...

Į Skandinavijos rinką žengiantys inžinieriai: „Tai ne tas verslas, kur klientai ateina patys“

Verslas

2014.04.23

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: .

Į Skandinavijos rinką žengiantys inžinieriai: „Tai ne tas verslas, kur klientai ateina patys“

Vilniečiai inžinieriai Paulius Šliogeris ir Algimantas Kuprėnas - UAB "Altitekus" įkūrėjai Asmeninio albumo nuotr.

Vilniečiai inžinieriai Paulius Šliogeris (28 m.) ir Algimantas Kuprėnas (27 m.) užkariauti Skandinavijos rinką sumanė kone prieš pusmetį. Kelerius metus inžinerijos ir rinkodaros srityse praktiką kaupę vyrai suprato, kad laikas imtis savo verslo, ir ilgai nedelsė – po kelių mėnesių parašė verslo planą ir pradėjo veiklą. Taip Lietuvoje atsirado dar vienas „startupas“ UAB „Altitektus“ – rąstinių ir karkasinių namų projektų brėžinių rengimo įmonė.

Dirbti įkvėpė Pietų Korėja

Pietų Korėjoje mokymo tikslais viešėjusio P. Šliogerio potencialūs darbdaviai gimtinėje išskėstomis rankomis nelaukė, tad kartą su vaikystės draugu susėdus pasikalbėti kilo idėja pasiūlyti savo potencialą patiems.

„Kartą su Algimantu pasidalijome istorijomis apie įgytą patirtį, žinias, ambicijas. Aš iškėliau klausimą, kodėl nepradėti veikti ir kartu realizuoti savo potencialą. Ši idėja pamažu pradėjo virsti materija. Išsikėlėme uždavinius, sudarėme veiksmų planą, pradėjome reguliariai susitikti, kad išspręstume kilusius klausimus, ir taip plėtojome verslo modelį“, – veiklos pradžią prisimena P. Šliogeris.

Kadangi statybos inžinerijos magistro laipsnį turintis A. Kuprėnas jau penkerius metus projektuoja rąstinius bei skydinius namus ir dirba su skandinavais, jam ši idėja buvo ypač artima. Nesvetima ji ir P. Šliogeriui, kuris penkerius metus dirbo naujų statybos produktų pristatymo rinkoje srityje ir netrukus įgis pramonės inžinerijos bei inovacijų vadybos magistro laipsnį. Tad suvieniję jėgas vyrai pradėjo veikti.

Verslas nukreiptas į Skandinaviją

„Mes pabendravome su didžiąja dalimi Lietuvos medinių namų gamintojų. Jie dažnai susiduria su tuo, kad sunku rasti žmonių, galinčių kokybiškai rengti architektūrinius ir darbo brėžinius. Kai projektuojant neatsižvelgiama į specifinius rąstinio ar karkasinio namo aspektus, vėliau susiduriama su komplikacijomis statant. Galiausiai eksploatuojant pastatą susiduriama su aibe problemų, kurių taisymas arba labai brangus, arba iš esmės neįmanomas“,– pasakoja P. Šliogeris.

Mes – tandemas. Be vieno iš mūsų įmonė negalėtų sėkmingai veikti. Tai mūsų varomoji jėga.

A. Kuprėnas

Pasak jo, rąstiniai namai Lietuvoje, nors ir populiarūs (vasarnamiai ar kaimo turizmo sodybos), statybos sektoriuje užima mažą rinkos dalį. O karkasiniai namai tik pradeda prigyti. Tad visa įmonės energija nukreipta į Skandinaviją, kur medinių namų statyba užima didžiąją privačių namų statybos sektoriaus dalį ir turi gilias tradicijas.

Paklausti, kaip vyksta jų darbas, vyrai pasakoja, kad dažnai užsakovai tiesiog ranka nupiešia norimo namo eskizą ir pateikia rąstinio ar karkasinio namo gamintojams. Šie turi parengti projektinį pasiūlymą, o su užsakovu sukirtus rankomis reikalingi ir namo gamybai būtini darbo brėžiniai. Tačiau iš paprasto eskizo norint parengti profesionalius brėžinius esą reikia specifinių techninių ir normatyvinių žinių, patirties bei tinkamos programinės įrangos. Tai ir siūlo įmonė „Altitektus“.

Nedidelė konkurencija, tačiau reiklūs klientai

Pagrindiniai „Altitektus“ klientai – rąstinių ir karkasinių namų gamintojai bei privatūs asmenys. Vis dėlto naudingiausia turėti keletą nuolatinių klientų – gamintojų. Tokio tikslo startuoliai ir siekia. „Šioje rinkoje klientai reiklūs. Kiekvienas gamintojas vadovaujasi savo techniniais sprendimais, o juos reikia perprasti ir pritaikyti jų projektams“, – pasakoja P. Šliogeris ir priduria, kad šioje rinkoje konkurencija nėra didelė, o Skandinavija patraukli ne tik dėl užsakovų skaičiaus, bet ir dėl geresnių ekonominių sąlygų, tad rinkos naujokams nereikia mažinti kainų, kaip gali nutikti Lietuvoje.

„Pagrindiniai mūsų veiklos kriterijai – kokybė ir greitis, nes tokios paslaugos klientams turi būti suteiktos ypač greitai. Neretai iš eskizo parengti architektūrinius brėžinius tenka per keletų dienų. Kita vertus, svarbu darbą atlikti kokybiškai“, – sakė pašnekovas. Tai, pasak P. Šliogerio, jiems gali užtikrinti ir gerą vardą, ir klientų lojalumą.

Kol kas užsakovai inžinierių paslaugas gali rasti interneto svetainėje www.altitektus.eu.

„Klientų ieškome ir patys. Į Skandinavijos šalis taip dažnai skristi negalime, todėl pasiūlymus siunčiame. Kitu atveju gali ilgai laukti, bet nieko nesulaukti. Tai ne tas verslas, kur klientai ateina patys, – pasakoja P. Šliogeris.– Norvegijos rinka specifinė. Ją reikia pažinti ir perprasti, nes klientai nėra taip paprastai pasiekiami.“

Siekti tikslų padeda aiškus verslo planas

Į klausimą, kodėl kilo tokia idėja ir kaip atsirado toks verslas, P. Šliogeris atsako: „Pastebėjome, kad darome tai, ką mokame geriausiai. Algimantas yra puikus inžinierius, aš turiu daugiau patirties rinkodaros srityje. Kiekvienas tai darome puikiai, o iš to ir atsiranda motyvacija ir noras plėtoti verslą.“ A. Kuprėnas papildo: „Mes – tandemas. Be vieno iš mūsų įmonė negalėtų sėkmingai veikti. Tai mūsų varomoji jėga.”

Žinoma, visada tikimasi greito darbo rezultato. Atrodo, kad gavęs patvirtinimą, jog įmonė įregistruota, iš karto gali lauki užsakymų, tačiau taip nėra. Darbo praktika rodo, kad reikia išlaukti. Iššūkis yra ir uždirbtus pinigus tinkamai paskirstyti, o tam reikalingas kartais nepelnytai pamirštamas ar tiesiog ignoruojamas verslo planas. Tie, kurie jo atsisako, daro klaidą, nes jį rengiant kyla daug klausimų, į kuriuos atsakyti labai naudinga. Tai padeda nedaryti didelių klaidų, lengviau suvokti, kas ir kaip turi būti padaryta siekiant sėkmingai plėtoti veiklą.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.