...

Gintas Teslia: „Technologijos yra gerai, bet žmogus naktiniame klube nepakeičiamas“

Verslas

2016.02.12

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: , .

Gintas Teslia: „Technologijos yra gerai, bet žmogus naktiniame klube nepakeičiamas“

Vilniaus naktinių klubų „Pabo Latino“ direktorius - Gintas Teslia. Gintaro Gimžausko nuotr.

Nepatyrusi akis gali apsigauti ir barų bei naktinių klubų verslą palaikyti lengva niša. Juk, rodos, užtenka turėti padorų gėrimų sąrašą ir uždegti kelias lemputes, kad klientai imtų plūsti tuntais. Tačiau šioje srityje išlieka tik stipriausi, daugiausia dirbantys ir greičiausiai surandantys, ko vartotojai iš tiesų nori. Apie tokias paieškas ir naktinio gyvenimo ateitį papasakojo vieno seniausių ir žinomiausių Vilniaus naktinių klubų „Pabo Latino“ direktorius Gintas Teslia (33).

Pedagogas, nė valandos nedirbęs pedagoginio darbo

G. Teslia yra vilnietis. Jis dar mokyklos laikais mėgo organizuoti renginius ir juos vesti. Tiesa, baigęs vidurinę ir įstojęs į Vilniaus pedagoginį universitetą (dab. Lietuvos edukologijos universitetą – aut. past.), kur krimto etikos kultūros mokslus, jis trumpam primiršo savo pomėgį. Tačiau netrukus vėl prisiminė savo pašaukimą ir įsisuko į pramogų bei naktinio gyvenimo verslo verpetą.

„Norėjau savarankiškumo ir patirties, todėl studijų metais susiradau darbą. Nieko ypatinga – tiesiog ėmiau dirbti baruose, restoranuose. Pradėjau nuo virtuvės, o po kurio laiko tapau salės darbuotoju“, – darbo kėdėje vos pastebimai sukinėdamasis į šonus prisiminimais dalijasi pašnekovas, interviu vieta pasirinkęs savo kabinetą.

 

„Nors dabar rinkodara gali būti daugybės skirtingų priemonių ir kanalų pagalba, tarp jų ir socialiniuose tinkluose, tačiau svarbiausia įvaizdžio formavimo dalimi lieka žinia, sklindanti iš lūpų į lūpas“

G. Teslia

 

Kaip ir daugelis jaunų žmonių Lietuvoje, jis taip pat yra išbandęs emigranto dalią. Kurį laiką vyras sėkmingai darbavosi viename Airijos viešbučių, kur ėjo vadybininko pareigas. Tačiau po to, kai vadovybė neišleido lietuvio atostogų, skirtų mokslams baigti, G. Teslia numojo ranka į šiltą vietą svečioje šalyje ir nutarė grįžti į Lietuvą.

Nors dėl pedagoginio išsilavinimo jis paaukojo darbą Airijoje, tačiau mokytoju vyras nedirbo nė dienos. Jį viliojo barų kultūra ir naktinis gyvenimas.

Per devynerius metus – į direktoriaus kėdę

„Grįžęs į Lietuvą kurį laiką padirbėjau „Skybar“. Tačiau supratau, kad mane labiau traukia kitoks gyvenimo ritmas – naktinis. Todėl pradėjau ieškoti kitos vietos. Tuo metu neseniai buvo pradėjęs veikti „Pabo Latino“. Jis man patiko, todėl apsidžiaugiau sužinojęs, kad man pavyko ten įsidarbinti“, – neskubėdamas pasakoja G. Teslia.

Anot jo, klube, kuriam dabar vadovauja, anksčiau jis dirbo žemiausioje grandyje. Bet atkaklumas ir darbštumas vyrui leido pamažu kilti karjeros laiptais. Po kelerių metų pašnekovas tapo vyriausiuoju barmenu. Jam klubo šeimininkai pradėjo patikėti vis daugiau ir įvairesnių organizacinių užduočių. Pagaliau, prieš pusantrų metų, „Pabo Latino“ akcininkai paskyrė G. Teslią klubo direktoriumi – žmogumi, visapusiškai atsakingu už verslo veiklą.

Iš viso vyrui prireikė devynerių metų, kad jis atsidurtų ten, kur yra dabar. Trejus metus dirbo paprastus darbus, kurie buvo klubo kasdienybė, o šešerius metus po truputį didino organizacinių užduočių bagažą.

Toks įdirbis pasiteisina su kaupu. Nors, pasak G. Teslios, vidutiniškai naktinio klubo gyvavimo pikas pasiekiamas per trejus metus, tačiau „Pabo Latino“ sėkmingai laikosi šio verslo reitingų pirmoje pusėje jau 12 metų.

