...

5 būdai mažai įmonei tapti sėkmingai

Verslas

2014.03.31

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: .

5 būdai mažai įmonei tapti sėkmingai

Naujasis portalo „Delfi“ direktorius, socialinių mokslų daktaras Darius Gudačiauskas DELFI/ Šarūno Mažeikos nuotr.

Startuojant naujam verslui, idėjai ar projektui jo iniciatoriams kyla daugybė klausimų, į kuriuos neatsakius sėkminga plėtra tiesiog neįmanoma. Dar geriau ne tik žinoti atsakymus, o ir vadovautis pavyzdžiais. Kas gali smulkiajam verslui padėti pritraukti klientų ar net puikių specialistų iš didžiųjų įmonių, o startuoliams tokiems nelikti amžinai, pasakoja naujasis portalo „Delfi“ direktorius, „Cheap Data Communication“ įkūrėjas, turintis vadovavimo patirties įmonėse „Teo“, „Lietuvos draudimas“, „Hansabankas“, „Philip Morris“, socialinių mokslų daktaras Darius Gudačiauskas.

Žinojimas, į kokią valtį lipi

„Pirmiausia reikia vertinti bendras globalines tendencijas ir prie jų taikytis, suprasti, kaip vyksta rinkos pokyčiai. Tuomet smulkiajam verslui atsiranda daugiau galimybių, nes jis yra greitesnis, lankstesnis, tai leidžia pasinaudoti minėtomis galimybėmis, – sako D. Gudačiauskas. – Didelis verslas yra inertiškas ir ne toks lankstus, o smulkusis gali lengviau prisitaikyti prie pokyčių ir taip išlošti.“

Reikia ieškoti tendencijų, kokie yra vartojimo pokyčiai, ir pasiūlyti žmonėms naują pirkimo būdą. Labai svarbu suvokti ne tai, kaip nori parduoti, o kaip žmonės perka.

D. Gudačiauskas

Norint sėkmingai pradėti ir plėtoti verslą, pasak pašnekovo, reikia suprasti, kaip nuspėti pokyčiai paveiks visą rinką ir didžiuosius jos dalyvius. „Jei kalbame ne tik apie tai, kad smulkusis verslas gali atimti klientus ir dalį pelno iš didelių kompanijų, reikia pasakyti, kad rinkoje susidaro galimybės, kuriomis stambusis verslas kurį laiką nesugeba pasinaudoti, o smulkusis gali greičiau iš to gauti naudos. Į tai labiau verta koncentruotis nei kaip atimti klientus“, – ką turėtų išsianalizuoti „startuoliai“, pasakoja pats kadaise įmonę įsteigęs D. Gudačiauskas.

Gerų darbuotojų pritraukimas

„Norint sėkmingai plėtoti verslą reikia kompetentingų darbuotojų. Turite ieškoti žmonių, kurie yra labai geri ir dirba sėkmingiausiose kompanijose, – tikina pašnekovas, turintis vadovavimo patirties ir didelėse, ir mažose kompanijose. – Nes kiek turi žinių, kompetencijos, gebėjimų, valios, tiek tu ir gali to verslo atsikovoti. Mažam verslui tai dar svarbiau, nes jis priklauso nuo asmenybės. O didelis verslas priklauso nuo sistemos. Jei čia netenkama žmogaus, niekas per daug nenukenčia, o mažame pradedama strigti.“

Didelėje įmonėje, pasak D. Gudačiausko, panašiai gerų gebėjimų turi daug žmonių, todėl reikia rasti tuos, kurie laukia naujos galimybės, nori iššūkių, pripažinimo ir yra pasiryžę didelę kompaniją iškeisti į mažą. „Didelėje įmonėje konkurencija labai didelė ir kai kurie specialistai pripažinimo laukia metų metus, bet vis tiek nesulaukia. Arba juos pastebi tuomet, kai jie išeina. Šiuo aspektu didelis verslas gali būti naudingas mažam“, – sako „Delfi“ direktorius.

Supratimas, kaip žmonės perka

„Reikia ieškoti tendencijų, kokie yra vartojimo pokyčiai, ir pasiūlyti žmonėms naują pirkimo būdą. Labai svarbu suvokti ne tai, kaip nori parduoti, o kaip žmonės perka. Tad smulkios įmonės gali šį procesą susidėlioti taip, kad tenkintų klientų poreikius. Tai didelis mažų įmonių pranašumas prieš didžiąsias. Mat šioms svarbu, ką daro su jau turimais klientais, todėl nenori eksperimenuoti bandydamos pritraukti naujų. Juk dabartiniai klientai jau neša numatytą pelną, o kiekviena klaida gali kainuoti milijonus“, – sako pašnekovas.

Technologijų panaudojimas

D. Gudačiauskas pasakoja, kad dažnai nepavyksta sugalvoti ko nors naujo klientų aptarnavimo ar produkto kūrimo srityje, todėl viskas priklauso nuo technologijų, kurias įmonė naudoja idėjai įgyvendinti.

„Tai mažai įmonei irgi palanku, nes gali pats sukurti naują technologiją ir ją pasiūlyti klientams, be to, būsi garantuotas, kad kurį laiką ji bus unikali. Pasaulis nepuola kopijuoti mažų įmonių technologijų, nes nori kopijuoti didelių įmonių sėkmę. Tad mažosios tam tikrą laiką būna saugios – iki kol pradeda gaminti ar parduoti ypač sėkmingai, pasiekia akivaizdžiai matomą pelną“, – tikina ilgamete darbo patirtimi galintis didžiuotis D. Gudačiauskas.

Darbuotojų pulso jautimas

„Mažoje įmonėje visada jaučiamas darbuotojų pulsas. Taip galima maksimaliai išnaudoti viso kolektyvo pajėgumus. Mat į mažas įmones dažniausiai susirenka entuziastai, kurie bendrovės gerą ateitį laiko savo misija. Tai padeda suburti komandą ir išspręsti begalę sudėtingų problemų, nes žmonės tai daro entuziastingai“, – sako D. Gudačiauskas.

Pašnekovas įsitikinęs, kad mažoje įmonėje vadovas ir savininkas gali lengviau dalytis nauda, kurią darbuotojai atneša įmonei, o tai didelėje įmonėje beveik neįmanoma: „Didelėje kompanijoje tu tiesiog gauni atlyginimą, premiją, tau padėkoja, išrašo diplomą… Mažoje įmonėje viskas kitaip. Čia galima sudaryti darbuotojams galimybę jaustis verslo savininkais. Tuomet yra dešimtis kartų didesnis skirtumas, kaip žmonės dirba, ypač jei jie turi bent šiek tiek akcijų. Nors ir procentą.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.