MAGIŠKASIS KETVERTAS LYDĖJO ATVERIANT NAUJO RESTORANO DURIS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 4 s.
Vesta Žemaitė Irmantas Gelūnas/Fotobankas
Elektrėnuose gimusios, tačiau didžiąją gyvenimo dalį Vilniuje praleidusios Vestos Žemaitės (30) verslo istorija ypatinga. Ketverius metus sėkmingai Palangoje plėtotas restoranas pavadinimu „Restoranas 4“ nuolat sukeldavo nostalgiją, kai po vasaros sezono tekdavo skirtis su darbuotojais ir vykti į sostinę. Vis dažniau verslininkės galvoje užsimegzdavo svajonės papildyti ir Vilnių pajūrio žavesiu, o šiemet tai pavyko. Duris atvėrė antrasis restoranas „Pink & Yellow“, įsikūręs Gedimino pr. 44A, lyg dar kartą įrodydamas, kad ketvertas užima magišką vietą V. Žemaitės gyvenime.

„Gavę pasiūlymą būti partneriais verslo centre „Live Square“ kartu su tokiais žymiais vardais kaip viešbutis „Hilton“, advokatų kontora „Sorainen“ ir bendradarbystės erdvė „Spaces“, neabejojome, kad tai rimtas žingsnis dar vienos svajonės išpildymo link. Turime sveiko avantiūrizmo, nes su „Pink & Yellow“ ne tik pajūrio ramybe papildome Vilniaus šurmulį, bet ir brendame į ambicingesnius didelio pramogų komplekso vandenis“, – atskleidžia pašnekovė.

Anot jos, jau pirmo susitikimo metu stovint stogo terasoje greitesnis širdies ritmas leido suprasti, kad ši vieta unikali ir naujas restoranas privalo būti būtent čia – Gedimino prospekto širdyje.

„Mums pasirašant sutartį dar statybų metu, „Live Square“ neturėjo priskirto adreso ir tik vėliau sužinojome, kad mums priskirtas adresas bus: Gedimino pr. 44A. Negalėjau patikėti, kad Palangoje gimusi ketvertų magija mus atsekė net iki sostinės ir būtent ketvirtąjį sezoną“, – džiaugiasi V. Žemaitė.

Rado savo nišą

Prisimindama verslo istorijos pradžią, pašnekovė tikina maitinimo sektoriuje atradusi save ir galinti įprasminti tai, kuo tiki labiausiai: „Didžiausia mano aistra – būti tikru žmogumi tarp tikrų žmonių ir nuolat tobulėti. Būtent todėl save visiškai atradau maitinimo srityje. Ji leidžia būti entuziastingoje, jaunatviškoje profesionalų komandoje, įpareigoja nuolat keistis, augti, atrasti skonius ir domėtis pasaulio naujienomis. Bet maloniausia tai, kad visu tuo galime dalintis su žmonėms, kartais net padėti ir jiems atrasti kažką netikėto ar pasirūpinti jų šventėmis nuo patiekalų iki menkiausių detalių.“

Tai, kad eina tinkama linkme, rodo ne tik naujas restoranas sostinėje, bet ir keturis sezonus besitęsianti sėkminga Palangos restorano veikla.

„Nerti į platesnius vandenis pastūmėjo mus palaikantys ir nuolat užsukantys restorano svečiai, faktas, kad restoranas pajūryje sėkmingai veikia neatsižvelgiant į sezoniškumą, taip pat kolegos, su kuriais dirbame ir kuriuos vadiname šeimos nariais. Praėjus vasaroms, būdavo sunku skirtis su darbuotojais, todėl svajojome vėl susitikti ir kartu tęsti veiklą sostinėje. Restoranas Vilniuje atrodė ne tik daug žadanti nauja kryptis, bet ir išeitis, siekiant panaikinti mus skiriantį 300 km atstumą. Tiesa, grįžti į sostinę svajojome jau seniai“, – atvirauja V. Žemaitė.

Kūrė restorano pasaulį

Įžengę į Vilnių su ambicijomis sukurti unikalų restoraną, pašnekovė su komanda ilgai strategavo, kaip tai padaryti geriausiai ir atskleisti klientams tai, kas svarbiausia ir visai komandai.

„Siekdami pabrėžti unikalumą, mes ne tik norėjome sujungti romantišką prieškario art deco ir pokario space age epochų nostalgiją, bet ir, svarbiausia, įžiebti šypseną vilniečiams niūriais rudens ir žiemos mėnesiais. Mūsų ištikimi svečiai Palangoje žino, kad esame ne tik madingi ir patikimi, bet ir linksmi bei nuoširdūs. Jazz ir funk eros bei elektroninės muzikos fonas, matyt, geriausiai atspindi mūsų stilių – modernų retro“, – teigia V. Žemaitė.

