...

Kodėl svarbu tikėti savo produktu

Verslas

2015.03.17

Autorius: Greta Andriuškevičiūtė

Temos: .

Kodėl svarbu tikėti savo produktu

„BioMe“ bendraįkūrėja ir vadovė - Kristina Liesė. Asmeninio archyvo nuotr.

Tam, kad nauja įmonė įsitvirtintų ir užimtų reikšmingą poziciją rinkoje, o startuolio veikla nesustotų užklupus pirmiesiems sunkumams, verslo kūrėjams tenka ne tik tikėti savo jėgomis, bet ir plėsti žinių bei galimybių ratą ne tik šalies viduje, bet ir užsienyje. Daugybė verslumo skatinimo projektų ir programų bei verslo akceleratorių vis dažniau patraukia ir lietuviškų startuolių dėmesį. Vienas jų yra „BioMe“. Tai biomedicininis startuolis, dirbantis kaulo audinio inžinerijos srityje bei kuriantis naujas medžiagas kovai su uždegimo sukeltomis ligomis. Nors įmonė veikia dar tik devynis mėnesius, jos bendraįkūrėja ir vadovė Kristina Liesė jau džiaugiasi sėkmingais rezultatais inovatyvaus verslo kūrimo skatinimo (INOVEKS) projekte bei atskleidžia, kokią vertę suteikė ir kokius naujus horizontus atvėrė stažuotė Akrono verslo akceleratoriuje Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Kas tas Akronas?

„Akrono verslo akceleratorius yra unikalaus klasterio „BioMedical Corridor“ dalis. Jį sudaro dvi ligoninės, Ostino bioinovacijų institutas, Akrono universitetas ir ne pelno organizacija „Summa Health System“. Tokia medicinos, mokslo, tyrimo ir verslo plėtojimo įstaigų draugystė Akronui suteikia išskirtinį pranašumą, pritraukiant jaunų ir perspektyvių biotechnologijų įmonių bei rizikos kapitalo fondų ir verslo angelų į nedidelį, bet ekonomiškai labai patrauklų miestą, – apie tai, kas yra Akrono verslo akceleratorius, pasakoja „BioMe“ vadovė K. Liesė ir pabrėžia dalyvių atrankos kriterijų griežtumą: – Atrankos kriterijai norintiesiems patekti į Akrone vykstantį pasaulinį verslo akceleratorių yra labai griežti, turėjome įveikti didelę konkurenciją. Galbūt todėl kiekvienas čia atvykęs aukštųjų technologijų startuolis vertinamas kaip potencialus būsimas šios bendruomenės narys, galintis sukurti darbo vietų čia, Akrone, ir padėti jį garsinti savo išradimais bei technologijomis.“

Kritiką reikia mokėti priimti, bet kartais ji gali slėpti ir tam tikrus interesus. Todėl labai svarbu tikėti savo produktu, jį sukūrusia komanda ir savimi, žinoti savo produkto vertės pasiūlymą, kokias problemas jis sprendžia ir kuo jis geresnis, pigesnis ar tiesiog kitoks.

K. Liesė

Svarbiausia – tikėti savo produktu

Pasaulinio masto konkurencija ir aukšti atrankos kriterijai dažnai prislopina troškimą dalyvauti, pasiteisinant išankstine pesimistine nuostata, kad be jokios abejonės laukia nesėkmė, tačiau pakeitus mąstymą, besąlygiškai tikint savo produktu ir degant troškimu veikti netikėtai atsiveria net ir sunkiausiai užsklęstos durys. „Į Akroną atvykau apdovanota už geriausią technologinio verslo idėją INOVEKS projekte, todėl man atsivėrė durys, kurios šiaip iš gatvės, net ir su pačiu geriausiu išradimu niekam neatsivertų. Teko atsakyti ir į įvairiausius, kartais net netikėtus klausimus, pavyzdžiui, apie mūsų šalies ekonomiką, pramonę, istoriją ar švietimo sistemą, netgi braižyti Europos žemėlapį tiesiog ant popierinės restorano servetėlės, – savo pradinius žingsnius Akrono verslo akceleratoriuje prisimena K. Liesė ir pabrėžia esminį principą siekiant sėkmės: – Tiesa, yra vienas universalus klausimas, kurio paklausia beveik visi: kuo jūs išskirtiniai? Ir niekada neleiskite, kad jus išmuštų iš pusiausvyros replika: „Tokių pas mus pilna rinka.“ Kritiką reikia mokėti priimti, bet kartais ji gali slėpti ir tam tikrus interesus. Todėl labai svarbu tikėti savo produktu, jį sukūrusia komanda ir savimi, žinoti savo produkto vertės pasiūlymą, kokias problemas jis sprendžia ir kuo jis geresnis, pigesnis ar tiesiog kitoks.“

Stažuotė, atvėrusi naujus horizontus

„Ši verslo stažuotė mums ypač svarbus apdovanojimas, leidęs atverti naujus horizontus. Kaip ir tikėjomės, joje pavyko perprasti JAV rinkų procesus, įvertinti savo poreikį, norą ir galimybę čia plėtoti savo veiklą, užmegzti reikšmingus kontaktus, taip pat pritraukti investuotojų dėmesį. Visą mėnesį vyko įtempti išradimų komercinimo mokymai. Akrone dirbau su kompetentingais ir įtakingais specialistais, turinčiais didelę patirtį tobulinant biomedicininės paskirties produktus. Jie gerbia mūsų idėją, moko ją apsaugoti, padeda suprasti JAV rinkos užkulisius ir supažindina su mokslininkais, gydytojais, chirurgais, kurių nuomonė čia gerbiama. Iki pietų – mokymai, po pietų susitikimai ir praktinės dirbtuvės, vakarais – oficialūs priėmimai. Tempas net ir mano mastais matuojant buvo neįtikėtinas“, – mintimis apie įveiktus išbandymus ir tai, kokią vertę jie suteikė, dalijasi verslininkė.

Svarbiau būti ne pirmam, o lanksčiam ir unikaliam

Įtemptą devynių mėnesių laikotarpį išgyvenęs ir Akrono verslo akceleratoriuje įvairios patirties įgijęs startuolis toliau sėkmingai vystosi ir nestokoja ambicijų ateičiai, o jo bendraįkūrėja bei vadovė K. Liesė, paklausta apie tai, kas svarbiausia siekiant sėkmės versle, įvardija esmines gaires ir nupiešia aukštųjų technologijų srityje dirbančio verslininko portretą: „Svarbiausia būti ne pirmam, o lanksčiam ir turėti unikalų, geriausią sprendimą, kurio tuo metu reikia rinkai. Verslą galima sukurti iš bet ko ir kiekvienas gali tapti verslininku. Ar bent jau pabandyti toks būti. Tačiau aukštųjų technologijų versle sutiksite tik išsilavinusius vadovus, tikrus lyderius. Jie išsiskiria gera intuicija, ištverme, lanksčiu, bet tvirtu charakteriu, vertina ryšius, kompetenciją ir duotą žodį, geba suburti lojalią komandą ir ją uždegti idėja. Čia svarbu ne tik tai, kas esi, bet su kuo esi ir su kuo tau pakeliui.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.