SUKŪRĖ PAŽANGIĄ ŽAIDIMŲ PREKYVIETĘ (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 47 s.
Žygimantas Mikšta ir Vytis Uogintas Asmeninio albumo nuotr.
Vos prieš metus Žygimantas Mikšta ir Vytis Uogintas startavo su savo nauju projektu – žaidimų prekyviete „Eneba“. Dabar komanda išsiplėtė iki daugiau nei 40 darbuotojų ir sulaukė pripažinimo rinkoje, startuoliui pritraukus net 2,5 mln. eurų investiciją.

„Rinkoje žaidimų prekyviečių yra daugybė, tačiau mes jaučiamės pajėgūs visas sutriuškinti, nes jos nebėra inovatyvios. Tai yra pagrindinis „Enebos“ pranašumas. Mes skiriame daug dėmesio platformos vystymui, sutelkėme nuostabią komandą, kuri žaidimų prekyvietę pavertė greitesne, saugesne ir patogesne kasdieniam naudojimui“, – teigia Ž. Mikšta.

Taip pat komanda daug dėmesio skiria šioje rinkoje vyraujančioms rizikoms panaikinti. „Mes labai kruopščiai tikriname ir atrenkame žaidimų pardavėjus, norime užtikrinti kokybę ir kiek įmanoma sumažinti riziką, tenkančią vartotojui. Kuriame įrankius, siūlome naršymą vietos kalba, vietinį apmokėjimą, pagalbą ir panašius dalykus, kad užsukusiam vartotojui būtų kuo patogiau. Iš esmės mokomės iš savo konkurentų klaidų ir siekiame tvaraus augimo“, – sako pašnekovas, pabrėždamas, kad būtent teisingas planavimas ir strateginis mąstymas padeda efektyviai vystyti idėją.

Domėjosi žaidimų platformomis

Paklausti, kodėl nusprendė imtis šios veiklos, Ž. Mikšta ir V. Uogintas atskleidžia, kad kompiuterinius žaidimus mėgo visada ir būtent tai paskatino verslauti būtent šioje srityje.

„Mes tikime, kad žaidimai yra tam tikra meno rūšis, kuria būtina dalintis, tad nusprendėme įkurti erdvę, kurioje nusipirkti žaidimą taptų paprasčiau. Pasaulyje vis dar yra daugybė regionų, kur kompiuterinių žaidimų entuziastai neturi prieigos prie norimų žaidimų dėl tam tikrų aplinkybių ir mes sprendžiame šias problemas“, – atskleidžia Ž. Mikšta.

„Eneba“ startavo prieš metus ir savo verslo pradžiai pasirinko Europos rinką, vėliau pasiūlė savo paslaugas ir Lotynų Amerikos rinkai. Visgi pagrindiniu iššūkiu tapo visiško globalumo siekis.

„Siekiant globalumo, turėjome skirti šiek tiek laiko tam, kad būtų galima įdiegti įvairius mokėjimo metodus ir lokalizaciją, tinkančią ir regionams už Europos ribų. Be to, kitaip nei didžiausi konkurentai, mes nenorėjome leisti kiekvienam parduoti savo prekių. Kitose prekyvietėse susiduriama su daugybe pardavėjų aferistų, todėl norėjome šią problemą spręsti nuo pat pradžių. Mes kruopščiai pasirenkame savo žaidimų platintojus, kad galutiniam vartotojui galėtume suteikti kuo geresnes paslaugas su minimalia rizika“, – pabrėžia pašnekovas.

Rinka labai plati

Kompiuteriniai žaidimai žaidžiami labai plačia geografine amplitude, tad rinka „Enebai“ veikti yra išties didelė.

„Pradėjome nuo Europos rinkos, tačiau dabar tęsiame savo augimą ir kitas svarbus žingsnis mūsų platformai yra didžiausia kompiuterinių žaidimų rinka – Jungtinės Amerikos Valstijos“, – atvirauja Ž. Mikšta.

Didžiausi sunkumai, su kuriais susiduria startuolis, yra tinkamas rizikų sumažinimas. Anot pašnekovo, daug jėgų kainuoja kiekvieno proceso stebėsena. Net atrinkus patikimus žaidimų tiekėjus, kartais pastebima, jog prireikia nuolatinių atnaujinimų ir pagalbos, kad pardavimai vyktų sklandžiai ir saugiai. „Šiam tikslui įgyvendinti nuolat plečiame savo pagalbos ir vystymo komandą“, – sako pašnekovas.

Komanda jau pritraukė didelį ratą vartotojų, o iki šių metų pabaigos tikimasi, kad platforma pasieks 8 mln. eurų apyvartą.

„Šiuo metu skaičiuojame daugiau nei 2 mln. unikalių vartotojų iš viso pasaulio. Mūsų platformoje žaidimus perka ir parduoda ne tik lietuviai, bet ir vokiečiai, ispanai, olandai, prancūzai bei daugybės kitų šalių žaidimų gerbėjai“, – teigia V. Uogintas.

Startavo su milijonine investicija

Visai neseniai startuolio veikla susidomėjo investuotojai iš Didžiosios Britanijos – fondas „InReach Ventures“. Tai išskirtinis investicinis fondas, naudojantis patentuotą programinę įrangą, paremtą mašininio mokymosi technologija, kad surastų ir įvertintų perspektyviausius Europos startuolius. Platformai „Eneba“ šis fondas skyrė 2,5 mln. eurų investiciją. Iki tol startuolis kūrėsi ir plėtė savo veiklą asmeninėmis investicijomis. Tam buvo skirtas net 1 mln. eurų.

„Šiuo metu ieškome naujų partnerių, padėsiančių pakeisti žaidimų prekyviečių verslo taisykles mūsų naudai“, – sako Ž. Mikšta.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai