SIEKIA TAPTI GERIAUSIU DECENTRALIZUOTŲ PROGRAMĖLIŲ ANALIZĖS ĮRANKIU (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 11 s.
Startuolio komanda. Iš kairės: Dragos Dunica - CDO ir bendraįkūrėjas, Skirmantas Januškas - CEO ir bendraįkūrėjas ir Patrick Barile - COO Asmeninio albumo nuotr.
Skirmantas Januškas ir Dragosas Dunica prieš metus startavo su decentralizuotų programėlių platinimo ir analizės platforma „Dappradar“, skirta technologijai „blockchain“. Sulaukusi staigaus susidomėjimo, komanda sėkmingai eina link savo išsikelto tikslo – būti pirmu numeriu šioje rinkoje. Tuo tarpu komunikacijos vadovas  Ianas Kane’as dalinasi informacija apie šio startuolio pirmuosius žingsnius ir atėjusią sėkmę.

„Dappradar“ jau susikūrė vietą lyderio pozicijose ir yra vartotojų mėgstama bei pasitikėjimo nestokojanti „dApp“ programėlių platforma. Mes pirmaujame šioje augančioje rinkoje, nes labai artimai dirbame su programėlių kūrėjais, teikdami patikimus duomenis“, – džiaugiasi I. Kane’ִas.

Minėtosios „DAP’s“ programėlės yra tarsi įprastos mums visiems pažįstamos programėlės, tačiau su savais pranašumais. Tai lemia „DAP’s“ technologija. „DAP’s“ yra programos, veikiančios vienalyčių kompiuterių tinkluose, o ne centralizuotuose kompiuteriuose ar serveriuose. Jų kodas paprastai yra atvirojo kodo, o pagrindinę funkciją vykdo atvirojo kodo intelektualiosios sutartys, diegiamos „blockchain“. Dėl pritaikytos technologijos decentralizuotos programos duomenys yra skaidrūs ir negali būti sugadinami, todėl bendruomenei suteikiamas leidimas kurti šiose programose.

„Pavyzdžiui, per „DAP’S“ vartotojai gali naudotis bankų paslaugomis, pasiimti paskolas be apsilankymo banke ir daug kitų dalykų, net monetizuoti žaidimus. Tikime, kad ši technologija turės daug pridėtinės vertės, sprendžiant tam tikras šiuo metu egzistuojančias vartotojų patirties problemas. Technologija turėtų iš esmės pakeisti vartotojo ir institucijų bei produktų santykį“, – įsitikinęs startuolio kūrėjas.

Startuolis šiuo metu seka daugiau nei 2,5 tūkst. „DAP’s“ ir 11 tūkst. intelektualių sutarčių „Ethereum“, EOS ir TRON grandinėse.

„Kitaip nei kai kurie mūsų konkurentai, mes turime viešą ir tvirtą požiūrį, kaip filtruoti tai, ką laikome „netikru“ ar „manipuliuotu“ srautu, ypač srautą, kurį sukuria robotai“, – konkurencinį pranašumą pristato pašnekovas.

Sparčiai auga

Nuo praėjusių metų savo veiklą pradėjęs startuolis gali pasigirti sėkme. „Dappradar“ dirba 17 žmonių komanda, pastebimas aktyvus vartotojų augimas.

„Jau keletą mėnesių stebime vartotojų kintamumą. Kai kuriomis dienomis jų gali būti netoli 0,5 mln., o kartais skaičius nukrinta iki 50 tūkstančių. Tai lemia išorės veiksniai ir su „DAP’s“ susiję projektai. Visgi startuolis yra nuosekliai augantis ir vertingas, o tai įrodo investuotojų susidomėjimas“, – atskleidžia I. Kane’as.

Iš tiesų investuotojų susidomėjimo šiam startuoliui netrūksta. Visai neseniai buvo pritraukta daugiau nei 2 mln. JAV dolerių vertės investicija. Solidi investicija gauta iš pasaulinės interneto grupės, vienos didžiausių technologijų investuotojų pasaulyje – įmonės „Naspers“. Investiciją skyrė šios įmonės padalinys „Naspers Ventures“, kuris veikia drauge su „Blockchain.com“ ir „Angel Invest Berlin“.

„Dappradar“ ateities planai dideli. Mes kuriame naują funkcionalumą, kuris padės verslui išplėsti paslaugas ir pasiekti kitą augimo lygį. Investicija atėjo labai tinkamu metu – tada, kai mes esame pajėgūs skirti visas jėgas savo produktui plėtoti. Visgi detalesnių planų atskleisti negaliu, bet rinka tikrai išvys naujų produktų netolimoje ateityje“, – atvirauja pašnekovas.

Startuolio iššūkiai

Tradiciniai startuolius kamuojantys iššūkiai neaplenkė ir „Dappradar“ kūrėjų. Pašnekovo teigimu, sėkmingai veikiantis ir investicijas pritraukiantis startuolis išgyveno tinkamų žmonių paieškos sunkumus. Jis įsitikinęs, kad, norint sėkmingai augti, būtina rasti tinkamų žmonių, kurie galėtų suvaldyti procesą ir tai dažnu atveju visiems startuoliams tampa rimtu iššūkiu. Be viso to, startuolis susidūrė ir su specifiniais, būtent plėtojamai veiklai priskiriamais, iššūkiais.

„Vienas pagrindinių ir sunkiausiai suvaldomų iššūkių yra manipuliavimas duomenimis, kurie atkeliauja iš programėlių. Yra daugybė būdų stebėti netikrą duomenų srautą, matyti, iš kur ir kokia informacija atkeliauja. Svarbu tą informaciją filtruoti, kad vartotojai galėtų matyti, kurios programėlės pasirodo geriausiai ir yra patikimos rinkos žaidėjos“, – pasakoja I. Kane’as.

Keturios kategorijos

Paklaustas, kas yra startuolio sukurtos platformos vartotojai, pašnekovas vardija keturias pagrindines kategorijas, į kurias šie asmenys gali būti grupuojami.

„Visų pirma tai investuotojai ir duomenų analitikai. Mes tapome šaltiniu, teikiančiu išsamius ir lengvai prieinamus duomenis apie „dApp“ rinkas, apimančias mainus, azartinius žaidimus, azartinius lošimus ir prekyvietes. Kita vartotojų kategorija – „DAP’s“ programėlių kūrėjai, kuriems mes siūlome įžvalgas apie rinkoje veikiančius konkurentus, jų produktus ir suteikiame galimybę reitinguotis bei populiarinti savo programėlę. Na, ir galiausiai tie, kurie naudojasi „DAP’s“ programėlėmis, iš mūsų gauna naudingos informacijos, kuri gali lemti jų pasirinkimus“, – pasakoja I. Kane’as.

Jo teigimu, vertinant geografiškai, „Dappradar“ rinka yra visas pasaulis. Visgi pastaruoju metu vartotojų aktyvumas pastebimas Azijoje ir Amerikoje. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai