkas sukosi, tarsi tuoj lipsiu ant scenos ir sakysiu kalbą TED konferencijoje. Mąstymas buvo aiškus ir aštrus, buvau pilnas jėgų. Patyriau daugybę vadinamųjų „aha“ momentų, susijusių su mano gyvenimu, tobulėjimu ir verslo idėjomis. Nusprendžiau vieną verslo idėją palaidoti po rudens lapais, o kitos imtis iš karto. Užmigau tik paryčiais, o po poros valandų miego buvau kupinas jėgų. Ryte papasakojau viską Agnei. Kadangi abu esame bendraminčiai, laikomės sveiko gyvenimo būdo, kakavos produktas neatrodė keistas pasirinkimas. Dabar matome, kad jis atveria dar kitus kelius panašių idėjų, produktų ir užsiėmimų link. Viskas nuostabiai dėliojasi aplink“, – gera emocija dalinasi pašnekovas.

„Tai toks produktas, kuriuo tikime ir kuris padeda susipažinti su daug įdomių, ieškančių, smalsių žmonių.“ P. Aušra.

Dėmesys edukacijai

Ryžtingai įsibėgėjančioje veikloje verslininkai sako itin daug dėmesio skiriantys edukacijai, kurios metu griauna mitus apie kakavą, supažindina su rūšinės kakavos subtilybėmis, o svarbiausia – ragina sustoti ir skirti laiko sau.

„Tiesa, iki šiol žmonės pakelia vieną antakį iš nustebimo, kai pasakau, kad dirbu su kakava. Kai paaiškinu, kad tai rūšinė kakava su pilna gamtos sukurta sudėtimi: visa kakavos pupelė su skaidulomis, kakavos sviestu, ne milteliai, tik tada žmonės nebereaguoja keistai. Tiesiog reikia paaiškinimo, paskatinimo paragauti“, – pasakoja P. Aušra.

Būtent vis dar vyraujančias klaidingas asociacijas verslininkai įvardija kaip vieną didžiausių sunkumų, su kuriuo tenka susidurti plėtojant savo verslą: „Žmonėms kakava asocijuojasi su milteliais, o pastarieji yra tik kakavos išspaudos. Tad tenka ilgai aiškinti, pasakoti, kas yra prieskoninė kakava, kakavos milteliai, kakavos sviestas, kakavos pasta, kakavos rūšys ir pan. Mūsų siūloma kakava yra rūšinė („Trinitario“), kurios pasaulyje išauginama tik 10 procentų. Ją sunkiau auginti, medžiai yra neatsparūs ligoms, bet jos skonio ypatybės geresnės, joje daugiau mineralų ir vitaminų.“

Kol kas kakava verslo įkūrėjai prekiauja internetu, festivalių, mugių metu, kituose susitikimuose. Kaip patys sako, būtent tiesioginis benir pardavimas jiems labiausiai patinka ir yra veiksmingiausias. „Tarp didžiausių mūsų verslo pranašumų paminėtume tai, kad kakava skatina gyvą bendravimą, susitikimą su klientais, degustavimą. Tai toks produktas, kuriuo tikime ir kuris padeda susipažinti su daug įdomių, ieškančių, smalsių žmonių“, – sako P. Aušra.

„Gyvos kakavos“ įkūrėjai sako, kad apie verslo investicijų atsipirkimą kol kas tikrai anksti kalbėti. Visos gaunamos lėšos vėl investuojamos į naują kakavą, mugių dalyvio mokesčius, etikečių spausdinimą, reklamą, naujas fotosesijas.

Būti ten, kur klientas

P. Aušra sako, kad plėtojant verslą į konkurenciją stengiamasi nesiorientuoti. „Ieškau bendraminčių, su kuriais galėtume kartu organizuoti edukacinius renginius, dalintis patirtimi. Šiuo metu tiesioginės konkurencijos nejaučiu, tačiau labai jaučiasi, kad nuolat reikia stengtis dėl vartotojų dėmesio. Šiuo metu rinka perpildyta ir sveikų, ir nesveikų pasirinkimų, todėl itin svarbu tiksliai žinoti, kas yra tas potencialus vartotojas. Stengiuosi kuo tiksliau įsivardyti, kas yra mano klientas, kokios jo vertybės, kas jį motyvuoja išbandyti kakavą. Tam labai padeda gyvi susitikimai, tikras kontaktas“, – pasakoja verslininkas.

Skleisdami žinią apie save, verslininkai išnaudoja reklamą interneto paieškose, socialiniuose tinkluose, organizuoja kakavos edukacines veiklas, dalyvauja tuose festivaliuose, kuriuose renkasi sąmoningi, sveikų produktų ieškantys žmonės. „Ateityje vesiu ir kakavos meditacijas, apie kurias nuolat sukasi mintys, idėjos“, – išduoda paslaptį pašnekovas.

Visiems pradedantiesiems verslininkams pataria visų pirma aiškiai atsakyti sau į klausimą, kas aš esu ar noriu būti. „Reikia suprasti, ar esu amatininkas, vadybininkas, ar organizatorius. Kuriuo vaidmeniu galiu dirbti be sustojimo, kuris man kelia mažiau streso? Žinau daug amatininkų, kurie imasi savo verslo, jiems viskas šlubuoja, dirba labai daug, o rezultatas vidutinis. Tik aiškiai suvokus savo vaidmenį, galima imtis veiklos. Idėjų ieškoti nereikia, jų pilna visur, tereikia laukti, kol pati idėja ateis. Ir, žinoma, svarbiausia turėti motyvą, kodėl tai darai“, – iš patirties kalba P. Aušra.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai