...

Į maisto ir kasdienio vartojimo prekių pristatymo rinką atveda stiprų konkurentą

Verslas

2019.11.12

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Į maisto ir kasdienio vartojimo prekių pristatymo rinką atveda stiprų konkurentą

Lietuvių startuolis „LastMile“ ėmėsi ambicingos misijos – suteikti galimybę vartotojui internetu įsigyti prekių iš bet kurios norimos parduotuvės ir sulaukti jų savo namuose vos per kelias valandas. Startuolio įkūrėjas Tadas Norušaitis tikina matantis didelį potencialą šioje srityje, o pritrauktos investicijos leidžia suprasti, kad pasirinktas tinkamas kelias.

Atliepia šiuolaikinio žmogaus poreikius

Paklaustas, kaip kilo idėja imtis tokios veiklos, T. Norušaitis atskleidžia, kad mintis įkurti „LastMile“ išsivystė pamažu. Šis verslas, anot jo, neperteikia jokios revoliucinės žinutės, nes panašių pavyzdžių pasaulyje jau yra. Vis dėlto apsipirkimas internetu ir spartus prekių pristatymas Lietuvoje itin auganti niša, tad ši idėja kilo laiku ir vietoje, tačiau konkurencijos startuolis visai nebijo.

„Lietuvoje maisto prekių e. prekybos ir pristatymo paslaugą teikia tik kelios įmonės, kol kas didžiausia ir žinomiausia iš jų yra „Barbora“ („Maxima“). Taip pat žinoma, kad nuo kitų metų prekybos tinklas „Rimi“ pristatys savo e. prekybos ir pristatymo platformą Lietuvoje. Žinodami abiejų žaidėjų turimas patirtis prekyboje, esame įsitikinę, kad konkurencija tarp visų žaidėjų vyks visą laiką. „LastMile“ idėja nėra naujovė pasaulyje, šis modelis plačiai paplitęs Amerikoje „Instacart“, „Shipt“, taip pat sėkmingai kuriasi konkurentai ir Europoje: „Glovo“, „Supermercado24“ ir kt.“, – pasakoja pašnekovas.

Atsisiuntus startuolio programėlę, bus galima išsirinkti norimų prekių iš bet kurio pasirinkto prekybos tinklo ar specializuotos parduotuvės. Pateiktą užsakymą gaus kurjeris, kuris nuvyks į vietą paimti prekių ir netrukus jas pristatys užsakovui.

Ambicinga plėtra

Pirmąją programėlės versiją vartotojams gana tyliai startuolio komanda pristatė dar šių metų vasaros pabaigoje. Jie sako sąmoningai neskyrę daug dėmesio reklamai, mat visų pirma norėjo produktą išbandyti.

„Starto labai nereklamavome, labiau bandėme ir tikrinome vartotojų reakciją bei rinkome pastabas programėlei tobulinti. Rugsėjo pabaigoje, atsižvelgę į vartotojų pastabas, pasiūlėme jiems naują programėlės versiją. Kiekvieno apsipirkimo metu kliento prašome įvertinti apsipirkimo, aptarnavimo ir pristatymo paslaugų kokybę, pagal dabartinius klientų vertinimus bendras reitingas 4,5 balo iš 5 galimų. Taip pat matome, kad didžioji dalis vartotojų išbandę paslaugą sugrįžta vėl, rezultatas tikrai džiugina, nes matome, kad mūsų įžvalgos apie tokios paslaugos trūkumą pasiteisino“, – džiaugiasi verslininkas.

Artimiausiu metu startuolis planuoja įžengti į Kauno rinką, o ateinančiais metais startuoti ir Klaipėdoje. Kur keliai nuves dar vėliau, „LastMile“ komanda neatskleidžia.

Stipri komanda suteikia jėgų

Startuolį įkūrė trys bendraįkūrėjai: Tadas Norušaitis, Jonas Dikmonas ir Algirdas Macaitis. Pasak T. Norušaičio, būtent komandos daugialypiškumas padėjo greitai ir efektyviai sukurti startuolį.

