...

Į priekį veda pozityvumas ir tvirta komanda

Verslas

2014.03.31

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Į priekį veda pozityvumas ir tvirta komanda

okay.lt komanda Asmeninio albumo nuotr.

Studentavimo metais suvalgiau daug bulvių, makaronų ir ryžių. Tik nemanykite, kad skundžiuosi. Man juk būdavo skanu. Kai į bulves ar makaronus dar įmaišydavau kiaulienos konservų už tris litus, tai patiekalas tapdavo tikru delikasu. Kambario draugai tada pavydžiai žvelgdavo ir nedrąsiai artėdavo su tuščia lėkšte. Vis dėlto net ir keptos bulvės po savaitės ar antros atsibosta. Bet kur vargšui studentui su ribotu biudžetu pasidėti? Po pokalbio su okay.lt įkūrėjais kauniečiais Voldemaru, Gerdu ir Dainiumi Giedrimais vis galvojau apie tuos laikus ir apie tai, kad su šia restoranų nuolaidų kuponų sistema būčiau galėjęs gyventi daug sočiau ir prabangiau. Gal ir sušių būčiau anksčiau paragavęs. Su verslininkais pasikalbėjome apie okay.lt idėjos užuomazgas, ambicijas ir tai, kas verslo pasaulyje teikia daugiausia laimės.

Su drabužiais nepasisekė

Okay.lt atsirado maždaug prieš trejus metus. Tiesa, minčių apie restoranų nuolaidų kuponus tada dar nebuvo. Bendraminčiai brandino šiek tiek kitokią idėją. „Susėdome trise ir nusprendėme ką nors daryti. Pradėjome dairytis, kas vyksta ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Tuo metu buvo populiarūs grupiniai pardavimai. Šį tą panašaus ir padarėme. Tai buvo prieš trejus metus. Tada orientavomės į siauresnę sritį – į stilių ir madą. Manėme, kad prekiausime drabužiais, avalyne, tačiau susipratome, kad toje srityje esame nelabai kompetentingi“, – prisiminė Voldemaras.

Vyrai dabar jau mato priežastis, kodėl pirmasis blynas prisvilo. „Gal nesėkmę lėmė tai, kad visi komandos nariai – vaikinai. Reikėjo ir moteriškų rankų“, – juokėsi Gerdas. Kompetencijos trūkumas privertė palikti drabužių rinką. „Galiausiai sugalvojome, kad mūsų sritis galėtų būti maistas – kavinės, restoranai, barai. Taip atsirado okay.lt. Aišku, per šį laiką buvo daug patobulinimų“, – pasakojo Voldemaras.

Naudojasi įvairaus amžiaus žmonės

Okay.lt veikimo principas labai paprastas. Interesantas užsuka į interneto puslapį, išsirenka norimą pasiūlymą, paspaudžia mygtuką ir nuolaida jau jo kišenėje. „Mes tų nuolaidų nedalijame. Jas suteikia mūsų partneriai. Mes su jais pasikalbame, jie nustato nuolaidas, o mes skelbiame jų pasiūlymą. Patys fotografuojame interjerą, eksterjerą, maistą, taip pat kuriame aprašymą. Gerai ir tai, kad pas mus apsilankiusiam žmogui nereikia iš karto mokėti už nuolaidą. Jam nereikia ir elektroninės bankininkystės. Studentai, pavyzdžiui, juk ne visada sąskaitoje turi pinigų. Jie gali tiesiog prisijungti per feisbuką, paspausti mygtuką ir nuolaida jau jų“, – apie sistemą pasakojo Voldemaras.

 

“Kiekvienam žmogui, kuris ateina į mūsų svetainę ir ką nors parašo, būtinai atsakome, pabendraujame. Tai didžiulė jėga ir motyvacija, vedanti į priekį. Dabar mažiau galvojame apie save, daugiau apie savo klientus ir partnerius. Visi kiti dalykai kada nors ateis ir pas mus”, – dalinasi mintimis Voldemaras.

 

Iš pradžių restoranus reikėdavo šiek tiek ilgiau kalbinti, bet dabar apie okay.lt jau yra girdėję daugelis. „Pačioje pradžioje, žinoma, reikėjo eiti, prisistatyti ir kalbėti. Nebuvo lengva, nes įmonė buvo jauna, o ir nuolaidos nelabai viliojamai skamba. Dabar jau turime nuolatinių klientų, kurie skelbia savo pasiūlymus mūsų portale. Pagrindas yra Kaune. Patys dirbame čia, nors vis dažniau pasižiūrime ir į Vilniaus pusę. Pradedame rengti pasiūlymus ir Vilniui“, – teigė Voldemaras.

Verslininkai sako, kad iš pradžių tikėjosi, kad pagrindiniai jų vartotojai bus studentai, bet sistemą pamėgo įvairaus amžiaus žmonės.

„Būna, kad jaunimas, kuris naudojasi okay.lt paslaugomis, išmoko tai daryti ir vyresniąją kartą – savo tėvus ar kitus pažįstamus. Juk užtenka tik vieną kartą pasinaudoti ir supranti, kaip veikia sistema. Tai nėra sudėtinga“, – sakė Gerdas.

Verslo partneriai ir draugai

Garsas apie okay.lt jau ateina ir iki Vilniaus. Verslininkų vis dažiau teiraujamasi, kada okay.lt veiks ir sostinėje. „Anksčiau žmonės tik rašydavo, o dabar mūsų administratorei jau skambina žmonės iš Vilniaus ir klausia, kad ten būsime, nes jie nori nuolaidų ir Vilniuje“, – sakė Dainius.

Ambicijų komanda tikrai turi, todėl tik laiko klausimas, kad okay.lt veiks ne tik Vilniuje, bet ir visoje Lietuvoje. „Norime sustiprėti visoje Lietuvoje, o paskui planuotume judėti ir toliau. Pradžioje norime būti taip gerai žinomi, kaip ir Kaune. Norime, kad atsirastų kuo daugiau partnerių, kurie pasinaudotų mūsų paslaugomis, suprastų, kokią naudą teikiame“, – teigė Voldemaras.

Verslininkai sako, kad svarbiausia jiems yra klientai. Jų pasiūlymus stengiamasi pateikti kuo geriau. Bendradarbiaujame su profesionale fotografe, kuri kiekvieną pasiūlymą individualiai apipavidalina bandydama perteikti maisto emocijas, kavos kvapą. Stengiamės rimtai atsižvelgti į kiekvieno kliento užsakymą.

„Stengiamės žiūrėti iš vartotojo akimis. Kai kurios nuolaidos tikrai nėra didelės, tačiau dėmesį prikausto nuotrauka, maisto pateikimas. Kai kurios įmonės bendradarbiauja kaip tik dėl to, kad sulaukia žinomumo, o ne vien dėl didesnio pardavimo“, – sakė Gerdas.

Verslininkai sako, kad plėtojant verslą padeda ir tai, kad visi partneriai pažįstami ir iš anksčiau. Todėl ir susikalbėti daug lengviau. „Galiu pasakyti, kad tai labai padeda. Mes suprantame vienas kitą iš pusės žodžio. Sugebame diskutuoti. Visai tai darome su gera nuotaika, humoru. Tai jaučia ir mūsų klientai. Mums tai prideda pozityvumo“, – teigė Voldemaras.

Geras kolektyvo mikroklimatas stiprina motyvaciją, padeda darbą atlikti kuo geriau. „Kai bendraudamas su žmonėmis, kurie žino okay.lt, matai jų geras emocijas, pagalvoji, kad iš tikrųjų tik to ir reikia. Išgirsti iš jų gerą atsiliepimą ir supranti, kad tas verslas suteikia pridėtinę vertę. Tada, kad ir kokie nesklandumai ištiktų, į juos jau taip nekreipi dėmesio ir judi toliau“, – tikino Dainius.

Svarbiausia verslininkams yra rūpintis partneriais ir klientais. Jeigu jie bus patenkinti, sėkmė ateis pati. „Mūsų kredo: „Padarykime ką nors gero kitiems, o mums tai ateis vėliau.“ Tikrai mylime ir gerbiame kiekvieną savo klientą. Kiekvienam žmogui, kuris ateina į mūsų svetainę ir ką nors parašo, būtinai atrašome, pabendraujame. Tai didžiulė jėga ir motyvacija, vedanti į priekį. Dabar mažiau galvojame apie save, daugiau apie savo klientus ir partnerius. Visi kiti dalykai kada nors ateis ir pas mus“, – įsitikinęs Voldemaras.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.