SUKŪRĖ PLATFORMĄ, KURIOJE SUSITINKA STARTUOLIAI IR INVESTUOTOJAI (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 42 s.
M. Petrauskas Asmeninio albumo nuotr.
Marius Petrauskas drauge su kolegomis Audriumi Vrubliausku, Arminu Keraičiu, Martynu Račkausku ir Tomu Vitkausku sukūrė startuoliams skirtą platformą, kurioje jie gali susitikti su investuotojais, plėtoti savo verslą. Platformą „Businero“ sudaro keturios dalys: startuolių prekyvietė (angl. marketplace), investuotojų ryšių su klientais valdymo sistema (angl. customer relationship management; CRM), sutelktinis finansavimas ir prekybinė platforma.

Skirtinga patirtis

M. Petrauskas pasakoja, kad iki „Businero“ veiklos pradžios su komandos nariais buvo pažįstami ir drauge dirbo net šešerius metus. Anot jo, būtent skirtinga patirtis ir kartu įveikti įvairūs verslo etapai bei kliūtys padėjo sklandžiai plėtoti nuosavą startuolį.

„Mes visi turime labai skirtingos patirties ir sakyčiau, kad tai yra viena iš daugelio mūsų komandos stiprybių. Turimi įgūdžiai ir kompetencijos puikiai papildo vieni kitus, sujungdami vadybos, rinkodaros, viešųjų ryšių, dizaino bei programavimo žinias“, – džiaugiasi M. Petrauskas.

Iki „Businero“ paleidimo komandos nariai plėtojo kitą pirminių kriptovaliutos siūlymų (angl. initial coin offering, ICO) projektą, tačiau nė vienas nebuvo to startuolio įkūrėjas. Visgi patirtis šioje srityje leido jiems suprasti, koks galingas gali būti sutelktinis finansavimas ir bendravimas su investuotojais.

„Kai užbaigėme pagrindines projekto užduotis, mes atsiskyrėme nuo kompanijos ir ėmėme kurti savo programinės įrangos kūrimo bei rinkodaros verslą. Vienas pirmųjų mūsų klientų buvo įmonė, norėjusi sukurti STO platformą. Po kelių savaičių ji suspendavo projektą, palikusi mus su pradėtos kurti platformos griaučiais. Turėdami ją, taip pat įgiję nemažai žinių apie rinką, svarstėme, kaip situaciją išspręsti teisingiausiai“, – pasakoja M. Petrauskas.

Pradeda pamažu

Liepos mėnesį komanda pristatė startuolių listingavimo platformą. M. Petrauskas pabrėžia, kad „Businero“ vis dar kuriama, tad labai svarbus vartotojų grįžtamasis ryšys bei pastabos.

„Kol kas ši platforma leidžia startuoliams, ieškantiems investicijų, pristatyti save potencialiems investuotojams. Kai prijungsime ir kitas platformas, startuoliai galės ne tik prisistatyti, bet ir kontaktuoti bei mėginti pritraukti investuotojų“, – tikina pašnekovas.

Pasak M. Petrausko, konkurentų rinkoje yra, tačiau „Businero“ siekia matyti platesnį vaizdą ir suteikti papildomos vertės startuoliams: „Startuolių prekyvietės ryškiausi konkurentai būtų „Gust“ ir „F6S“, o skaitmeninė prekyba bei sutelktinis finansavimas turi dar daugiau konkurentų. Artimiausi geografiškai turbūt būtų „Funderbeam“, tačiau mūsų startuolis siekia platesnio vaizdinio ir galimybės suvesti startuolius su investuotojais viso startuolio augimo metu.“

Visos Europos rinka

Vos prieš mėnesį startavusi platforma, anot M. Petrausko, nusitaikė į visos Europos rinką: „Mūsų tiksliniai vartotojai yra dvejopi: tai jau veikiantys startuoliai visoje Europoje ir investuotojai, kurie norėtų visų pirma išsibandyti savo sprendimą prieš atlikdami investiciją ir stebėti startuolio pasirodymą realiuoju laiku.“

Kol kas startuolis finansuojamas įkūrėjų lėšomis. M. Petrauskas atskleidžia, kad didžioji dalis pajamų atkeliauja iš programinės įrangos vystymo ir rinkodaros verslo. Taip pat šiuo metu „Businero“ dairosi investavimo galimybių iš verslo angelų.

Vizija – suvienyti rinką

Paklaustas apie ateities planus ir ambicijas, startuolio „Businero“ įkūrėjas neslepia, kad norėtų savo komandos startuolį matyti kaip visos Europos startuolių vienytoją.

„Iki šiol Europos startuolių rinka atsilieka nuo JAV ir Azijos, atsižvelgiant į vienaragių skaičių, kuris auga regione. Kai kurie žmonės sako, kad JAV ir Azija skatina jų steigimąsi ir teikia platesnes galimybes, tačiau mes nemanome, kad taip yra. Europa turi nuostabų potencialą, čia veikia startuolių skatinimo ir pagalbos programos Europos bei nacionaliniu mastu. Dar reikia daug nuveikti, bet mes įsivaizduojame „Businero“ kaip galimybę suvienyti Europos startuolių rinką ir jos instrumentus vienoje vietoje“, – ateities troškimais dalijasi M. Petrauskas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai