KAIP IŠNAUDOTI „FACEBOOK“ EFEKTYVIAI SAVO VERSLO PLĖTRAI? (#)

Karolina Kondratjevaitė prieš 4 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 45 s.
Apklausos rezultatai parodė, kad pirmiausia žmonės atsisakytų kavos puodelio, vėliau kompiuterio ar televizoriaus ir tik tada „Facebook“ flickr.com nuotr.
Socialinio tinklo „Facebook“ pristatyti nereikia: vien mūsų šalyje registruotų jo vartotojų skaičius siekia daugiau nei 1,2 mln. „Tam, kad įvardytume socialinių tinklų rinkos lyderį, nereikia skaičiavimų, užtenka pažvelgti į 2013 metų socialinių tinklų žemėlapį“, – mitus apie „Facebook“ vartotojų mažėjimą bei žlugimą neigia M–1 radijo stočių grupės savireklamos ir plėtros vadovas bei interneto rinkodaros mokymų ir sertifikavimo centro „Digital Academy“ lektorius Jonas Gilys. Bendravimui palengvinti sukurtas tinklas laikomas vienų veiksmingiausių socialinės rinkodaros įrankių. „Reikia tik mokėti tinkamai išnaudoti „Facebook“ siūlomas galimybes“, – sako reklamos specialistas.

Užkariavęs pasaulį


Jei dar kartą pažvelgtume į socialinių tinklų žemėlapį, matytume, kad „Facebook“ dengia pusę pasaulio. „Istorijoje buvo tik du žmonės, kuriems pavyko užkariauti pusę pasaulio per dešimt metų. Tai Aleksandras Makedonientis ir Markas Zuckerbergas“, – šypsosi J. Gilys.

„Mažiau „Facebook“ vartotojų yra Rusijoje. Ten dominuoja „VKontakte“, kuris iš esmės yra „Facebook“ klonas, turintis tapačias funkcijas. Broliukai latviai ištikimi latviškam socialiniam tinklui draugiem.lv, o štai Lietuvoje „Facebook“ užima pirmą vietą“, – sako reklamos specialistas.

„Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo atlikta apklausa, kurios metu žmonių klausta: „Ko atsisakytumėte, jei turėtumėte rinktis: kavos puodelio, automobilio vairavimo, kompiuterio, televizoriaus, „Facebook“ ar mobiliojo telefono?“ Rezultatai parodė, kad pirmiausia žmonės atsisakytų kavos puodelio. Vėliau kompiuterio ar televizoriaus ir tik tada „Facebook“, – sako J. Gilys. – Paskutinėje vietoje – mobilusis telefonas. Bet protingi žmonės žino, kad mobiliajame telefone yra ir „Facebook“.“

Dėmesio – filtrai

Socialinė rinkodara neapsiriboja įmonės puslapio sukūrimu tinkle „Facebook“. Tam, kad šis socialinis tinklas taptu sąjungininku, reikia ne tik pasirūpinti, kad paskyrą pamėgtų kuo daugiau žmonių, bet ir išlaikyti jų susidomėjimą.

Kaip surinkti gerbėjų armiją savo „Facebook“ paskyroje? Visažinis „Google“ nenuvilia ir siūlo net 2 mlrd. skirtingų atsakymų. Iš jų didžioji dalis – nelegalūs. Siekiant susidraugauti su „Facebook“ reikia žinoti, kad jis nuolat taiko filtrus bet kokiam turiniui, kurį publikuojate savo sienoje.

„Kalbant apie pranešimus reikėtų žinoti, kad „Facebook“ nemėgsta nuorodų, tačiau mėgsta ir leidžia dalytis nuotraukomis, – sako J. Gilys. – Įdėję nuotrauką nepatingėkite jos highlightinti, taip sulauksite daugiau dėmesio.“

Reklamos specialistas įspėja, kad nuotraukos, kuriose yra daugiau nei 20 % teksto, „Facebook“ nepageidaujamos. „Paveikslėliai su daug teksto (net ir tokio, kuris matomas tik paveikslėlyje, kuris nukreipia į kitą puslapį) tinklui „Facebook“ nepatinka. Jis automatiškai nepopuliarins tokio pranešimo, taigi šį paveikslėlį matys tik maža dalis gerbėjų“, – aiškina J. Gilys.

Paklaustas, kaip nustatyti teksto apimtį, reklamos specialistas šypsosi: „Iš akies.“

„Jei nutarėte dalytis nuoroda, patarčiau pasirūpinti, kad ji nebūtų labai ilga. Žmonėms tokios nuorodos kelia nepasitikėjimą, jie paprasčiausiai jų nespaudžia, – paaiškina reklamos specialistas ir priduria, kad tokios baimės nėra nepagrįstos: – Netrūksta nuorodų, kurias atsivertęs automatiškai prisijungsi prie dar kelių „Facebook“ grupių, pats to nesuprasdamas tapsi jų gerbėju.“

Kitas ne mažiau aktualus klausimas – kas kiek laiko verta kelti pranešimus? Anot J. Gylio, tai priklauso nuo verslo pobūdžio: kokius produktus ar paslaugas siūlo reklamuojamas prekių ženklas.

„Yra įmonių, kurios per mėnesį įdeda vieną pranešimą. Mes skelbiame 4–5 kartus per dieną. Manau, kad vienas pranešimas kas keturias valandas – optimalu“, – sako J. Gilys.

„Kad ir kokiu verslu užsiimtumėte, išlaikykite originalumą, pasiūlykite savo gerbėjams pažaisti, paspręsti uždavinius, pasijuokti ar tiesiog pasijusti komandos dalimi“, – patarimų negaili J. Gilys.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai