...

Kol turi belaidį internetą, dirbti gali bet kur

Verslas

2015.03.24

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Kol turi belaidį internetą, dirbti gali bet kur

Vienas iš projekto „Chameleon John“ plėtotojų - Jokūbas Laukaitis. Asmeninio archyvo nuotr.

Jokūbas Laukaitis – žmogus, kuriam verslumas, regis, tiesiog įaugęs į kraują. Verslo pasaulyje jis sukasi nuo 15 metų. Kol bendraamžiai apsiribojo mokyklos ar universiteto rūpesčiais, jis vieną po kito kūrė verslus. Pastaruosius metus verslininko dėmesys nukreiptas į projektą „Chameleon John“ – JAV ir Indijoje veikiančią nuolaidų kuponų sistemą. Sėkmingai plėtoti verslo netrukdo ir dažnos J. Laukaičio kelionės. Su „Chameleon John“ jaunasis verslininkas dirba nuolat judėdamas – per pastaruosius pusantrų metų jis spėjo aplankyti net 20 šalių.

Susitelkia į JAV ir Indijos rinkas

J. Laukaitis pasakoja, kad „Chameleon John“ gimė praėjusių metų pavasario pabaigoje ir vasaros pradžioje. Jo kolegos pradėjo puslapio kūrimo darbus ir pasikvietė jį į komandą. „Mano partneriai jau dvejus metus dirbo su internetiniais kuponais, kurdami skirtingus tinklalapius. Gegužės pabaigoje nusprendė sukurti „Chameleon John“ ir susitelkti tik į jį. Birželio pradžioje prisijungiau ir aš. Tuo metu kaip tik pardavinėjau savo turėtus projektus ir ieškojau naujų įdomių idėjų, tad viskas išėjo labai laiku ir vietoje“, – teigia verslininkas.

Internetinis verslas nuostabus tuo, kad daugeliu atveju net nereikia turėti įmonės šalyje, kurioje plėtojate veiklą. Todėl daugybė internetinių bendrovių yra įsikūrusios užsienio šalyse, tokiose kaip Malta, kur mokestinė našta minimali.

J. Laukaitis

Komanda nusprendė visą dėmesį skirti JAV ir Indijai, nes būtent čia tiokiam verslui yra pačios geriausios perspektyvos. „Internetinių kuponų versle daugiau nei 95 proc. lankytojų srauto ateina iš paieškos sistemų. Tad apsimoka dirbti tose rinkose, kuriose žmonės ieško internetinių kuponų, nes kitu atveju reikėtų šviesti rinką, o tam reikia labai daug laiko ir pastangų. Tiek JAV, tiek Indijos rinkose žmonės aktyviai ieško internetinių kuponų. JAV rinka įdomi tuo, kad, nors ten ir milžiniška konkurencija, sėkmės atveju pelningumo marža stulbinama. O Indija labai stipriai auga ir per 5–10 metų bus daug kartų didesnė, negu yra dabar“, – prognozuoja J. Laukaitis.

Žinoma, Lietuvos rinką su JAV sunku net palyginti. Tiek pardavimo, tiek pirkimo mastai yra nepalyginami. „Lietuvoje dauguma žmonių naudojasi e. parduotuvių paslaugomis, vis labiau jomis pasitiki. Tačiau jų išleidžiamos sumos ir e. parduotuvių paplitimas, matyt, niekada neprilygs Amerikos rinkai. Žmonės ten leidžia tiesiog nesuvokiamas sumas pinigų pirkiniams internetu, o parduotuvių komisiniai mokesčiai labai dideli. Be to, žmonės žino, kas yra internetiniai kuponai, ir juos naudoja bene kiekvienam savo pirkiniui internetu. O Lietuvoje šis modelis visiškai nepaplitęs“, – teigia verslininkas.

Ar dar egzistuoja valstybių sienos?

