...

Pop-up parduotuvės Lietuvoje. Kiek jos kainuoja verslui ir koks verslas gali pasinaudoti?

Verslas

2013.05.07

Autorius: Veronika Bielinė

Temos: , , .

Pop-up parduotuvės Lietuvoje. Kiek jos kainuoja verslui ir koks verslas gali pasinaudoti?

Pop-up parduotuvė Asmeninio archyvo nuotr.

Pasaulyje sparčiai populiarėjančios momentinės parduotuvės (vadinamieji pop-up), klientams siūlančios išskirtinį asortimentą, pirmuosius žingsnius žengia ir Lietuvos prekybos centruose. Mūsų šalyje šias trumpai veikiančias prekybos vietas dažniausiai steigia mados prekių parduotuvės, verslo naujokai, siekiantys išbandyti naują rinką ar produkciją. Šią tendenciją iliustruoja ir mados namai „Decolte“ bei „Robert Kalinkin“, trumpam atvėrę duris miesto stiliaus centre „Europa“.

Tinkama inovacijų kūrėjams

„Garsūs prekybos tinklai, norintys steigti parduotuves prekybos centre, tikisi madą suprantančių ir išskirtinių daiktų ieškančių klientų dėmesio, o mes stengiamės, kad į centrą atėję pirkėjai būtent tokį asortimentą ir rastų, – teigia miesto stiliaus centro „Europa“ vadovė Gintarė Urnevičienė. – Pop-up parduotuvė prekių ženklams yra gera galimybė savo jėgas išbandyti prekybos centre. Ši veiklos forma tinkama operatoriams, kurie neturi serijinės gamybos ir iš esmės dirba kūrybiniu pagrindu: dizaineriams, aksesuarų kūrėjams, inovacijų kūrėjams, inovatyvių paslaugų teikėjams.“

Momentinės parduotuvės esmė yra fragmentiškas, efektingas, kūrybiškas projektas, kurio tikslas – pasitikrinti ir patenkinti potencialią rinką, pritraukti naujos publikos, nustebinti, pradžiuginti ir galimai padėti pagrindą tolesniam tvaresniam bendradarbiavimui.

Momentinių parduotuvių atveju į patalpų įrengimą žiūrima kūrybiškai, nes neatsikeliama į visiškai plikas patalpas. Tam tikra jų gerovė yra paveldima iš buvusių šeimininkų, tad naujiesiems nuomininkams lieka sudėlioti akcentus – efektingai gali atrodyti nebūtinai brangūs sprendimai.

Pasak G. Urnevičienės, momontinės parduotuvės „Europoje“ įsikuria nebe pirmą kartą. Praėjusiais metais kelioms savaitėms vienose patalpose buvo suburta dešimties žinomų lietuvių dizainerių komanda. Šiais metais greta atidaryti mados namai „Robert Kalinkin“ ir „Decolte“, veiksiantys kiek ilgiau nei mėnesį.

Pop-up parduotuvių sąlygos ir įrengimo išlaidos verslui

Trumpalaikių parduotuvių ir komercinės sąlygos yra palankios abiem pusėms. „Šis projektas abiem pusėms sukuria nematerialių pridėtinių verčių – idėjos progresyvumas bei produkto aktualumas į centrą atvilioja naują, jauną, inovatyvią publiką, o centro generuojamas srautas – puiki galimybė momentinėms parduotuvėms dalį to srauto prisivilioti ir supažindinti su savo kūryba, – pastebi miesto stiliaus centro „Europa“ vadovė. – Be to, atsižvelgiant į projekto sėkmę galimos tolesnio bendradarbiavimo formos.“

Abipusio susitarimo sąlygos tinka ir mados namų „Decolte“ savininkėms. „Dabartinis mūsų susitarimas yra mėnesį veikianti parduotuvė. Žinodamos, kad projektas trumpalaikis, stengėmės į interjerą investuoti ribotą pinigų sumą: viską įrengėme pačios, pradedant sienų dažymu, lentynų statymu, apipavidalinimu ir baigiant puošyba, todėl ir išlaidos buvo ne tokios didelės – iš viso apie 3 000 litų“, – sako „Decolte“ mados namų bendraturtė Laura Šiugždinienė (nuotraukoje). – Džiugu, kad momentinę parduotuvę atidarėme strategiškai patogiame miesto stiliaus centre – tai gera proga išbandyti šią vietą, prekybos centro lankytojams pristatyti išskirtinius Lietuvos bei užsienio dizainerių darbus.“

Be to, anot L. Šiugždinienės, trumpalaikė parduotuvė yra puikus būdas save išbandyti kitokioje erdvėje: „Atėjome čia norėdamos plėstis ir ieškoti naujų patalpų savo antrajai parduotuvei. Prekybos centro rinka iki šiol mums buvo nepažįstama, todėl „Europos“ pasiūlymas buvo priimtinas – per mėnesį pažinsime savo klientus ir galbūt liksime čia ilgesniam laikui.“

Momentinės parduotuvės atidarymo naudą mato ir mados namų „Robert Kalinkin“ partnerė Indrė Viltrakytė: „Esame labai patenkinti padarytu sprendimu – pirkėjų dėmesys daug didesnis, nei tikėjomės. Pro šalį einančius žmones patraukia interjeras – iš 35 mm tikros kino juostos pagamintos parduotuvės sienos ir lubos. Visa tai atrodo originaliai, tad smalsumas nugali ir žmogus užeina į parduotuvę. Dažnai čia būna ir pats dizaineris, jis mielai padeda išsirinkti drabužius.“

Kas gali atsidaryti Pop-up parduotuvę?

Dėl tokių patalpų nuomos į miesto stiliaus centrą „Europa“ gali pretenduoti visi su miesto gyvenimo kultūra susiję projektai – mada, menas, kultūra, sportas, laisvalaikis. Miesto stiliaus centras „Europa“ skatina įdomias, unikalias, inovatyvias idėjas, pasisako už gerą stilių ir požiūrį. Pasiūlymus galima teikti adresu gu@bptam.com.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.