
-
VERSLAS
Verslo gidas
Neformalaus bendravimo nauda verslo plėtrai: sutaupytas laikas ir pinigai
Plačiau - KLAUSIMAI
- TOP MOTERYS
- RENGINIAI
- STARTUP
- IDĖJOS
- E.ĮRANKIAI
- VIDEO
- LEIDINIAI
„Labiausiai motyvuoja žinojimas, kad gali būti kitaip, žmonių požiūrio pokytis." I. Zigmantaitė
Siekia patvarumo
Svarstydama apie vartotojiškumo problemą, „Igmant“ kūrėja suprato, kad kuriama produkcija privalo turėti išliekamąją vertę. Visgi čia ir buvo susidurta su pirmaisiais verslo sunkumais.
„Idėja buvo gana aiški – turi būti smagu, įdomu, kažkas nestandartiško ir turinčio išliekamąją vertę. Baldai kuriami taip, kad, norint juos utilizuoti, galima išrinkti dalimis ir jas atskirai perdirbti, nes tai skirtingos medžiagos ir perdirbamos atskirai. Tiesa, jei galime pristatyti baldą be pakuotės klientui, tai tą ir darome. Šioje vietoje kiek baisu, kad liksime nesuprasti, bet noras išvengti papildomų atliekų stipresnis. Sunkiausia buvo rasti medžiagas, kurios atitiktų norus, t. y. būtų nekenkiančios aplinkai, ir kaip įgyvendinti visą projektą, kaip pagaminti, kad viskas būtų patikima, kai nėra suklijuota į vieną daiktą, kaip padaryti, kad būtų išrenkama po to. Nes lengva viską suklijuoti superklijais, tik kaip tokį daiktą paskui perdirbti? Tai čia esame dėkingi gamybiniams partneriams, jie daug padėjo. Kai kuriems net atsirado toks žmogiškas ryšys, kai, susitikus apžiūrėti baldo prototipo, pirmiausia norisi apsikabinti“, – džiaugiasi I. Zigmantaitė.
Visi komponentai kuriami Lietuvoje. Skirtingų komponentų gamyba išsibarsčiusi skirtingose mūsų šalies vietovėse, tačiau dalis žaliavų, pavyzdžiui, audiniai, atkeliauja iš Skandinavijos. Paklausta, kodėl pasirinktas toks sprendimas, I. Zigmantaitė neslepia – tai ne tik kokybės, bet ir bendravimo bei pasitikėjimo partneriais klausimas, taip pat noras parodyti, kad Lietuvoje galima pagaminti puikių dalykų.
Motyvacija – visuomenės pokytis
Kol kas „Igmant“ gamina tik sūpynes, tačiau planuose jau turi naujų projektų. Kaip pati kūrėja sako, trūksta tik papildomų rankų jiems įgyvendinti. Anot jos, didžiausias variklis su tokiais projektais judėti pirmyn yra suvokimas, kad žmonių požiūris į vartojimo idėjas ilgainiui ims keistis.
„Labiausiai motyvuoja žinojimas, kad gali būti kitaip, žmonių požiūrio pokytis. Čia grįžtame prie tų didelių dviejų dalykų: vartotojiškumo mažinimo ir darbo aplinkos pokyčio. Skatiname, kad žmonės rinktųsi mažiau, bet kokybiškiau. Čia ne tik apie baldus, bet ir drabužius, maistą – viską, nes visko išmetama labai daug. Pagaliau ir pinigų, nes ta pati suma gali būti įkūnijama keliuose vidutiniuose arba viename kokybiškame daikte. Be to, norime parodyti, kad darbe žmogus gali jaustis geriau, veikti produktyviau“, – teigia pašnekovė.
Žinokite, kas jūs
I. Zigmantaitė pastebi, kad tokiai nišinei prekei Lietuvos rinka yra kiek mažoka, tad neslepia planų plėstis užsienyje. Anot jos, susidomėjimo sulaukta jau dabar, tačiau baldų gamybos srityje dėti lygybės ženklą tarp susidomėjimo ir pardavimų būtų netikslinga, mat tai prekė, kuriai reikia daugiau apmąstymo ir įsitraukimo. Visgi kitiems pradedantiesiems pašnekovė siunčia svarbią žinutę – visada tikėkite savimi, savo idėjomis bei žinokite, kas esate ir kuo norite būti.
„Linkiu turėti aiškų identitetą verslo prasme: kas esate ir kuo norite būti, ką darote ir kodėl darote. Ir neleiskite išmušti jūsų iš vėžių, neieškokite idėjinių, vertybinių kompromisų, eikite savo keliu ir būkite tikri. Patarimų klausyti reikia ir būtina, bet nesileiskite nustumiami nuo savo kelio. Prarasite labai daug laiko, nes jei norite sėkmės ir pasitenkinimo, vis tiek reikės į jį grįžti. Tik kol jūs klaidžiosite ieškodami kompromisų, tuo tiesiu keliu kažkas kitas jau gali nuvažiuoti. Ir nebijokite klausti, prašyti pagalbos, klysti. Nustebsite, kiek skirtingų žmonių sutiksite, vieni juoksis iš jūsų ir mėtys purvu, kiti plos“, – atskleidžia I. Zigmantaitė.
blog comments powered by Disqus