Verslininkė pasakoja, kaip dėliojo pirmuosius restorano planus: „Prisimenu, kaip sėdėjome prie visiškai švaraus popieriaus lapo, kuriame nubrėžtos tik pagrindinės sienos, ir jame kaip žaidime kūrėme savo restorano pasaulį. Kur bus virtuvė, kur joje kokia gamybos zona, pro kur atvyks žaliavos, kaip atrodys baras, kaip išdėstysime baldus ir kur koks elektros lizdas turėtų būti. Negaliu apsakyti, koks malonumas pirmiausia viziją sudėlioti ant popieriaus, o vėliau paversti realybe. Kiek malonu, tiek ir sunku, ypač dėl atsakomybės jausmo, kai norisi, kad viskas būtų nepriekaištinga, kai pats darai ir tikiesi iš savęs kas kartą vis daugiau.“

Be to, nors sostinėje ir verda gyvenimas, pulsuojančio miesto atmosferos čia vis dar maža, o barai, kuriuose galėtum gauti išties gerų kokteilių, pasislėpę senamiesčio kiemuose ar rūsiuose.

„Unikalioje stogo terasoje esantis lounge baras „Pink“, tikime, sukurs didelio miesto baro energetiką Vilniuje. Šiuo nauju projektu planavome kurti ne tik naujas vietas, bet ir naujas pramogų kategorijas“, – atskleidžia verslininkė.

Konkurencija nebaisi, kai ji motyvuoja

Pašnekovė įsitikinusi, kad visi dirbantieji restoranų versle visuomet jaučia konkurenciją ir tai nėra blogai. Anaiptol, tai labai sveika.

„Mūsų akimis, tai viena iš motyvacijos priemonių. Kaip reikėtų kurti ir lipti laipteliais link geriausiųjų, jei negalėtume vieni pas kitus ragauti, vieni iš kitų mokytis, vieni kitus kritikuoti ir padėti“, – įsitikinusi pašnekovė.

Vis dėlto didžiausius nuopelnus verslininkė priskiria abiejų restoranų lankytojams, nes būtent jie yra tikroji ir pati stipriausia komandos motyvacija. „Jų nuoširdūs komentarai, pastabos, išsakyti ar įgyvendinti asmeniniai lūkesčiai, nuoširdūs pokalbiai ir jų noras vėl sugrįžti į mūsų restoraną. Šiemet visi restorano svečiai, išrinkdami mus „30 geriausių Lietuvos restoranų“ apdovanojimų nominacijoje „Žmonių pasirinkimas“, suteikė tiek motyvacijos, kad užteks ir Vilniaus, ir Palangos, o gal ir dar vienam naujam projektui. Už tai esame be galo dėkingi“, – džiaugiasi V. Žemaitė.

Patarimai svajojantiesiems

Paklausta, ką daryti, jeigu galvoje kirba svajonė atverti nuosavo restorano duris, pašnekovė atskleidžia savo sėkmės receptą, kuriame, anot jos, pagrindinį vaidmenį atlieka komanda.

„Jei svajojate atidaryti restoraną ir turite tiek motyvacijos, kad negalite neatidaryti (ir, aišku, turite pinigų ir labai daug laiko, tiksliau, nebenorite laiko sau), tuomet reikėtų nusiteikti, kad laukia daug iššūkių. Pradedant nuo biudžeto, kuris tikrai išsipučia nuo planuoto bent pusantro karto. Bet pirmiausia, manau, pradėti reikėtų ne nuo sienų, vietos ar baldų – pirmiausia svarbu sukurti idėją, tuomet surasti žmonių, kurie ja tikėtų kartu su jumis, o kartais gal net labiau nei jūs, ir tik tuomet ieškoti tam projektui tinkamiausios vietos. Nuoširdžiai tikiu, kad tik gera vieta arba tik gera idėja nebus visiškai sėkmingos, kol neturės sielos – žmonių, kurie tai įgyvendina ir tuo tiki“, – sako V. Žemaitė.

Istorijų ir pamokų, atidarant nuosavą restoraną, pašnekovės teigimu, yra begalė. Ne visada viskas pavyksta taip, kaip buvo planuota, tačiau kiekvienas sprendimas atneša naujų patirčių ir jomis verslininkė nusiteikusi mielai pasidalinti su pradedančiaisiais savo restorane „Yellow“ ar bare „Pink“.

Greta viso to V. Žemaitė skatina atsigręžti į žmones, būti arčiau jų ir tikėti savo sprendimais: „Be svarbiausiais jau tapusių kantrybės, ištvermės, šalto proto, tikėjimo savo jėgomis linkėjimų, skatinčiau būti arčiau žmonių. Dažnai atsakymai į mus kamuojančius klausimus slypi artimiausioje aplinkoje, o žmonės, dirbantys kaip vienas kumštis, nevengiantys dalintis idėjomis, palaikantys ir gerbiantys vienas kitą, yra stipriausia jėga. Tuo mes jau įsitikinome, tikimės, įsitikinsite ir jūs.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai