...

Kaip pristatyti savo idėją investuotojui?

Verslas

2014.04.10

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Kaip pristatyti savo idėją investuotojui?

Investicinio fondo „Practica Capital“ vadovas Donatas Keras Asmeninio albumo nuotr.

Turite puikią idėją „startupui“ ir žinote, kaip ją įgyvendinti? Puiku. Tačiau, deja, to nepakanka. Jums dar reikia ir pradinio kapitalo. Be reikiamos pinigų sumos net ir geriausia idėja paprasčiausiai pražus. Būtų puiku ir idealu, jeigu reikiamą sumą turėtumėte sukaupę patys, bet paprastai jauniems verslininkams reikia susirasti investuotoją, kuris lygiai taip pat tikėtų idėja ir būtų pasiryžęs laukti jūsų sėkmės. Bėda ta, kad pinigų visiems norintiesiems tikrai nepakanka. Natūraliai iškyla klausimas, kaip sužavėti potencialų investuotoją ir įtikinti jį, kad savo pinigus dera patikėti būtent jums? Į šį klausimą ir buvo atsako projektų pristatymo (angl. pitching) ekspertė B. Susanne ir investicinio fondo „Practica Capital“ vadovas Donatas Keras.

Svarbiausia – patraukti klausytojo dėmesį

B. Susanne pastebi, kad lietuviai ir kiti Rytų europiečiai šiek tiek kenčia dėl savo kuklumo. Tokie jau mes esame. Jeigu amerikiečiai labai lengvai ir drąsiai kalba apie savo laimėjimus, tai mes linkę apie juos patylėti ar net šiek tiek sumenkinti. Mąstant apie sėkmingą verslą tai tikrai nėra labai gera savybė. Mums derėtų būti gerokai ambicingesniems, nes kol kas mąstome pernelyg lokaliai. Investuotojai nori žinoti, ar jūsų „startupas“ turi ambicijų bei galimybių augti ir ar jūs žinote, kaip tai pasiekti. Jeigu būsite per daug kuklūs, net ir pati geriausia idėja nieko nesužavės.

Investuotojai nori žinoti, ar jūsų „startupas“ turi ambicijų bei galimybių augti ir ar jūs žinote, kaip tai pasiekti.

B. Susanne

Deja, šiais laikais patraukti investuotojo dėmesį darosi vis sunkiau. Pagaliau ne visi pradedantys verslininkai tiesiog sugeba tinkamai pristatyti savo idėją. Pasak, B. Susanne užtenka prisiminti kokį nors didelį projektų pristatymo renginį, kuriame keliasdešimt komandų kovoja dėl pagrindinio prizo. Tiesa yra tokia, kad daugelis iš jų auditorijai kelia tik nuobodulį. Jeigu iš pat pradžių nepatrauksite dėmesio, klausytojus kaipmat užvaldys nuobodulys ir savo investicijas galėsite išsyk pamiršti…

Būtina susitelkti ties prezentacija

Savo projekto pristatymui būtina ruoštis. Ilgai ir nuobodžiai. B. Susanne teigia, jog patogiai ir užtikrintai jausitės tik tada, kai savo prezentacijos tekstą mokėsite mintinai. Tai jums leis pasijusti laisvai. Galėsite improvizuoti, žaismingiau pateikti informaciją, nes paprasčiausiai žinosite, kas turi būti toliau. Pasak pranešėjos, daug kas klaidingai mano, kad gerai pasiruošti– tai prisirinkti daug skaičių ir kitokios informacijos. Taip, šitai žinoti irgi turite, bet investuotojui daug svarbiau žinoti, kokią problemą jūs sprendžiate, ar jūsų produktas, paslauga turi paklausą ir kiek pinigų jis gali uždirbti iš jūsų. Jeigu visa tai papasakosite, klausytojo dėmesys bus sutelktas į jus, o tai ir turėtų būti jūsų pristatymo tikslas. Klausytoją į savo pusę patrauksite bei veikti paskatinsite tik aistringai kalbėdami apie savąjį „startupą“.

