NUOMOS PLATFORMĄ SUKŪRĘS STARTUOLIS SULAUKĖ PRIPAŽINIMO OKSFORDE (#)

ieva Kniukštienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 36 s.
„Reneza“ komanda Asmeninio albumo nuotr.
Kipras Gajauskas (24), Benas Baltramiejūnas (25) ir Pijus Bratčikovas (21) sukūrė startuolį „Reneza“, kuris sėkmingai veikia kaip nekilnojamojo turto nuomos platforma. Startuolis netruko būti pastebėtas. Šią vasarą „Reneza“ įkūrėjai gavo kvietimą atvykti į Oksfordo universitetą ir pasidalinti savo sukauptomis žiniomis apie nekilnojamojo turto technologijas.

Idėja gimė studijų metais

Neatsižvelgiant į palyginti jauną amžių, visi komandos nariai turi sukaupę nemažą bagažą įvairialypės patirties. K. Gajauskas jau penkerius metus aktyviai veikia nekilnojamojo turto industrijoje, B. Baltramiejūnas ilgą laiką dirbo „Nike“ korporacijoje, kur buvo atsakingas už EMEA, o P. Bratčikovas jau nuo 15 metų dėsto programavimą vienoje iš privačių Vilniaus mokyklų.

„Taip pat, neskaitant mūsų trijų bendraįkūrėjų, turime nedidelę devynių narių komandą – tai tikrai nemenką žinių bagažą turintys žmonės. Tai sakydamas, noriu pasidžiaugti, kad pavyko suburti stiprią ir motyvuotą komandą“, – pastebi K. Gajauskas.

Anot jo, „Reneza“ idėja kilo dar studijų metais, pamačius, koks susiskaldęs yra nuomos procesas ir kiek daug administracinių užduočių jį sudaro, nors jas būtų galima automatizuoti.

„Pirminė idėja kilo, kai, užsiminėdamas nuoma tarp studentų su savo ankstesne įmone, supratau, jog tuometiniai metodai nuomos procese yra labai neefektyvūs, o sprendimų rinkoje visai nebuvo. Tuomet nusprendžiau pradėti ieškoti sprendimo pats. Vienas lauke – ne karys: pavalidavęs problemą ir sprendimą su daugiau agentų, nuvažiavau pas draugą Beną ir išdėsčiau pasiūlymą. Šis nesvarstydamas prisijungė ir taip pradėjome savo kelionę“, – prisimena K. Gajauskas.

Kiekviena situacija unikali

Startuolis savo veiklą pradėjo prieš kiek daugiau nei pusantrų metų. Nuolatos sekdami startuolių naujienas, nepaliaujamai domėdamiesi rinka ir galimybėmis, komandos nariai manė, kad žino iš tiesų daug ir startuos labai sklandžiai. Visgi paaiškėjo, kad gerų rezultatų pasiekti nėra taip paprasta, kaip iš šalies atrodo.

„Nors galvojome, kad žinome daug, supratome, kad kiekviena situacija unikali ir tikrai susidūrėme su daug sunkumų. Pirmasis verslo modelis buvo B2C (verslas vartotojui). Turėjome aiškų veiksmų planą. Investavome nemažai pinigų, kad galėtume pradėti diegti paslaugas, pradėjome investuoti į rinkodarą. Trynėme rankomis, nes mūsų komandoje buvo tie patys žmonės, kurie sėkmingai startavo su „Filippo Loreti“ projektu. Tačiau konversijos nebuvo tokios geros, kokių tikėjomės, nes mums, kaip nekilnojamojo turto „online“ agentūrai, trūko savininkų pasitikėjimo“, – prisimena B. Baltramiejūnas.

Ilgainiui komanda suprato, kad pasitikėjimas gali būti esminis verslo sėkmės klausimas, o startuoliui jo trūko, nes nekilnojamojo turto savininkų akimis jie atrodė per jauni, vartotojams trūko edukacijos, pasitikėjimo pirkti priežiūros paslaugas „online“, todėl buvo sudėtinga juos įtikinti, kad „Reneza“ tikrai galės sėkmingai prižiūrėti jų nekilnojamąjį turtą.

