...

Gerai verslo pradžiai – patarimai tų, kurie išmano šį verslą

Verslas

2012.12.27

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Gerai verslo pradžiai – patarimai tų, kurie išmano šį verslą

Klientus reikia suprasti, mokėti su jais kalbėtis Asmen.albumo nuotr.

Daugybė pasakų baigiasi vestuvėmis ir sakiniu: „Jie ilgai ir laimingai gyveno.“ Neatsitiktinai ir žodis „vestuvės“ turi pasakiškų konotacijų. Juk kiekviena mergaitė apie savąsias pradeda galvoti nuo kokių šešerių… Žinoma, realybė nuo svajonių skiriasi ir tenka susidurti su bėdomis, kurios gadina pasakišką nuotaiką. Laimė, yra vestuvių salonai. Jų darbas – perimti bent dalį tų bėdų. Pasikalbėjome su Panevėžyje neseniai įsikūrusio „Uno Momento“ įkūrėja Indre Malinauskaite (22) apie verslo pradžią, subtilumus ir žavesį.

„Uno Momento“ veiklos pradžia susijusi su asmeniniu poreikiu. Indrė planuodama savo vestuves nusprendė įkurti vestuvių saloną ir tam žinoma prisidėjo jos mama Virginija Malinauskienė (40). „Visada norėjome šeimos verslo. Pradėję planuoti, dėlioti savo vestuves galvojome, kokio verslo galėtume imtis. Norėjome tokio, kuris keltų teigiamas emocijas, kad klientai ateitų ne pikti, o su gera nuotaika. Nemažai galvojome, o vieną dieną pasakėme: darome. Net nelabai daug skaičiavome. Aišku, vėliau jau susipažinome su statistika tiek Vilniuje, tiek Panevėžyje. Lyginome, kiek čia yra vestuvinių salonų, kiek salonui tenka klientų. Jų tenka po tiek pat. Panevėžyje gal net daugiau“, – sakė verslininkė.

Indrė teigia, kad idėja kurti savo verslą buvo tarsi savaime suprantama. Verslauti Indrė norėjusi visada. „Visada manėme, kad būtina užsiimti savo verslu ir ką nors sukurti. Jau geriau pabandyti ir padaryti. Gali ir nepasisekti, bet ateityje nereikės gailėtis, kad nebandei. Dabar toks amžius, kai galime daryti. Gal iš dešimt kartų devynis ir nepataikysime, bet dešimtą tikrai pataikysime. Kuo greičiau pradėsime, tuo greičiau rasime sėkmingą idėją. Ieškojimas, informacijos rinkimas, organizavimas, kūrimas taip pat teikia malonumą“, – teigė I.Mailinauskaitė.

Verslininkė sako, kad norai ir realios galimybės ne visada sutampa. Iš vidaus viskas atrodo kiek kitaip. „Iš pradžių pasidomėjome suknelėmis. Ieškojome tiekėjų. Radome porą salonų Kaune, vieną Vilniuje. Pabendravome su jų įkūrėjais, jie mums atskleidė tas paslaptis. Aišku, vienaip apie šitą verslą galvojome iš pradžių, o įsigilinus labiau pasirodė daugiau niuansų. Aišku, jau buvome nusiteikę, kad bus ne taip, kaip iš pradžių įsivaizdavome, nes iš išorės visada atrodo vienaip, o iš vidaus visai kitaip.

Pagrindinis darbas buvo susirasti tinkamas patalpas. Kokį mėnesį ieškojome, vaikščiojome po miesto centrą, klausinėjome visų dirbančių ir nedirbančių įmonių, ar neketina artimiausiu metu išsikraustyti. Jau manėme, kad nerasime, nes mūsų miestas nėra didelis ir geriausios vietos visada užimtos. Sakėme, kad jei nerasime geros vietos, tai geriau išvis nieko nedarome. Paskutinę akimirką pasitaikė tokiam verslui tinkama patalpa“, – pasakoja Indrė.

Ji sako, kad verslas niekaip nebūtų pajudėjęs, jeigu ne kolegų iš kitų miestų pagalba ir patarimai. „Iš vienos Kauno įmonių, kuri turi savo saloną ir yra kelių mados namų atstovai Lietuvoje, pirkome keletą suknelių. Jie mums viską smulkiai išaiškino, davė daug patarimų. Nurodė ir kokių jų padarytų klaidų reikėtų vengti. Tačiau klausimų nuolat kyla. Kadangi jie dabar yra mūsų partneriai, nuolat bendraujame. Jie mums patarė netgi tokius dalykus, kokios pas mus turėtų būti spintos, persirengimo kabinos“, – sakė verslininkė.

Vestuvių salonų net ir nedideliame mieste yra bent du. Taigi pasiūla didžiulė. Ką išskirtinio ketina pasiūlyti „Uno Momento“, kad žmonės rinktųsi būtent juos? „Mes bandysime išsiskirti tuo, kad siūsime papuošimus bažnyčiai ir automobiliams. Netgi mėginsime išleisti atskirą kolekciją, siūlyti ją kitiems salonams. Yra planų siūti staltieses, kėdžių užvalkalus, pritaikant skirtingus aksesuarus. Turime įdomių apvalkalų šampano buteliams“, – dėstė I.Malinauskaitė.

Ji sako, kad vestuvių salonas smarkiai skiriasi nuo paprastų drabužių parduotuvių, nes apima daug didesnį veiklos spektrą. Be to, čia didelį vaidmenį atlieka bendravimas. Klientus reikia suprasti, mokėti su jais kalbėtis.

„Aišku, paprastoje drabužių parduotuvėje klientai tiesiog renkasi, matuojasi ir perka. Tuo viskas ir baigiasi. Mes dar ir taisome, pritaikome sukneles konkrečiai moteriai. Tai dažnai būna ir paskutinę akimirką, kai moteris prieš vestuves numeta kokius šešis kilogramus. Čia jau reikia išmanyti žmonių psichologiją. Būna, kad norima to, ką matė per televiziją ant kažkokios manekenės, o realybėje nuotakai ta suknelė visai netiktų. Išmanyti specifiką būtina, bet tai įmanoma tik dirbant“, – teigia Indrė.

Vestuvės verslininkei labiausiai patinka dėl teigiamų emocijų. Ko gero, vienas pagrindinių vestuvių salono uždavinių ir yra padėti jų sukelti kuo daugiau. „Visų pirma su vestuvėmis susijusios geros emocijos. Antra, klientams tai yra vienintelė tokia šventė. Jie negaili pinigų ir kiekvienai detalei, kiekvienam aksesuarui skiria daug dėmesio. Galima žmonėms padėti pasirūpinti kiekviena smulkmena, pasiūlyti naujų idėjų. Šiame versle neužtenka išmanyti vienos srities. Tai kūrybinis darbas. Čia ir įdomumas: kurti, siūlyti, padėti ir uždirbti“, – dėstė I.Malinauskaitė.

UNO Momento

11-1356597903-543951.jpg 11-1356597967-421306.png 11-1356597991-664569.jpg 11-1356598020-231109.jpg 11-1356598068-580416.jpg 11-1356598100-721212.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.