Klausydamiesi pristatymo mes 55 proc. dėmesio sutelkiame į kalbėtojo kūno kalbą, 38 proc. į balso toną ir tik 7 proc. į pačius žodžius. Todėl kūno kalba ir tonas turi būti tinkamai panaudoti, jeigu norite būti išgirsti ir suprasti. Savo prezentaciją derėtų pradėti nuo dramatiškos staigmenos, pavyzdžiui, netikėtos informacijos. Tada klausytojus galima sudominti patraukiančiais vaizdais bei šokiruojančia statistika ar jaudinančia istorija. Šie paprasti triukai paskatins klausytojus sutelkti dėmesį į jus, o tada atskleisti savo idėjas jau bus daug paprasčiau.

Tiesa yra pati geriausia politika. Jeigu ko nors nežinote, taip ir sakykite.

D. Keras

B. Susanne pastebi, kad projekto pristatytojai kartais nori per daug sudėti į savo prezentaciją. Ji perspėja, kad skaidrės yra ne pagrindinis, o tik pagalbinis informacijos šaltinis. Jeigu žmogus skaito skaidres, jis automatiškai neklauso jūsų. Paprasta. Gerai, jeigu jose surašyta tik trumpa, pati svarbiausia informacija. Dar geriau – tik pagrindinė tezė. Geriausia, jeigu naudojate tik paveiksliukus, kurie iliustruoja jūsų mintis.

Svarbu parodyti ir tai, kas yra jūsų komanda arba kad bent jau žinote, kaip ją suburti. Pasiruoškite finansiškai. Neužverskite klausytojų skaičiais, bet būkite pasirengę juos pateikti. Galų gale nesemkite vandens šakėmis… Kitaip tariant, nekalbėkite apie savo svajones ir iliuzijas. Pateikite informaciją apie tai, ką jau padarėte ir ką ruošiatės padaryti artimiausiu metu.

Visada sakykite tiesą

Donatas Keras pataria prieš prezentaciją susirinkti kuo daugiau informacijos apie savo potencialius konkurentus ir rinką apskritai.

Reikia gerai žinoti, pas ką eini prašyti pinigų. Pasirinkti tinkamą investuotoją yra itin svarbu. Labai padėtų ir pokalbis su kuo nors, kas jau turi projektų pristatymo patirties. Tas žmogus tiesiai šviesiai pasakys jums, ką dar reikėtų patobulinti, ko atsisakyti ir t. t. Derėtų sau susikurti minutės trukmės pristatymą, į kurį sudėtumėte visą pagrindinę informaciją, ir išmokti jį visa širdimi.

Tai padės atėjus laikui pateikti svarbiausią, koncentruotą informaciją. Galų gale D. Keras pataria atsiminti, kad tiesa yra pati geriausia politika. Jeigu ko nors nežinote, taip ir sakykite. Nebandykite žūtbūt išsukti uodegos. Taip tik prarasite pagarbą ir reputaciją, o tiesa galiausiai vis tiek išaiškės.

Visgi pranešėjas pabrėžė, kad reikėtų vengti tam tikrų pagundų. Pavyzdžiui, investuotojus atstumia per didelės asmeninės ambicijos. Nenorėkite iš karto gauti 12 tūkst. litų algos ir prabangaus automobilio. D. Keras pastebi, kad 80 proc. pranešėjų tiesiog negalvoja apie ateitį, t. y. neturi aiškios strategijos. 90 proc. pranešėjų kaip pavyzdžius pateikia dideles bendroves (pavyzdžiui, teigia, kad pinigus uždirbs taip, kaip tai daro „Google“). Tokie pareiškimai tikrai neskamba rimtai. O kartais atsitinka ir taip, kad atmetus vieną idėją kalbėtojas ima ir sako: „Nieko tokio, aš turiu dar vieną! Dar geresnę!“ Su tokiu požiūriu tikrai toli neisite.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.