„Mes siūlėme galimybę prižiūrėti būstus daugiau nei 70 proc. pigiau ir gauti tuos pačius rezultatus. Tai kėlė nepasitikėjimą rinkos dalyviams. Taip pat kiek įtariai vartotojai žiūrėjo ir į tai, kad esame lietuviai, kurie nori prižiūrėti namus, o juk tai yra pats brangiausias turtas, kurį žmogus perka per visą savo gyvenimą“, – sako pašnekovas.

Pakeitė kryptį

B. Baltramiejūnas juokiasi, kad ne veltui yra sukurtas posakis: kuo daugiau mokaisi, tuo labiau supranti, kad turi dar daug ko išmokti. Supratę tai ir ištaisę klaidas, „Reneza“ kūrėjai pradėjo keisti savo verslo modelį.

„Pradėjome judėti B2B (verslas verslui) modelio linkme, siūlydami efektyvų sprendimą instituciniams savininkams. Šioje vietoje supratome, kad sprendžiame dar didesnę problemą ir iškart sulaukėme didelio susidomėjimo. Prie mūsų prisijungė Artūras Asakevičius, prieš tai sėkmingai realizavęs porą projektų. Vasaros pradžioje mus taip pat pasikvietė į Oksfordo universitetą, kad paaiškintume savo verslo modelį ir nekilnojamojo turto technologijų kryptį. Mums yra garbė, kad pasaulinio lygio universitetas pritraukė lietuvių sukurto startuolio dėmesį. Turėjome progą pasidalinti savo patirtimi ir žiniomis su studentais apie tai, kaip mes automatizuojame būsto priežiūros sistemą Jungtinėje Karalystėje, kuri padeda klientams sutaupyti. Kvietimą gavome iš prof. Andrew Baumo, kuris yra gerai žinomas profesionalas nekilnojamojo turto tinkle. Tai yra didelis pripažinimas mūsų komandai. Prof. A. Baumas taip pat prisijungė prie mūsų patarėjų komandos. Šiuo metu jau esame pavalidavę B2B konceptą su tokiomis didelėmis kompanijomis kaip: „Round Hill Capital“, „Invesco“, „Greenstone“, „Pinnacle Group“, CBRE, „EcoWorld“, – pasiekimais dalinasi B. Baltramiejūnas.

Išskirtiniai rinkoje

Suradę savo verslo nišą, startuolio „Reneza“ kūrėjai išlaikė ir autentiškumą visoje rinkoje. „Esame vienintelė „Asset Management“ platforma, kuri turi technologiją, diegia priežiūros paslaugas ir yra prieinama visiems vystytojams. Esame sukūrę automatizuotą sistemą, kuri pašalina nekilnojamojo turto agentų rankinius darbus: kredito istorijos patikrinimas, ID verifikacija, sutarties pasirašymas, pinigų surinkimas, automatinis buities problemų sprendimas sujungiant su specialistais. Taip pat suteikiame nuomininkams skaitmenizuotą, aukštą paslaugų kokybę ir galimybę jiems stebėti visą nuomos ciklą vienoje programėlėje“, – pasakoja pašnekovas.

Taip pat jis priduria, kad platforma ir nuomininkui, ir nekilnojamojo turto savininkams suteikia skaitmenizuotą patirtį per visą nuomos laikotarpį, kuris taip pat padeda matyti visą informacijos judėjimą, kas vėliau leidžia dar lengviau monetizuoti tam tikrus sprendimus.

Linki turėti viziją

Komandos jėgomis sukūrę sėkmingą startuolį K. Gajauskas, B. Baltramiejūnas P. Bratčikovas pataria kiekvienam pradedančiajam nebijoti keistis, supratus, kad pirminis variantas jūsų verslui nėra tinkamas. 


„Palinkėtumėme nuodugniai apsibrėžti tikslus, apgalvoti planą ir, be abejo, turėti aiškią viziją ir jos ateities vaisius. Ir svarbiausia daug bandyti. Jei matote, kad kažkas neveikia, niekada nebijokite keisti verslo modelio, net jeigu tai reikštų keisti verslo modelį nuo pamatų“, – linkėjimus siunčia K. Gajauskas. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai