...

Kaip kuriamas patikimas produkto dizainas?

Verslas

2013.07.18

Autorius: Karolina Kondratjevaitė

Temos: .

Kaip kuriamas patikimas produkto dizainas?

Kuriant dizainą produktui negalima pamiršti, kad jis turi būti ne tik gražus, bet ir funkcionalus. gavoweb.com

„Daiktai, kurie mus supa, paverčia mus tuo, kas esame“, – įsitikinęs „Inscoco“ dizaineris Edmundas Kasčiukaitis. Ir iš tiesų šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame sudarytos galimybės rinktis iš daugybės skirtingos formos, apipavidalinimo elektronikos prietaisų, baldų ar aksesuarų, mūsų pasirinkimai atspindi mus pačius. Tad kaip įtikti pasiūlos išlepintiems vartotojams, kaip sukurti produktą, kurio dizainas trauktų akis?

„Geras produktas pasaulį daro gražesnį, dieną spalvingesnę, o valandą sporto salėje – lengvesnę“, – šypsosi pašnekovas ir tvirtina, kad produktas, kuris atlieka bent vieną iš minėtų funkcijų, savaime laikytinas lydimu sėkmės.

Keturių elementų dermė

Kuriant dizainą produktui negalima pamiršti, kad jis turi būti ne tik gražus, bet ir funkcionalus.

„Pats svarbiausias produkto dizaino elementas yra funkcija“, – sako E. Kasčiukaitis.

Juk kiekvienas daiktas kuriamas turint tikslą: puodukas – atsigerti, kėdė – atsisėsti, pieštukas – rašyti ir t. t.

Žinoma, paprasta kėde dabar nieko nenustebinsi, todėl pašnekovas išskiria dar vieną elementą, neretai lemiantį sėkmę: „Neatsiejama ir vienodai svarbi produkto sėkmei yra estetika.“

„Be minėtų veiksnių, egzistuoja ir dar viena svarbi elementų pora – technologija ir kokybė“, – sako E. Kasčiukaitis.

Pašnekovo teigimu, nors tikslus sėkmės receptas neegzistuoja, tikimybė, jog produkto dizainas sulauks sėkmės, yra didesnė, kai kuriant derinami visi keturi elementai.

Puikus pavyzdys yra „Apple“ produktai. Jų išskirtinis dizainas padeda identifikuoti kompanijos prekių ženklą ir siunčia žinutę, kad produktas yra kokybiškas, funkcionalus.

„Vienos taisyklės, kuri nusakytų, ar užrašas ant produkto turi būti didelis, o jo spalva šviesi ar tamsi, nėra. Dažnai pats produktas padiktuoja, koks turėtų būti jo dizainas“, – mano pašnekovas.

Šviesi ateities vizija

Produkto dizainas vienija tris sritis: mokslą, technologiją ir meną. Sukurti balansą nėra paprasta, tačiau tai padarius gimsta puikūs produktai.

„Kiekvienas naujas produktas kuria mažą revoliuciją, skatina judėti į priekį“, – mano E. Kasčiukaitis.

Pašnekovas teigia, kad išskirti ypač gero produktų dizaino pavyzdžius nelengva, tačiau jis pateikia keletą. Tai Yves’o Behar ir Hermano Millerio sukurta biurui skirta kėdė „Sayl“, visi dizainerio Josepho Walsho gaminiai, Roberto Brunnerio ausinės „Beats by Dre“ ir dar daug kitų. „Dizaineris kuria, tobulina ir galiausiai pagamina produktą. Jeigu žmonės nori juo naudotis ir nori, kad tas daiktas taptų jų gyvenimo dalimi, tai ir yra geriausio dizaino pavyzdys“, – įsitikinęs E. Kasčiukaitis.

Prakalbus apie Lietuvoje kuriamus produktus pašnekovas sakė matatis šviesią ateitį ir pasidžiaugė pokyčiais: „Po truputį randasi produktų dizaino grupės. Žingsnis po žingsnio pakeisime istoriją.“

Pašnekovo žodžius patvirtina neseniai spaudoje pasirodžiusi naujiena, kad prestižinis tinklalapis „Packaging of the World“ įtraukė „VRS WPI Vilnius“ „Vilkyškių pieninės“ produktams kurtą dizainą į pavyzdinio pakuotės dizaino sąrašą.

Tobulėjančios technologijos, nuolat auganti rinka ir konkurencija meta vis naujų iššūkių produktų dizaineriams. Jau neužtenka sukurti kėdę ir ją nudažyti mėlynai. Prieš dešimt metų norint sudominti užtekdavo kitokio požiūrio, o dabar dizaineriai neretai dirba aukštyn kojomis, siekdami išgauti šį tą naujo, kitokio, ypatingo.

Aišku, neginčytina, kad pirmas įspūdis svarbus, tačiau būtina nepamiršti, kad daiktai skirti naudoti. Ar kas pirktų nevažiuojantį dviratį?

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.