„Šioje vietoje mums labai pasisekė, nes susibūrė labai motyvuota komanda su skirtingomis kompetencijomis. Tai leido uždengti pagrindines kryptis investuojant tik savo asmeninį laiką ir sukauptas žinias, o rizikos kapitalo ir asmenines pinigines investiciją nukreipti ten, kur trūko papildomo resurso arba kompetencijos“, – sako pašnekovas.

Tiesa, jis pripažįsta, kad itin daug drąsos prireikė išeiti iš savo komforto zonos: „Sunkiausia mesti apmokamą darbą ir visą laiką skirti idėjai, tačiau tai atnešė ir įdomių aspektų – naujos pažintys ir nauji iššūkiai.“

Investuotojus papirko užtikrintumas

Rizikos kapitalo fondo „Contrarian Ventures“, patikėjusio startuolio idėja, atstovas Tomas Kėbla pasakoja, kad investuotojams įspūdį paliko komandos energija ir ryžtas dirbti.

„Komanda su minimaliais resursais sukūrė ir paleido platformą per kelis mėnesius, o tai yra reta ir įspūdinga. Žinoma, svarbu pasirinkti tinkamą laiką startui. „LastMile“ sugebėjo pateikti sprendimą augančiai, atrodo, akivaizdžios paslaugos paklausai su vienu geriausių klientų aptarnavimu. Jų nuolatinės pastangos tobulinti pristatymą klientams ir pačių sukurta platforma, leidžianti lengvai prisitaikyti prie 100 ar 1 000 užsakymų per dieną, padeda jiems greitai augti visose rinkose, į kurias „LastMile“ ketina eiti“, – įsitikinęs T. Kėbla.

„Ne“ dar nieko nereiškia

Ieškodamas, ką galėtų patarti kitiems, siekiantiems investicijų, T. Norušaitis atskleidžia, kad svarbu suprasti, jog bet kuris investuotojas idėjos neparems. Būtina pasirinkti tinkamą investavimo paieškos sprendimą ir nenuleisti rankų.

„Sunku iš pradžių suprasti, kad „ne“ iš tikrųjų reiškia „per anksti“, „nepakankamai pasiruošta, tu dar padirbėk“ arba „ne tas investuotojas“, o ne tai, kad tavo idėja yra netinkama“, – įsitikinęs pašnekovas.

Jam antrinantis T. Kėbla pabrėžia, kad svarbu suprasti, kokio tipo investicija reikalinga būtent jūsų verslui: „Rizikos kapitalas tinka tam tikroms įmonėms, kurioms reikia greitai augti ir kurti didelį verslą. Jei šis greitis nėra jūsų prioritetas, galbūt verta svarstyti kitus finansavimo instrumentus. Planuojamos kelionės pabaigoje turi matytis didžiulis atlygis. Taip pat rizikos kapitalo investuotojai linkę investuoti į įkūrėjus, kurie dega savo sprendžiamu iššūkiu ir susiduria su tuo iššūkiu asmeniniame gyvenime.“

Linki atkaklumo

T. Kėbla startuoliams siūlo gerai apsvarstyti, ką verta išmesti iš savo darbų sąrašo. „Sukurti kažką naujo yra gana sunku, net kai esi visiškai susitelkęs į tai. Be susikaupimo ir kryptingo darbo tai dažniausiai neįmanoma. Kaip žmonės, mes dažnai darome klaidų pasirinkdami, ką pridėti į savo darbų sąrašą, o ne išimti. Galbūt skambės nuvalkiotai, bet vienas Warreno Buffetto pastebėjimų apibendrina tai labai aiškiai: „Skirtumas tarp sėkmingų ir labai sėkmingų žmonių yra tai, kad labai sėkmingi žmonės beveik viskam sako „ne“, – cituoja pašnekovas ir linki sėkmės, siekiant ne tik savo tikslų, bet ir investicijų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.