...

Agnė Jagelavičiūtė: „Blogo verslo nebūna, būna tik mažai dėmesio ir pastangų“

Verslas

2016.08.12

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Agnė Jagelavičiūtė: „Blogo verslo nebūna, būna tik mažai dėmesio ir pastangų“

Stilistė, stiliaus konsultacijų portalo „Stiliusos“ įkūrėja - Agnė Jagelavičiūtė. Tomas&Lukas nuotr.

Agnė Jagelavičiūtė (35) nesiskundžia veiklos trūkumu ir daro tai, kas jai patinka labiausiai. Prieš kelerius metus, prisiregistravusi socialiniame tinkle „Facebook“, ji sulaukė tokio didelio klausimų apie stilių srauto, kad greitai apsisprendė sukurti greitosios pagalbos konsultacijų portalą ir pavadino jį „Stiliusos“, išgrynindama esminę mintį – stilistas nėra paslauga labai svarbiems asmenims. Panašaus verslo mintį ji brandino kone šešerius metus.

Laiminga, bet buvo tikrai sunku

Tiesiog nusprendusi, kad gana kalbų, reikia dirbti, A. Jagelavičiūtė kibo į darbus iš visų jėgų. Tik pradėjusią pirmuosius darbus, kai kelio atgal jau nebuvo, ją aplankė žinia, kad laukiasi vaikelio. Dabar ji sakosi esanti laiminga, kad viskas taip susiklostė, tačiau šypteli, kad dar kartą tokios situacijos patirti nebenorėtų. „Buvo tikrai sunku“, – nedaugžodžiauja moteris, kurios verslui dabar tiek pat, kiek ir sūnui – dveji metai.

Didžiausi sunkumai, prisimena ji, buvo susiję su informacinių technologijų srities darbais. „Sunku rasti specialistų, kurie būtų ir kūrėjai. Dažnai entuziazmą numuša neadekvatūs įkainiai. Realus faktas: niekada nepavyksta laikytis susitartų terminų su IT specialistais. Jie niekada nespėja tilpti į savo pačių nusistatytą laiką“, – situacijos nelinkusi dailinti A. Jagelavičiūtė, kurią sudėtingus tinklalapio gaminimo, valdymo, buhalterijos, įmonės registravimo procesus padrąsino pradėti, o vėliau ir tapo verslo dalininku – vyras.

Tiksliai žinojo, ko nori

Mokydamasi Kauno „Aušros“ gimnazijoje, dar penktoje klasėje dalyvavusi matematikos olimpiadose, A. Jagelavičiūtė prisipažįsta septintojoje tiksliuosius mokslus apleidusi ir susitelkusi į tuos, kurie patiko ir sekėsi geriausiai. Sustiprintu lygiu mokėsi dailę, anglų kalbą ir tiksliai žinojo, ką veiks gyvenime. „Dar būdama penktokė apsisprendžiau, kad suksiu į madą ir niekada nesimėčiau“, – užtikrintai sako pašnekovė, baigiamuosius darbus mokykloje jau kūrusi mados tema.

Baigusi G. Fledžinskienės aukštesniąją menų mokyklą (dabar – Vilniaus dizaino kolegija) ir ten studijavusi drabužių dizainą, vėliau dar baigė studijas Vilniaus dailės akademijos Tapybos katedroje.

Ji sako, kad per savo paauglystės metus, kaip ir dauguma smalsių paauglių, paragavo padavėjos darbo vasaros kavinėse, o pirmasis brandus darbas visą dieną, o neretai ir katastrofiškus viršvalandžius buvo televizijoje kuriant laidą „TV pagalba“.

Nėra blogų verslų

A. Jagelavičiūtė sako, kad priėmusi sprendimą veikti nebesiblaško, su pašaliniais nesitaria ir nuosekliai siekia užsibrėžtų tikslų. „Esu labai motyvuotas ir konstruktyvus žmogus. Netikiu, kad yra blogų verslų. Tikiu, kad būna mažai pastangų ar dėmesio. Nors pagal cholerišką charakterio tipą turėčiau būti orientuota į greitą rezultatą, vis dėlto esu ilgų nuotolių bėgikė ir moku ilgai nenuleisti rankų. Kol pasiseka“, – apie rimtus savo verslo užmojus kalba stiliaus konsultacijų portalo įkūrėja.

Kurdama savo verslą, ji sako išmokusi ne vieną pamoką. Bene didžiausia būtų ši: „Nepasitikėti IT komanda, kai ji sako: „Puslapis tikrai nenulūš. Tiek žmonių tikrai neateis vienu kartu. Spėsime ištaisyti klaidas iki… Programėlę paleisime tada…“

Verslui sukurti skirtos investicijos neviršijo 30 tūkst. eurų ir dabar, kaip teigia projekto autorė, jis yra visiškai atsipirkęs, tačiau laukia naujos, didesnės investicijos.

Stilistai apsišaukėliai

Pasak A. Jagelavičiūtės, stilisto profesija Lietuvoje yra diskredituota nemokšų apsišaukėlių. „Kiekvienas, kuris moka gražiai apsirengti, „Facebook“ skelbiasi esąs stilistas, tačiau ši profesija niekuo nesiskiria nuo šaltkalvio ar mediko. Be studijų, mokslų, pagaliau realios patirties tu nesi profesionalas, – teigia stiliaus žinovė, rimtai nevertinanti tų stilistų, kurie tik baigė studijas ir sukūrė keletą fotosesijų su modeliais. – Kol nedirbai su kasdieniniais žmonėmis, kol nesprendei jų figūros, amžiaus, finansų iššūkių, tu nieko nemoki.“ Žodžių į vatą nevyniojanti pašnekovė tvirtina, kad jos komandoje dirba tik visus išvardytus reikalavimus atitinkantys stilistai.

 

„Vis dar stebiuosi, kai žmonės, niekada neturėję nieko bendra su mada, pasiskelbia būsiantys konkurentais. Žvelgiu į tai su humoru. Žinau, kad pati nesugalvočiau vieną dieną tapti kosmetologe. Gerbiu kitų žmonių profesinį įdirbį ir nesuvokiu, kaip galima drąsiai eiti į sritį, kurioje nieko nesupranti.“

A. Jagelavičiūtė.

 

Ji neneigia, kad konkurencija egzistuoja, tik daugeliui, pašnekovės nuomone, trūksta profesionalumo. „Vis dar stebiuosi, kai žmonės, niekada neturėję nieko bendra su mada, pasiskelbia būsiantys konkurentais. Žvelgiu į tai su humoru. Žinau, kad pati nesugalvočiau vieną dieną tapti kosmetologe. Gerbiu kitų žmonių profesinį įdirbį ir nesuvokiu, kaip galima drąsiai eiti į sritį, kurioje nieko nesupranti“, – dalijasi savo nuomone stilistė. Ji pripažįsta, kad, be jokios abejonės, jos pačios žinomumas ir patirtis žiniasklaidos pasaulyje pradžioje padėjo pristatyti „Stiliusos“ paslaugas, tačiau dabar situacija pasikeitė: „Šiandien plečiamės, mutuojame ir jau žaidžiame elementariomis rinkos sąlygomis, kur jokių nuolaidų niekas nedaro.“

Be praktikos tampi teoretiku

Stiliusos“ įkūrėja A. Jagelavičiūtė taip pat konsultuoja klientus. „Vis dar dirbu atsitiktiniu grafiku, bet stengiuosi neprarasti profesinių įgūdžių. Dėl šios priežasties kartais rengiu ir fotosesijas, nors verslo valdymo ir kiti darbai ne visada leidžia“, – sako stilinga moteris, įsitikinusi, kad privalo „laikyti ranką ant pulso“: „Pusę metų neturėjęs realios praktikos, tu tampi teoretiku, kuris anksčiau ar vėliau atsiliks nuo realybės.“

Apie konsultacijų įkainius pašnekovė atkleidžia, kad jos yra mokamos, dviejų tipų. „Išplėstinė konsultacija kainuoja septynis eurus, į kurią stilistas atsako išsamiai. Į kliento užduotą klausimą „šis ar tas“, „kurioje nuotraukoje geresnis pasirinkimas“, stilistas atsako kuris pasirinkimas geresnis ir tokia paslauga kainuoja du eurus. Atsakoma dar žmogui esant parduotuvėje, per dešimt minučių. Todėl jūs visada žinosite, kokį sijoną iš dviejų jums rekomenduoja profesionalus stilistas“, – pabrėžia A. Jagelavičiūtė, tvirtinanti, kad būti stilingam nebrangu ir nėra amžiaus cenzo.

Pagrindinė jos portalo auditorija – 20–35 metų moterys, kurioms prieš pradedant verslą reikia pelnyti autoritetą konkrečioje srityje, nors sulaukianti klausimų ir iš mamų dėl jų dvylikamečių merginų, ir dukrų dėl jų septyniasdešimtmečių mamų. Būna ir vyrų klausimų, nors už juos dažniausiai klausia žmonos, – savo klientus apibūdina moetris.

Svajonių darbas – dirbti kada ir kur panorėjus

Stiliusos“ bendraturtė ir kūrybos vadovė A. Jagelavičiūtė apie portalo pavadinimo atsiradimą pasakoja paprastą istoriją: jo idėja gimė sėdint su drauge kavinėje, būtent ji tokį ir pasiūlė. Jis aiškiai išreiškia pagrindinę mintį – greita ir efektyvi pagalba stiliaus klausimais. „Daugiau nebesimėčiau. Nemėgstu stoviniuoti ten, kur klausimas jau išspręstas“, – tikina pašnekovė.

Ji pabrėžia, jog nuosavas verslas žavingas tuo, kad gali kultivuoti savo svajonių mintį – dirbti bet kur ir bet kada. Žinoma, tai nėra tokia jau tiesa.

„Versle ir gyvenime, – sako pašnekovė, – naudojuosi senųjų savo šeimos moterų patarimu. Kai vaikystėje ką nors darydama skųsdavausi, kad nepavyksta, mama (o jai jos mama, močiutė) sakydavo: „Įdėk gyvo kaulo.“ Tai reiškia – įdėk daugiau pastangų.“

Ko gero, šis A. Jagelavičiūtės patarimas galėtų būtų geriausias linkėjimas ir visiems kitiems verslo kūrėjams.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.