KVAPIŲJŲ ŽVAKIŲ VERSLAS ATGIMĖ NAUJAM GYVENIMUI (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 31 s.
Agnė Lagūnaitė. Asmeninio albumo nuotr.
Kaunietė Agnė Lagūnaitė (43) kartu su seserimi Lina Ogurkis (47) ir šeimos drauge Laimute Ivoškaite (39) ilgą laiką buvo lojalios žvakių gerbėjos ir pirkėjos, kol kartą, pamačius parduodamą žvakių verslą, kilo idėja išbandyti save verslininkių amplua. Šiuo metu trijulė sėkmingai plėtoja prekių ženklą „Baltijos kvapai“.

Romantiškas verslas

A. Lagūnaitė, prisimindama pačią pradžią, džiaugiasi, kad pavyko imtis romantiško, itin moteriško verslo, padedančio kurti namų jaukumą. Anot jos, būtent asmeniniai pomėgiai ir naujos veiklos poreikis paskatino nerti į verslo pasaulį.

„Visos buvome šių žvakių lojalios pirkėjos. Visada žavėjomės šia veikla ir pačiu produktu. Juk tai iš esmės labai romantiškas verslas – studija visada kvepia įvairiais natūraliais, daug ką primenančiais kvapais. Todėl sužinojus, kad šis verslas parduodamas, neprireikė mums daug laiko nuspręsti, jog ši sritis mus iš esmės domina. Taip sutapo, kad visos ilgus metus dirbome administracinius darbus ir labai norėjosi kitokios veiklos, pabandyti atrasti save kitose srityse. Mūsų namuose visada būdavo deginamos žvakės, be jų neįsivaizdavome namų jaukumo“, – prisimena pašnekovė.

Net verslo steigimo data susiklostė itin graži, prieš pat didžiąsias metų šventes, 2017-ųjų Kūčių išvakarėse. Tačiau, be visos romantikos ir idilės, prieš pradedant verslą prireikė ir racionalaus plano bei veiklos įsivertinimo.

„Aišku, be didelio noro pradėti savo įsivaizduojamą verslą, mūsų laukė rinkos analizė, finansiniai klausimai, prognozės ir pagaliau darbų pasiskirstymas. Atlikusios analizes, nugalėjusios baimę ir sulaukusios savo artimųjų palaikymo, netrukus tapome šio verslo savininkėmis“, – pasakoja A. Lagūnaitė.

Kvapus seka nuolat

Dirbant žvakių versle, būtina stebėti kvapų tendencijas ir sekti naujus derinius. „Baltijos kvapų“ studijoje, įsikūrusioje Kaune, veiksmo netrūksta visus metus. Kvapų paletę sudaro 40 nuolatinių kvapų derinių ir 15 kintančių, kurie priklauso nuo sezoniškumo, švenčių ir progų.

„Kai kurie kvapai mūsų pirkėjų pamėgti ir jau kurį laiką stabiliai nusistovėję rinkoje, bet yra tam tikra grupė kvapų, kurie labai priklauso nuo sezoniškumo, pavyzdžiui, šventiniai – kalėdinis ar vestuvių – laikotarpiai“, – atskleidžia A. Lagūnaitė.

Anot jos, kvapų gimimą lemia keletas veiksnių: tendencijos, mados ir šventės. Kai kurie kvapai tapo įmonės vizitine kortele, mat pavyko pataikyti į klientų širdis, sukuriant baltiškų motyvų kvapą „Ąžuolas ir gintaras“.

„Žvakė „Ąžuolas ir gintaras“ yra „Baltijos kvapų“ vizitinė kortelė. Šis kvapas priskiriamas prie trijų geriausiai parduodamų kvapų. Jis lietuviškas, puikiai tinka dovanoti net užsieniečiams. Taip pat galime atskleisti mažą paslaptį, kad artimiausiu metu pasiūlysime savo klientams naujieną, pavadintą „Raudonasis imbieras“, – sako pašnekovė.

Kruopštus darbas

Įvesti į rinką naujus kvapus kartais kiek keblu, o kuriant kiekvienai žvakei reikia atitinkamo testavimo.

