KURIAMUOSE LININIUOSE DRABUŽIUOSE SUSIPINA TAUTIŠKUMAS IR MODERNUMAS (#)

Urtė Kasparavičiūtė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 28 s.
Viktorija Zaiats. Asmeninio albumo nuotr.
„Projektas „Gyva“ atsirado prieš dvejus metus, kai pradėjau ruoštis mados dizaino studijų baigiamajam darbui. Iki šios dienos, sulaukusi klausimo, kaip kilo mintis įkvėpimo semtis iš lietuvių tautinio kostiumo, negaliu prisiminti minčių sekos, kuri mane atvedė prie tautinio kostiumo. Šiandien atrodo, kad visa tai įvyko labai intuityviai. Baigiamasis darbas buvo mano pirmasis studijų darbas, kai pasižadėjau sau, kad kursiu tik tai, kas man pačiai artima, kas natūraliai eis iš mano vidaus. Po šio pasižadėjimo pradėjo ryškėti visas paveikslas, ką noriu kurti, kaip tai turi atrodyti“, – apie sukurto prekių ženklo „Gýva“ pradžią pasakoja drabužių dizainerė Viktorija Zaiats (24).

Mokytojų meilė lietuviškumui įkvėpė kolekcijos tematiką

„Prisiminiau dėstytoją, kuri su didžiule meile supažindino su lietuvių tautiniu kostiumu, jo ypatybėmis. Taip pat prisiminiau lietuvių kalbos mokytoją ir tai, kaip jos širdis buvo apsalusi nuo lietuvių literatūros. Šių dviejų mokytojų meilė lietuvių kultūriniam ir literatūriniam palikimui vedė mane į lietuviškumo tematiką. Sąmoningai nebūčiau to pasirinkusi, nes niekada iki tol nebuvau daug galvojusi apie tautinį identitetą, niekada per daug nesidomėjau tautiniu kostiumu ir nežiūrėjau į jį kaip į įkvėpimo šaltinį. Bet tąkart leidausi vedama intuicijos ir žengiau į menkai pažįstamą ir suvokiamą pasaulį“, – atskleidžia pašnekovė.
 
Pavadinime – tautinio identiteto idėjos

„Šios kolekcijos mintis buvo parodyti, kad lietuviškas žodis, užrašytas prieš daug metų, yra gyvas ir svarbus iki šios dienos. Tie žodžiai, kuriuos užrašė mūsų lietuvių tautinio atgimimo autoriai, formavo mūsų tautinį identitetą, formavo mus kaip tautą, kokia esame dabar. Maniau, kad žodis, turintis sujungti šią mintį, turi būti labai sudėtingas, tačiau dėstytoja pasiūlė pavadinti kolekciją „Gýva“. Tą akimirką šis žodis man pasirodė neatskiriamas nuo mano darbo ir visiškai atitiko turimą idėją“, – apie prasmę, slypinčią už projekto pavadinimo, pasakoja dizainerė.
 
Kolekcijoje karaliauja linas

Visi prekių ženklo „Gýva“ drabužiai kuriami iš lino. „Nuo to laiko, kai pirmą kartą pastebėjau skirtumą tarp natūralių ir sintetinių audinių, nebuvo abejonės, kad mano kuriami drabužiai bus siuvami tik iš natūralių medžiagų. Kai pradėjau nagrinėti lietuvių tautinį kostiumą, negalėjau nustoti žavėtis baltais lininiais marškiniais, kuriuos dėvėjo visų etnografinių regionų vyrai ir moterys. Būtent laisvi balto lino marškiniai ir buvo didžiausias mano įkvėpimo šaltinis šiai kolekcijai“, – kodėl kolekcijoje vyrauja linas, atskleidžia V. Zaiats.
 
Dėmesys detalėms ir kokybei

„Daugiausia dėmesio savo kūryboje skiriu detalėms, kokybei. Man labai svarbu, kad klientas įsigytu gaminiu galėtų džiaugtis taip ilgai, kad net pamirštų, kur ir kada jis buvo įsigytas. Taip pat daug laiko praleidžiu parduotuvėje rinkdamasi medžiagų spalvas. Nuo pat pradžių pamėgau baltą liną ir mielai kurčiau vien iš jo, bet dauguma klienčių pradėjo prašyti spalvų, kad drabužis būtų praktiškesnis, dėvimas kasdien. Tad pradėjau rinkti švelnias, žemiškas spalvas. Taip pat man labai svarbus yra jausmas: ne tik kaip jaučiuosi su drabužiu, bet ir kaip jį jaučiu savo kūnu. Galite pastebėti, kad dauguma mano kurtų drabužių yra labai paprasto kirpimo. Vienas mano mėgstamiausių yra saulės sijonas – tai toks paprastas kirpimas, bet, pasirinkus tinkamą liną ir pridėjus šiek tiek paraukimų, nesinori šio sijono keisti į nieką kitą. Jis taip gražiai žaidžia su vėju ir taip maloniai liečiasi prie kūno einant“, – apie tai, kam kūryboje skiria daugiausia dėmesio, pasakoja „Gýva“ kūrėja.
 
Kūryboje susijungia tautiškumas ir modernumas

Šiais laikais drabužių pasiūla – velniškai didelė, galima nešioti viską, ko tik širdis geidžia. Smalsu pasiteirauti pašnekovės, kodėl žmonės turėtų atkreipti dėmesį į „Gýva“ kūrybą? „Tiesa, šiais laikais drabužių pasiūla yra labai didelė. Kai tik pradėjau kurti, lininių drabužių pasiūla Lietuvoje buvo gana maža. Tuomet galvojau, kad žmonės rinksis mano gaminius, nes jie lininiai. Tačiau tai būtų pernelyg paprasta. Manau, kad mano kūryba išsiskiria savitu stiliumi, idėja. Iš klienčių dažnai išgirstu, kad mano kūriniuose labai gražiai susijungia tautiškumas ir modernumas. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl jos renkasi mano kūrybą“, – tikina V. Zaiats.
 
Sunkiausia išlaikyti tikėjimą

Pašnekovės teigimu, sunkiausia kuriant prekių ženklą – išlaikyti tikėjimą: „Buvo sunku suprasti, kad tai, ką darau, turi prasmę, kad yra žmonių, kuriems reikia mano kūrybos. Taip pat didžiulis iššūkis buvo kurti ir sugebėti įgyvendinti visas norimas idėjas, nebijoti suklysti, naudojantis tėvų finansine parama. Visada labai sunku rasti žmonių, su kuriais gera dirbti kartu, su kuriais lengva susikalbėti ir suprasti vieniems kitus bei kurių darbo kokybė atitiktų mano reikalavimus.“
 
Glaudus ryšys su klientėmis

Projekte „Gýva“ pašnekovė išskiria unikalų ryšį su savo klientėmis. „Beveik su visomis klientėmis visada užsimezga labai gražus ryšys. Kadangi beveik visi užsakymai yra individualūs ir reikia individualių pataisymų, tenka daug bendrauti su klientėmis. Dažnai pasikviečiu jas į svečius aptarti ir primatuoti – tai padeda sukurti artimesnį ryšį, dovanoja daug gražių pokalbių bei istorijų. Manau, kad po tokių susitikimų ir ilgų pokalbių galiu geriau suprasti ir pajausti kiekvieną merginą“, – apie tai, kaip kurtus drabužius įvertina klientės, pasakoja kūrėja.
 
Drabužis, užtikrinantis ne tik išorinį grožį, bet ir gerą jausmą
„Tikriausiai yra kažkas, kas pas mane atveda žmones, kurie mato ir jaučia dalykus gyvenime panašiai kaip aš.“
V. Zaiats
Pasiteiravus, kokią moterį, merginą įsivaizduoja dėvinčią prekių ženklo „Gýva“ drabužius, V. Zaiats nelinkusi griežtai apibrėžti: „Man nesinori spausti moters, kuri galėtų rinktis mano drabužius, į jokius rėmus. Tačiau jaučiu, kad yra kažkas labai subtilaus, kas jungia visas merginas, įsigyjančias mano darbus. Kurdama naują suknelę ar kitus drabužius, kiekvieną kartą galvoju apie save, apie tai, kokius drabužius norėčiau dėvėti, su kokiu jausčiausi gerai, koks drabužis apsivilkus užtikrintų man ne tik išorinį grožį, bet ir gerą jausmą. Tikriausiai dėl šios priežasties kiekviena mano klientė ateina pas mane tarsi geriausia draugė, tiesiai į glėbį, su dovanomis. Sutikusi kiekvieną jų net pirmą kartą, jaučiu didelį artumą ir bendrystę. Tikriausiai yra kažkas, kas pas mane atveda žmones, kurie mato ir jaučia dalykus gyvenime panašiai kaip aš.“
 
Projekto ateities tiksluose – patikima komanda

Paklausta apie projekto ateities tikslus ir vizijas, dizainerė pripažįsta, kad visada svajojo apie jaukų kūrybos kampelį. „Visada svajojau apie jaukų savo kūrybos kambarėlį kur nors name miške, šalia aukštų medžių ir žydinčių gėlynų. Norėčiau kurti ten ir gaminti viską pati: sukirpti, susiūti, išglostyti, supakuoti ir išsiųsti suknelę. Tačiau suprantu, kad viena tiek daug skirtingų darbų nesugebėsiu atlikti. Todėl noriu turėti nedidelę komandą žmonių, kuriems galėčiau patikėti didžiąją dalį darbų. Kalbu apie mažą komandą, nes visada, kiek įsivaizdavau save kuriančią, norėjau išlaikyti tą artimą ryšį su klientu, susitikti, pabendrauti, kartu kurti asmeninius projektus. Galiu pažadėti, kad mano kūryba tęsis ir toliau, nes turiu begalę neįgyvendintų idėjų, kurių kasdien atsiranda vis daugiau“, – pasakoja pašnekovė.
 
Svarbu bandyti įgyvendinti savo idėjas

„Manau, kad kiekvienas žmogus, turintis kokių nors idėjų ir svajonių, privalo bandyti jas įgyvendinti. Visai nesvarbu, ar panaši idėja jau yra įgyvendinta kieno nors kito ar ne. Kai pagalvoju apie save, vienintelis dalykas, kuris galėjo mane sustabdyti kūrybos kelyje, galėjo būti finansų trūkumas. Manau, kad finansai yra tai, kas dažniausiai sustabdo jaunus verslininkus pačioje pradžioje ir neleidžia judėti pirmyn. Tačiau yra tokių verslų, kuriems finansų gali beveik nereikėti. Tada žmogus jaus tikrai nebeturintis pasiteisinimų, kodėl idėjos taip ir lieka kyboti ore“, – jaunosioms kūrėjoms ir verslininkėms, kurios turi daug idėjų, bet nedrįsta jų įgyvendinti, linki lininių drabužių prekių ženklo „Gýva“ kūrėja V. Zaiats.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai