...

Ž. Žvagulis: tikiu žiniomis ir įdirbiu

Verslas

2012.12.20

Autorius: Dario Malinowski

Temos: .

Ž. Žvagulis: tikiu žiniomis ir įdirbiu

Žilvinas Žvagulis "Zuzi Records" archyvas

Perfrazuojant klasikinės rusų komedijos „Ivanas Vasiljevičius keičia profesiją“ herojų, šio žmogaus pavardė per daug žinoma, kad ją sakyti. Scenos darbininkas, didžėjus, atlikėjas, televizijos laidų vedėjas, verslininkas. Žilvinas Žvagulis – tarytum chameleonas, vis keičiantis amplua.

„Negaliu ramiai sėdėti vietoje, jaučiu nuolatinį veiklos alkį. Drybsojimas prie televizoriaus tikrai ne man“, – teigia 47-erių „Zuzi Records“ įkūrėjas, kuris mielai pasidalijo leidybos verslo ištakomis bei perspektyvomis.

Leidybos įmonė, kuriai šiuo metu vadovauja Ž. Žvagulis, veiklą pradėjo tęsdama „Jam Records“ veiklą. Abi įmonės buvo įkurtos pašnekovo iniciatyva, o skirtingais laikotarpiais joms vadovavo daug žymių Lietuvos muzikos pasaulio atstovų: laidų prodiuseris Aurelijus Silkinis, buvęs „Tangomanijos“ vedėjas Darius Baltušis, renginių vedėjas ir buvęs didžiausios Lietuvoje muzikos įrašų platintojų „Prior Records“ direktorius Mindaugas Bartninkas.

Ž. Žvagulio teigimu, pagrindinė kompanijos įkūrimo priežastis – noras savo reikalus tvarkyti pačiam. „Kodėl neapsitarnauti pačiam?“ – klausiamai taria verslininkas ir priduria, kad nuosavos leidybos kompanijos turėjimas yra idealus verslo modelis artisto gyvenime. „Atsimenu, 98-aisiais kreipiausi į „Bomba Records“ (viena seniausių leidybos įmonių Lietuvoje – aut. past.) su prašymu išleisti žmonos Irenos Starošaitės albumą. Ir ką manote, jie atsisakė tai daryti, nes Irenos muzika neatitiko „Bombos“ leidžiamo formato. Tada ir pamaniau, o kodėl negalėčiau visko daryti pats“, – dalijasi prisiminimais Ž. Žvagulis.

Verslininkas neslepia, kad žengimas į muzikos leidybos verslą pareikalavo daug investicijų, kurios būtų buvusios neįmanomos be sėkmingos muzikinės veiklos.

„Daugybės muzikos projektų plėtojimas padėdavo generuoti vis naujas pajamas. Tai buvo laikai, kai piratavimas nebuvo pasiekęs tokio masto kaip dabar. Žmonės noriai pirko mūsų leidžiamus diskus, o dalį gauto pelno panaudodavome naujam verslui plėtoti“, – sako „Zuzi Records“ įkūrėjas.

Štai, pavyzdžiui, vien Ž. Žvagulio albumas „Makaronai“ buvo parduotas beveik 70 tūkst. egzempliorių tiražu ir tapo du kartus platininis. Pasak verslininku tapusio atlikėjo, pinigai, gauti iš šio albumo pardavimo, leido įmonei gyvuoti ištisus dvejus metus.

Pašnekovas neslepia, kad veiklos pradžioje neapsieita be daugybės klaidų. Didžiausia problema ilgainiui tapo chaosas autorių teisių srityje.

„Muzikos leidybos versle yra daug nežinomųjų, apie kurių egzistavimą startuodami mažai žinojome. Dėl to pradžioje pridarėme nemažai klaidų, kurios kainavo laiko, nervų ir pinigų. Bet iš kiekvienos klaidos stengėmės pasimokyti, tad visą laiką judėjome į priekį“, – teigia Ž. Žvagulis.

Šiuo metu „Zuzi Records“ užsiima ne tik muzikos projektų leidyba. Per keturiolika veiklos metų įmonė daug investavo į garso ir apšvietimo aparatūrą, kitas reikalingas technologijas. Be garso, šviesos, sceninių konstrukcijų nuomos, profesionalų komanda organizuoja šventes ir renginius, bendradarbiaudama su Lietuvos bendrovėmis ir televizijomis.

Pasak Ž. Žvagulio, skirtingų veiklų plėtojimas yra geras būdas išsilaikyti paviršiuje. „Niekam ne paslaptis, kad muzikos leidybos verslas išgyvena ne pačias geriausias dienas. Naujų albumų pardavimas visame pasaulyje pasiekė žemiausią lygį, apie Lietuvą net nėra ko kalbėti. Dėl krizės mūsų leidžiamų albumų pardavimas smuko net 90 proc.“, – atvirauja vyras ir priduria, kad „Zuzi Records“ nuo bankroto apsaugojo tik sumani verslo strategija.

Po įmonės stogu veikia ne tik leidybos kompanija, bet ir profesionali garso studija, repeticijų bei choreografijos salė. Bendrovė uždirba iš įvairių muzikos projektų prodiusavimo bei plėtojimo. Dar vienu pajamų šaltiniu, pasak kompanijos įkūrėjo, turėtų tapti internetinė garso įrašų parduotuvė zuzimuzika.lt. „iTunes“ muzikos parduotuvę primenantis projektas orientuojamas į autorių teises gerbiančius muzikos mėgėjus, kuriems legaliu būdu šiuo metu siūloma įsigyti net 12 tūkst. Lietuvos atlikėjų kūrinių.

„Žinoma, nesitikiu, kad šis projektas atneš man didelį pelną, – sako verslininkas. – Tai daugiau šviečiamoji veikla, noras parodyti, kad Lietuvoje irgi egzistuoja atsakingas požiūris į autorių teises.“

Jis džiaugiasi, kad per pastarąjį dešimtmetį įvyko teigiamių pokyčių Lietuvos muzikos vartotojų mentalitete.

Nepaisydamas sudėtingos situacijos muzikos leidybos srityje, verslininkas yra kupinas gerų emocijų. „Paprasčiausiai su galva pasineriu į mėgstamą darbą ir stengiuosi į viską žiūrėti optimistiškai. Per keturiolika įmonės gyvavimo metų išgyvenau tiek daug įvairių pakilimų ir nuopuolių, kad galiu džiaugtis įgijęs savotišką imunitetą visoms negandoms“, – teigia Ž. Žvagulis.

„Zuzi Records“ įkūrėjas įsitikinęs, kad žengti nuosavo verslo link padeda ne tik užsispyrimas, drąsa ir nuolatinis noras tobulėti, bet ir žinios. Dėl to jis ragina visus jaunus, kūrybingus žmones būti aktyvius ir siekti žinių. „Mąstykite, darykite, kurkite. Nebijokite siūlyti idėjų ir kovoti už jas. Nebijokite klysti, o suklydę semkitės patirties ir mokykitės iš klaidų“, – sako pašnekovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.