Kova su sezoniškumu

Pasiteiravus, kaip per tuo devynerius metus, kuriuos jis praleido kartu su „Pabo Latino“, keitėsi klientai, pašnekovas tikina, kad iš esmės didelių pokyčių neįvyko. Bene pastebimiausias pasikeitimas – naktinio klubo lankytojai subrendo.

„Kadangi turime aiškų teminį žanrą, mūsų publika žino, ko galima tikėtis, ir mes tuos lūkesčius stengiamės pateisinti. Čia ateina tie, kas mėgsta šokti ir yra neabejingi lotynų muzikos ritmams. Anksčiau tai buvo jaunesni žmonės. Dabar – sulaukę 30 ar 40 metų“, – aiškina naktinio klubo vadovas.

Pasak jo, kitas pokytis, leidžiantis gerokai palengvinti klubo darbą ir išvengti dėl sezonų atsirandančio klientų lankomumo svyravimo, yra šiltajam metų laikotarpiui šalia „Pabo Latino“ atidaromas kiemelis. Ten renkasi jau kitokia auditorija – jaunesni ir madingesni žmonės. G. Teslios teigimu, būtent jų atneštos pajamos sudaro maždaug 60 ar 70 proc. visų dabartinio „Pabo Latino“ pajamų.

Dviračio neišradinėja – orientuojasi į kokybę

Šiais laikais, anot pašnekovo, barų ir naktinių klubų segmente yra milžiniška konkurencija. Nuolatos atidaromos naujos vietos, kurios masina smalsuolius ir naujovių ieškotojus. Tačiau, „Pabo Latino“ vadovo teigimu, ilgojoje perspektyvoje vis tiek svarbiausiu aspektu išlieka kokybė.

„Nors dabar rinkodara gali būti daugybės skirtingų priemonių ir kanalų pagalba, tarp jų ir socialiniuose tinkluose, tačiau svarbiausia įvaizdžio formavimo dalimi lieka žinia, sklindanti iš lūpų į lūpas. O palankių rekomendacijų gali sulaukti tik tuomet, kai klientas lieka patenkintas visomis klube gautomis paslaugomis. Pradedant prie durų stovinčiais apsaugos darbuotojais ir muzika, baigiant gėrimais ir interjeru“, – palinkęs virš darbo stalo vardija pašnekovas.

Dėl šios priežasties labai svarbia dalimi tampa tinkamas ir gerai paruoštas personalas. Tiesa, jo šiais laikais, pasak G. Teslios, rasti sunku. Pasirodo, nemaža dalis jaunuolių tiesiog trokšta būti svarbūs ir įvertinti, nors neturi nei patirties, nei reikiamų žinių, nei išsiskiria dideliu darbštumu. Kai kurie net nesivargina pranešti, kad neatvyks į sutartą darbo pokalbį.

Todėl, kai randamas žmogus, kuriam darbas bare ar naktiniame klube yra savotiškas pašaukimas, stengiamasi jį ugdyti ir puoselėti su labiau patyrusių kolegų pagalba. Būtent tokie žmonės vėliau tampa tais, kurie maloniai nuteikia klientus ir skatina juos teigiamai kalbėti apie aplankytą vietą.

„Žinoma, technologiniai patobulinimai yra labai svarbi šiuolaikinio pasaulio dalis. Tačiau, mano įsitikinimu, baruose ir naktiniuose klubuose jie apsiribos tik garso ir vaizdo įrangos pokyčiais. Visa kita, matyt, išliks, nes ten atėję lankytojai tikisi gyvo, žmogiško kontakto, o ne bejausmės mašinos paslaugų“, – apie netolimą ateitį svarsto G. Teslia ir pripažįsta, kad bent jau muzikos srityje pokyčiai vyksta žaibiškai. Štai kompaktines plokšteles pakeitė kompiuteriai su muzikiniais failais, o dabar prisidėjo ir tokios paslaugos kaip „Spotify“.

Kalbėdamas apie pasaulio ateitį ir žmogaus vietą jame, pašnekovas tikina, kad jam patinka garsaus futuristo Jacque’o Fresco teiginiai, kad technologijas reikia priimti, bet būtina ir suteikti žmonėms galimybę išsiaiškinti, ką jie gali daryti geriausiai. Kad kiekvienas dirbtų savo malonumui, o ne tam, kad patenkintų materialinius poreikius. Būtent tokie žmonės ir leidžia sukurti geriausią patirtį bet kurioje srityje, taip pat ir baruose ar naktiniuose klubuose.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.