Chameleon John“ yra puikus pasaulinio verslo pavyzdys. Jo pagrindinė rinka yra JAV, biurai Vilniuje ir Indijoje, o pats J. Laukaitis šiuo metu keliauja po Tailandą. „Mūsų verslas palankus tuo, kad turime labai mažai ryšių tiek su savo partneriais, tiek su klientais, nes patys prekių neparduodame, o tiesiog nukreipiame žmones į jų geidžiamą e. parduotuvę. Tad mums nereikia nei sandėliuoti prekių, nei jų pakuoti, nei siųsti, nei atsakinėti į klientų klausimus. Dėl šios priežasties, turėdami biurus Vilniuje bei Indijoje, galime be jokių problemų susitelkti į JAV rinką“, – sako jis.

Pašnekovui tai ir yra didžiausias internetinio verslo grožis – galimybė iš vienos vietos pasiekti visą pasaulį. „Internetinis verslas nuostabus tuo, kad daugeliu atveju net nereikia turėti įmonės šalyje, kurioje plėtojate veiklą. Todėl daugybė internetinių bendrovių yra įsikūrusios užsienio šalyse, tokiose kaip Malta, kur mokestinė našta minimali. Tikrai yra ir šalių, kuriose nenorėčiau pradėti verslo dėl politinės situacijos. Tarkime, Kinija. Norint įsteigti įmonę, būtina turėti vietinį verslo partnerį. Jų vietinė paieškos sistema „Baidu“ („Google“ kopija) ima iš bendrovių pinigus už jų pozicijas natūralioje paieškoje, o konkurencija ir kopijavimo kultūra milžiniška. Dėl šių priežasčių, norint ką nors rimtesnio nuveikti Kinijoje, privaloma kalbėti kinų kalba ir ten apsigyventi“, – įsitikinęs J. Laukaitis.

Tad ir kitiems verslininkams jis pataria dairytis ne į artimiausias, o į tinkamiausias rinkas. „Neturėkite tikslo žengti į jokią konkrečią rinką. Eikite ten, kur su mažiausiomis sąnaudomis rasite pelningiausių klientų ir greičiausiai augsite. Nesvarbu, ar tai bus Lietuvos rinka (nors joje greitai augti ar išauginti didelį verslą itin sudėtinga), ar Nigerija, ar JAV, ar Indija, ar Indonezija ar bet kuri kita pasaulio rinka“, – pataria verslininkas.

Per dieną kartais išmoksta daugiau, nei išmokdavo per daugybę mėnesių

Chameleon John“ auga itin dideliais tempais. Nieko keista, kad su šiuo projektu verslininkas sieja daug lūkesčių. „Mūsų ambicijos tikrai nemažos. Nuo projekto pradžios prieš aštuonis mėnesius išaugome iki 15 darbuotojų visu etatu, turime du biurus Europoje bei Azijoje, o pajamos ir lankytojų srautas auga bene eksponentiškai. Iki šiol nesiekėme jokių investicijų ir artimiausiu metu neplanuojame“, – teigia pašnekovas.

Jis džiaugiasi galintis mėnesių mėnesiais keliauti ir dirbti tol, kol turi savo kompiuterį ir belaidį internetą. Tai jis šiuo metu ir daro. Per pastaruosius pusantrų metų jis jau aplankė daugiau nei 20 valstybių (12 jų – Azijoje). „Kartais atrodo, kad per vieną dieną suvokiu ir atrandu daugiau, negu mėnesiais sėdėdamas mokyklos suole ar gyvendamas Lietuvoje. Apie daugybę dalykų pakeičiau požiūrį tiek iš verslo, tiek iš asmeninės pusės. Be to, dabar bene 12-oje Azijos šalių turiu draugų, galinčių mane priglausti, supažindinti su naujais žmonėmis, aprodyti ir apšviesti apie vietinę kultūrą“, – džiaugiasi J. Laukaitis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.