„Naujieji kvapai ateina palaipsniui – kaip ir minėjome, mada egzistuoja visur, pavyzdžiui, yra vadinamieji „trendiniai“ maisto produktai, uogos, skoniai ir pan. Taip ir kvapų pasaulyje vyrauja tam tikros tendencijos, kurias stengiamės pasiūlyti savo pirkėjams. Taip pat įsiklausome į pirkėjų norus, kokių kvapų aromatų jie norėtų savo namuose. Išanalizavus naujų kvapų natas, pradedamas žvakės testavimas, kai turime parinkti tinkamą dagtį, kad žvakė degtų tinkamai – liepsna negali būti nei per didelė, nei per maža. Mūsų naudojamas sojų vaškas yra be jokių cheminių priedų, kurie pagerintų tolygų žvakės degimą. Dėl to kartais net labai patraukliam aromatui nepavyksta pasiekti pirkėjo“, – atskleidžia A. Lagūnaitė.

Sunku apsispręsti

Paklausta, kas buvo sunkiausia startuojant, pašnekovė atvira – verslo startas, kaip ir kiekvienam pradedančiajam verslininkui, sudėtingiausias finansiškai. „Apsispręsti apskritai startuoti, ypač kai tavo gaminamas produktas yra sezoniškas. Taip pat, kad ir kaip būtų gaila, Lietuvoje nėra lengvatų pradedantiesiems verslininkams ir mokesčių našta užkrinta nuo pirmųjų dienų, net nespėjus įsivažiuoti“, – tikina moteris.

Edukuoja ir populiarina ekologiją

Anot pašnekovės, viena svarbiausių naujų krypčių yra edukaciniai žvakių gamybos mokymai, kurie, kaip tikisi verslo autorė, ilgainiui peraugs ir į mini seminarus.
„Juose mokysime pasigaminti dovanas, jas originaliai supakuoti, naudojant namuose turimus resursus. Mūsų verslo vizija neatsiejama nuo ekologiškumo idėjos, todėl tokių mokymų ar ilgainiui mini seminarų metu stengsimės skleisti informaciją, kuri sąmoningai skatintų mūsų klientus eiti prie vartotojiškumo mažinimo. Juk kiekvieną išdegintą žvakės indelį ar nebenaudojamą stiklinį indą, metalinį indelį galime prikelti naujam gyvenimui, pripildydami jį sojų vašku ir paversdami žvake, kuri taps jaukumą skleidžiančiu namų dekoro akcentu“, – įsitikinusi pašnekovė.

„Baltijos kvapai“ aktyviai stengiasi prisidėti ir prie socialinių projektų ir „Zero waste“ judėjimų, o tolesni planai – savo žvakėmis sužavėti ne tik Lietuvos rinką, panaudojant savo, kaip smulkiojo verslo, pranašumus.

„Mūsų atveju smulkusis verslas yra pranašumas. Mes su kiekvienu vartotoju bendraujame tiesiogiai, atsižvelgiame į jų poreikius bei norus ir adaptuojame juos savo versle. Prisideriname prie vartotojo, todėl esame labai lankstūs, visada galvojame apie tai, kas būtų įdomu ir svarbu jiems. Vertiname tai, kad dažniausiai nauji klientai ilgainiui tampa lojalūs. Mums, kaip gamintojams, tai turbūt vienas stipriausių įvertinimų. Didieji planai – augti ne tik Lietuvos rinkoje, bet išeiti ir į kitas ES šalis, o gal net ir šiek tiek plačiau“, – atvirauja A. Lagūnaitė.

Linki nesustoti

Siųsdama linkėjimus kitiems pradedantiesiems, A. Lagūnaitė pataria visada tikėti savimi ir neišsigąsti kritikos: „Linkime nebijoti startuoti ir nenuleisti rankų, net tada, kai būna sunku. Atsiriboti nuo neigiamos kritikos tų, kurie tau sako, kad nepavyks. Tikėkite ir darykite – viskas jūsų rankose.“ 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai